Gå til innhold

Bærum sykehus??


thimi86

Anbefalte innlegg

Jeg bor i sandvika, så da tilhører jeg vel bærum sykehus..

 

Så da lurer jeg på hva deres erfaringer er ifra der??

hvordan personale var og tiden før og etter fødsel??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

hei:)

fikk min datter der for 2,5 år siden

jeg vet ikke om jeg villet føde der denne gangen, bor i vestfold nå, så blir vel tønsberg, men tilbake til bærum, fikk i etter tid vite at det verken var lystgass eller tilgjenglig anestesilege, heldigviss gikk fødselen så pas fort at jeg ikke rakk noen av delene, men litt skremmene dersom det hadde vært et behov.

itillegg fikk vår datter bcg vaksine, som babyen ved siden av oss skulle fått uten at vi ble informert hvorfor, eller at noen kunne svare oss på det.

men utenom det var alle på avdelingen veldig hyggelige, uten om ei men sånn kan jo skjer.

men det kan jo har skjedd mye på 2,5 år og kanskje spesielt siden de har vært veldig medie omtalt de siste åra.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg fødte på bærum for 7 og 3 år siden og hadde full tilgang på lystgass, anestesilege,akupunktur, ripose, bad, etc, så jeg er veldig fornøyd begge gangene. Hyggelig personale både på føden og barsel, så jeg skal føde på bærum igjen i august. Så ønsker deg lykke til, ingenting å være skeptisk for ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fødte på Bærum for noen år siden, føden var jeg fornøyd med, barsel derimot....neineinei. Var et salig mas og styr fordi jeg ikke fikk til ammingen, og alle hadde ulike råd. "Har du prøvd brystskjold?" "Hva, brystskjold, nei det må du ikke finne på!" Hun ene var i tillegg konstant dritsur, veldig hyggelig! Ble jo helt tullerusk til slutt, ble skikkelig deppa av å være der. Tanken var at jeg skulle være der til ammingen gikk i orden, mistet mye blod under fødselen så da tar det jo gjerne lenger tid, men etter 6 dager orket jeg ikke mer og vi dro hjem. Hadde fått mer enn nok da. Deilig å komme hjem og forholde seg til en hyggelig helsesøster istedenfor.

 

Mulig det har blitt bedre der nå da, jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Du har vel sikkert født allerede, men tenkte jeg skulle si litt om min erfaring på Bærum. Jeg hadde en litt "kjip" fødsel, veldig misfarget fostervann, feber under fødsel samt dehydrert. Har bare godord å si!!

 

Fikk kjempe oppfølging, og fikk både morfin (jeg var rimelig tom for energi, så det var for å slappe litt av), lystgass og epidural. Barnet mitt ble etter fødsel overført til Rikshospitalet, og da fikk jeg igjen god oppfølging av jordmor. Hun ringte og sendte sms, og jeg hadde en kjempe flott samtale med full gjennomgang av hele fødselen og alt som skjedde rundt den og etterpå. Til tross for en fødsel litt "utenom boka" er jeg absolutt ikke avskrekket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg hører til Bærum (og er faktisk født der selv) men velger å føde på Riksen. Grunnen er mye debatt rundt fødeavdelingen på Bærum der jeg kjenner et par som har saksøkt Bærum sykehus etter at barnet deres fikk store fødselsskader pga en feil sykehuset gjorde.

Føler at jeg på Riksen er i ekstra gode hender om noe skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har født to ganger på Bærum. 1 gang gikk det 100% galt, mens andre gang var fantastisk. Vi har vurdert å få en vurdering på vår første gang, men det er en tung avgjørelse. Vi får se medctiden. Riksen denne gang, og jeg ser det er stor kompetanseforskjell på legene i forhold. Jordmødrene på bærum derimot er som sendt fra himmelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...