Gå til innhold

Trenger råd angående oppholdstillatelse.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har møtt en tyrkisk mann som jeg liker svært godt. Han er nå på besøk hos broren sin i Norge, men vil bo her fast han og. Han mener norske myndigheter ikke vil gi han opphold fordi han ikke har noen grunn til å være her. Han sier han får opphold om vi gifter oss, men jeg tør ikke gifte meg itilfelle det ikke er nok.. Orker ikke tanken på at han reiser tilbake til Tyrkia. Den kjærlighetssorgen...:(

Han sier han kunne giftet seg proforma med andre for opphold, men at han ikke vil det. Sier han vil leve med den han gifter seg med for resten av livet, og vil at det skal være meg. Han sier også at han heller reiser tilbake til Tyrkia enn å bo her med en annen kvinne proforma. Han ønsker virkelig å jobbe og bo her, men er altså redd han vil få avslag om han søker nå.

Jeg gifter meg ikke før jeg er 100% sikker på at vi virkelig oppriktig elsker hverandre, men om den dagen kommer - er det nok? Altså det jeg lurer på er: Får han automatisk lov til å bo og arbeide i Norge for alltid om vi gifter oss?? Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for info.

 

Historien du har hørt før.. Går den sånn at han dumper jenta etter 5 år..? Tror ikke det, men har jo tenkt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han kan søke om få være her uten å gifte seg med deg. han kan søke familiegjennforening med broren.

 

poenget er at noen kan forsørge han frem til han er i jobb på egen hånd. noe som også letter søkeprossessen er om han kan finne jobb som venter på han når en evntuell arbeidstillatelse er klar.

 

men om dere gifter dere og du har nok inntekt til å forsørge han, skal det svært mye til at han ikke får innvilget familiegjennforening.

 

når det er sakt syntes jeg du skal tenke nøte gjennom før du gifter deg. hvor lenge har du kjent han? kjenner du familien hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste hadde vel verdt om han fikk være her om han søkte fam.gjennforening med sin bror. Kjenner litt at jeg må "forte" meg å ta et valg.

Vanskelig å få jobb når han ikke kan si når han kan starte.. Vet jo ikke hvor lang tid det tar å få arbeidstillatelse, om han i det hele tatt får det.

 

Om vi gifter oss er det på grunn av kjærlighet, men vil gjerne bruke tid på å bli enda mer kjent.

 

Vet du/noen om man evt bare kan gifte seg på tinghuset? Er ikke kristen, kirke er uaktuelt. Og vil gifte meg i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...