Gå til innhold

Hvor mange røyk tar dere om dagen og hvor langt er dere på vei?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enten har alle sluttet her på BIM eller er denne røykedebatten ikke så brukbar, da det er sjeldent liv her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

hadde sluttet å røyke, men da min bestefar kom på sykehuset og døde så begynte jeg igjen. Er 21+2 og vet absolutt at man ikke bør røyke.

For min del ble det for mye med min bestefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEt skal faktisk ikke så mye til, før man faller for fristelsen. For min del er røyken helt nødvendig for at jeg skal gå på do...uten røyk plages jeg med utrolig hard mage...dessverre...så det er slik at jeg tar meg et par trekk når jeg vet jeg må tvinge megselv til å gå på do...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off,jeg røyker desverre ennå 10 om dagen..klarer ikke slutte,og om kvelden kommer samvittigheten min:( har 5 uker igjen...

ungen veide heldigvis det den skulle og var sunn og frisk utifra det de kunne se... grunnet at jeg røyker( helt min feil,vet) har jeg ekstra angst for at ungen ikke skal være fult utviklet,og har hatt ultralyd hver mnd for at legene skal bekrefte at alt ser fint ut.. ikke døm meg,vet jeg er dum som fortsetter...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg røyker fra 0-5 om dagen.. røyker ikke når jeg er sammen med mannen min eller andre.. så de dagene jeg har besøk eller vi bare er hjemme så røyker jeg ikke.. når jeg er med mannen så har jeg ikke lyst på røyk.. men med en gang han ikke er hjemme så må jeg ha en røyk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her. Røyker ikke på dagen og blant folk, blir ca en halvrøyk om morgenen og en halvrøyk om kvelden. Helst når jeg er alene. I dag tok jeg et par trekk og ble så svimmel og likte ikke den følelsen, men uansett så blir jeg skikkelig røyksug når jeg vet at røyken er tilgjengelig....

Jeg dømmer overhodet ingen, hver av oss finner egne "grunner" og unnskyldninger for å kunne fortsette å røyke. Jeg kunne aldri tro at jeg kunne bli så avhengig av røyken, hadde aldri startet med det hvis jeg hadde visst det jeg vet nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg røyker max tre til dagen, jeg sluttet de første ukene men så "sprakk" jeg. det er mitt 2.barn og jeg var røykfri første gang.. sjønner ikke at jeg ikke får det til denne gangen.. jeg har ikke sagt til noen at jeg har begynt igjen så føler meg som en fjortiss som gjemmer meg bort og smugrøyker.. Har ikke lyst at samboen ska få vite om det ettersom han virkelig hater røyk. skikkelig stress, men klarer ikke la være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei meg for at jeg ikke har sluttet enda! Er 15 + 1. Røyker 0-5 hver dag. Er redd og har konstant dårlig samvittighet. Og legen min er virkelig imot røyk, forteller meg at totalavhold er eneste som gjelder ang røyk og div nikotinpreparater. Føler meg dum når legen spør meg om røykeslutt...

Jeg vet at noen fostre takler røyk utmerket, men man kan jo aldri vite.

Skal vi prøve å få igang tråden skikkelig her? Kan jo være støttende å dele røykedagbok med hverandre?

 

Signerer anonymt nå.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 22 uker og røyker nå 10 om dagen, men har røykt opp mot 20 tidligere. Har greid å slutte i 14 dagen tidligere ( uten å vere gravid) men da med hjelp av nicotinell tyggis 2 mg. Prøver å få det til igjen. Er besdre med noen tyggiser om dagen en med tobakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte et forslag her ang.å få i gang en tråd hvor vi kanskje kan motivere hverandre til å slutte eller skrive en "røykedagbok"???

 

Noen forslag?

Det er mye enklere når man er flere. Bare litt synd at det er litt lite "liv" på røykedebatten og vi er ikke innom så ofte. Men lager vi en avtale så kan vi jo få til noe:)

 

HI som startet tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å få skyldfølelse om barnet det får noe som kan tyde på at er en konsekvens av røykingen din.. sier ikke at det MÅ skje men det KAN skje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

røyker selv 10-15 stk om dagen, prøver å la være .. klarte ikke slutte å første graviditet heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Først; flott tråd.

Selv sluttet jeg helt og med en gang under min første graviditet, denne gangen ble det veldig vanskelig. Er ikke så langt på vei, kun 7 uker, men jeg klarer ikke å slutte!

Prøver nå å skjule det for min mann, og røyker ute med venner.

 

Jeg kommeer aldri til å sitte ute blant folk synlig gravid og røyke, der går grensa, men foreløpig synes jeg at det er vanskelig! HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her:) og takk.

 

Nå er jeg 23 uker og det går ca 2- 3 ila uken, for det meste når det klikker for meg og jeg kjenner at jeg trenger bare et par trekk for å roe meg ned...og jeg er totalt avhengig av røyk for å kunne komme meg på do :( enten røyk elr avføringsmiddel

Har så dårlig samvittighet for de få trekkene jeg tar meg innimellom...men når jeg slutter helt i flere dager er det full stopp i tarmene...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ikke for å oppfordre noen til å IKKE slutte.

Men jeg var en av dere som aldri greide å slutte helt. 0-5 om dagen hele svangerskapet.

I desember fødte jeg en velskapt gutt. 3600g og 51 cm :)

Han har aldri vært syk så langt.

 

Jeg som hadde mareritt om at jeg fødte et bittelite barn pga røyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart å slutte. Det var faktisk ikke så ille som jeg trodde. Jeg fant ut at det er ikke abstinenser ved å slutte, men vanen. Det verste med å slutte var vanene. Jeg brukte å gå ut å røyke en om morgenen, en etter frokost, i det hele tatt alltid etter mat og alltid ut for å røyke om jeg snakket i telefonen.

