Gå til innhold

Hvor mange røyk tar dere om dagen og hvor langt er dere på vei?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Av mine venner som har vært gravide, er jeg faktisk den eneste som har greid å slutte når jeg ble gravid. Helsesøster var kjempe overrasket, og sa det var ikke mange som greide det. Så det er nok helt normalt å ikke klare og slutte, og det er nok flere enn det vi vet om som røyker. Jeg hadde nok ikke klart det hadde det ikke vært for at kjæresten også sluttet for min del.

 

Men nå skal vi prøve på en til, og jeg er redd for at vi ikke klarer det fordi vi røyker. Var det vanskelig for dere og bli gravide når dere røykte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg er i uke 8, og røyker 15-20 om dagen, har begynt å røyke kent white da, føler det er bittelitt bedre hvertfall.

 

Alle de her inne har nok røyka og blitt gravide, samme med meg, så det skal nok gå bra =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg røykte opp i 20 røyk om dagen ca før jeg ble gravid. Målet var med en gang å slutte, men viste at jeg ikke klarte det på dagen så jeg trappet ned til ca 5 om dagen. jeg sa gjennom hele svangerskapet at jeg skulle slutte, men desverre klarte jeg ikke det. Jeg tok til og med en røyk mellom riene 5 min før jeg reiste til sykehuset. Men bevisst la jeg igjen røyken hjemme. Fødte en velskapt jente 7 januar og ikke tatt en røyk siden heller.

Jeg tror jeg slet med å slutte under svangerskapet fordi ting ikke hadde helt gått opp for meg, men med en gang jeg så vesla var det ikke noe problem å kaste røyken i søpla. så de pengene jeg sparer på å ha sluttet å røyke kommer til å gå inn på en sparekonto til veslemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

7 uker på vei. stresser utrolig med dette og slutte! Jeg har gått fra 20- 25 om dagen til under 10, men det er fortsatt alt for mye. jeg vill jo helst slutte helt, og hadde trodd det kom til og bli mye lettere enn det er!! Men jeg jobber hardt med saken, og håper virkelig jeg klarer og bli røykfri og holde med røykfri! Hvis noen har noen gode råd ell tips tas de gjerne i mot:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Du kommer til å få skyldfølelse om barnet det får noe som kan tyde på at er en konsekvens av røykingen din.. sier ikke at det MÅ skje men det KAN skje..

Og du kommer til å få skyldfølelse hvis ditt barn blir like ekkel i sine kommentarersom du, for det er isåfall bare din feil( nei det var ikkje ett forsøk på å være saklig!) .. Seriøst.. Tror du ikkje at det er det eneste som går gjennom hodet til en som ikkje klarer å røyke, det er vanskelig nok å tenke sånne tanker selv, D trenger ikkje bli påpekt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 uker på vei. stresser utrolig med dette og slutte! Jeg har gått fra 20- 25 om dagen til under 10, men det er fortsatt alt for mye. jeg vill jo helst slutte helt, og hadde trodd det kom til og bli mye lettere enn det er!! Men jeg jobber hardt med saken, og håper virkelig jeg klarer og bli røykfri og holde med røykfri! Hvis noen har noen gode råd ell tips tas de gjerne i mot:)

Vil bare si at det er bedre for barnet,(og til alle dere som leste at eg skrev D ikkje kan være farlig for bebisen i magen, les på nytt) at du tar en røyk eller to, enn at du STRESSER med å slutte, for stress er påvist å være mye farligere enn sigaretter.. Dette sa legene til min søster under begge graviditetene. ,

Hun brukte forresten og bare ta to røyk for dagen men hun røykte gjerne en røyk tre ganger :P altså noen trekk så kunnet hun den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skriver at dere ikke får avf hvis dere ikke røyker, hva med å heller kjøpe avf tabletter Dulcolax eller olje Dulphalac.

Det er det dummeste argumentet jeg har hørt for å ikke slutte å røyke.

 

Anonym poster: 2d6aeb206e2cd7b9594709dee5f49afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Røyker ca 15 om dagen da jeg ble gravid 1. Gang. Mistet den rett før uke 6. 2. gangen jeg ble gravid kuttet jeg ned til 3 om dagen fra 1. positive test. Sluttet helt etter 3 dager etter positiv test. Mistet den også. Holder på å slutte nå før eggløsning og ny prøving begynner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...