Gå til innhold

er deres små kresne i matveien?


mer enn bare mor

Anbefalte innlegg

Lillegutt er så kresen på middagsmat! (og generelt annen mat...)

 

Her går det helst i skive med leverpostei og grøt til kveldsmat..

 

Middager er så og si umulig å gi han.. i barnehagen spiser han dog MASSE middagsmat, men det er kun 1 dag i uka..

 

Vi spiser ganske sein middag, så ofte er det middagsmat som blir det siste måltidet hans.. Men selv om vi har tidligere middager i helgene så er det like vanskelig å få i han det..

 

I det siste har vi begynt å gi han middagsmat, og hvis ikke han vil ha det så får han heller ingenting annet. Vekt er helt normalt, og han sover likegodt selv om han da ikke spiser så mye på kvelden.. Så håpet er at han etterhvert skjønner at han må spise det han får.. Ofte er han så sta at han ikke engang vil smake på det som ligger foran han, så det er ikke det at han ikke liker det..

 

Ble litt rotete dette her, men har dere noe tips til hvordan få han til å spise mer middagsmat? Og er deres små kresne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tassen er ikke kresen, men han spiser kjempe lite. Eller i forhold til andre jeg kjenner til på hans alder.

 

Men han er veldig aktiv, blid, sover godt.

 

Har ikke helt klart å slutte med å gi han flaske, føler hvertfall han får i seg litt da. Har prøvd uten flaske, men han spiser ikke noe mer av den grunn.

 

Gir ennå grøt for det spiser han litt av. (på kvelden)

 

Ellers spiser han litt brød, middag og knekkebrød. Frukt spiser han også. Men mye.

 

han har fått en del tenner så kan jo være grunn til liten matlyst noen dager, men ellers vet jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Poden her er blitt kresen.Han var ikke sånn for bare en måned eller to siden. Da kunne han smake på og spiste nesten alt han fikk servert.

 

Han er veldig glad i brødmat og spiser nesten alt av pålegg. Men når det kommer til middagsmat så er det verre. Han kan gjerne smake på kjøtt og fisk, men potetene og grønnsakene blir liggende igjen. Han kniper sammen munnen når jeg prøver å få han til å smake. Kan innimellom spise litt potetmos. Pannekaker, pasta og risgrøt spiser han. Men skal vi feks ha pasta med kjøttdeig og saus, så nekter han å spise hvis jeg har blandet kjøttsausen sammen med pastaen. Han skal kun ha pasta. Kan også spise pommes frites. Men serverer jeg da pommes frites og pølse så nekter han og spise pølsa. Snodig fyr:)

 

Håper han snart begynner å spise mere grønnsaker.

Men han er veldig glad i frukt da, så får jo i seg en del sunt der:)

 

Har også begynt med det at hvis han ikke vil ha det han får servert, så får han ikke noe annet. Begynner jo nå å lære hva han spiser fordi han ikke liker det og fordi han rett og slett ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...