 

Det er rart å sitte ute i sola å ikke røyke, jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre. Vaner vet dere ...men det blir jo nye vaner av dette. Når de inngrodde vanene med røyken er borte så tenker jeg ikke på det heller. Jeg er vel rundt 8 uker på vei. Sluttet dagen etter jeg fikk positivt på testen. Veldig uplanlagt graviditet dette.

 

Men det er godt å være røykfri, lukter bedre og det er absolutt billigere. Og jeg sipper det stadige stresset med at jeg MÅ ut å røyke.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

 

Sluttet helt når jeg var ca 22 uker, men røykte veldig lite før det.

Nå er jeg så glad over å ha vært røykfri i flere uker og det er vel de vanene jeg savner av og til. Har ikke vært ordentlig røyksug, savner litt det å kose seg med en røyk i solen...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Slutta for ei stund siden, men begynte å snuse... Slutta å snuse 2dager etter jeg fant ur at jeg var gravid, er nå 24 uker vei, og SKIKKELIG røyksugen :(:( hjelper ikke at typen røyker og snuser heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 uker på vei i dag og har fortsatt ikke klart å slutte.. MEN jeg har forbedret meg i allefall.. Før jeg ble gravid røyka jeg en 20 pk prince om dagen, men da jeg fant ut at jeg var gravid (som var med en gang) så gikk jeg ned til prince golden taste som er mildere, og kutta ned til 5 om dagen.. Nå har jeg gått ned til Kent original da jeg fant ut at denne er enda mildere, og røyker mellom 1-5 røyk om dagen.. I gjennomsnitt blir det ca 3 pr dag, for jeg har dager hvor jeg røyker 1, og dager hvor jeg er oppe i 5.. Alt etter hvordan jeg selv føler meg.. Jeg klarer ikke å slutte helt da jeg får veldig nerver og blir full av stress (noe som heller ikke er bra for ungen), og jeg må rett og slett røyke for å komme meg på do, hvis ikke kan det gå laaang tid før jeg får det til da alt stopper opp, noe som fører til ufattelige smerter i magen, noe jeg også blir stresset av.. Så istedet for å utsette ungen min for konstant stress, så røyker jeg heller det lille jeg gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

vil svare litt på denne kommentaren..

 

skjønner godt at denne røykedebatten er stille.. eller lite liv i..

 

Om det er noen som skriver , " hei jeg er gravid og røyker" så blir dem jo bombardert med sinte meninger om det..

 

tror enhver gravid kvinne VET at det overhode ikke er bra å røyke som gravid. tror også de kjenner det på samvittigheta hver gang de tar en røyk..

 

det er ikke alle som klarer å slutte å røyke i svangerskape, men det er ikke noe man kan snakke med familie å venner om føler ivertfall jeg..

 

jeg skulle gjerne hatt andre som er mer "ukjente" og pratet med det om, men tørr jo ikke når jeg ser hvor mange frekke kommentarer de andre har fått...

 

 

Ja jeg har røkt HELE svangerskape mitt, VET det er farlig, Kjenner det på samvittgheta for hvert trekk jeg tar.. skjemes når jeg røyker offentlig,, men vet dere va, det er ikke så lett å slutte!

 

er 38 uker på vei nå, å har røkt hver dag.. og det føles forfærdelig.. tenk å heller kunne ha noen å prate med dette om..

 

 

 

 

Så skjønner det er stille på røykedebatten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24 uker på vei med 2.mann. Røyka med førstemann, og desverre nå også..syns det var flaut å følte stor skyld og skam hver eneste dag, for hvert eneste trekk! Samme problem og samme følelser denne gangen også...

Alikevel får jeg ikke meg selv til å slutte..Rett og slett for svak, har noen tidlige ungdomsår på baken som var turbulente med mye hasj røyking og div andre stoff som ikke er noe og skryte av!! Sluttet på dagen med det av egen fri vilje når jeg endelig kunne skrive meg frivillig ut av barneværnshyseriet etter 3 grusomme år.. Men dette, så simpelt som røyking klarer jeg bare ikke...også i voksen alder .. Utrolig at ikke all skremselspropagandaen gjør noe med tankene mine i forhold til dette.. Føler meg som en dust!

 

15 røyk blank hver eneste dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker på vei, røyker 20 - 25 om dagen. Noen dager jeg røyker mindre, andre dager jeg røyker mer. Kommer helt annpå humøret! Røyker like mye som jeg gjorde FØR jeg fant ut at jeg ble gravid. Fikk trappet ned til 10-15, men klarte desverre ikke mer :) Har desverre en dårlig vane at hver gang jeg skal slutte - Skjer det noe så jeg røyker som en skorstein!

 

Ifølge leger, og jordmødre er hun super frisk, og alt er som det skal! Så så langt har hun ikke tatt skade av det. Tror heller ikke hun kommer til å ta skade av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er i samme situasjon som du var i da du skrev innlegget, "letitbe" Du nærmer deg vel fødsel nå? Har så dårlig samvittighet for at jeg ikke har vilje til å slutte å røyke. Mannen jobber mye og jeg er sykemeldt og ensom. Da greier jeg ikke å slutte, heller ikke trappe ned. Røyker ca 20 om dagen. Babyen har det tilsynelatende bra og vokser som den skal, men er jo litt redd for at det skal gå noe galt. Men tror det skal gå bra. Min mor røykte like mye da hun var gravid med meg og mine 3 søsken. Det gikk bra. Går det fortsatt bra m deg og babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...