Gå til innhold

Hurtig lindring mot UVI smerter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har time imorge men har vondt i blære og korsryggen kjennes ut som den skal eksplodere.

Er helt dehydrert, vondt i hodet og dårlig form.

Har time imorgen tidlig, prøvde legevakten istad men der var det sånn ca 40 spedbarni kø så måtte droppe det.

Er det noen kjerringråd dere vet funker bra veldig raskt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tranebærkapsler funker som f!

Hvis du ikke har det så hjelper det å drikke noe surt, juice, sitronsaft, eller ta C-vitamintabletter. Dette gjør at ph i urinblæra blir lav og da trives ikke bakteriene så godt. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over: drikk massevis, vann og appelsinjuice evt tranebærjuice, ta tranebærtabletter, hold deg varm og tørr på bena (frebyggende også), OG- det som gir meg øyeblikkelig lindring i tillegg til dette: sett deg over en bøtte glohett, dampende vann (bare pass på at vannet ikke er så høyt at du brenner deg i rompa! Å sitte slik en stund kan faktisk få smertene til å avta fort, og dette kombinert m det nevnt over har gjort at jeg ahr klart å fordrive en katarr mange ganger..

 

Et annet kjerringråd er; rør ut en teskje natron i en kopp vann og drikk det sakte, slurkvis. Dette endre ph-balansen i urinen. Det er riktig som nevnt før at juice og c-vitaminer gjør urinen sur slik at bakteriene ikke trives, men - dette kan også gjøre deg lettere mottakelig for senere uvi fordi det gjør slimhinnene surere.. Dog: i nøden spiser fanden fluer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv inn på med sur drikke. Så kan du ta en balje med så varmt vann som du tåler å sitte i, å fylle i grønnsåpe. vanlig butikkgrønnsåpe er HELT OK!!!

 

Fikk bekreftet det fra lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det å sitte på bøtte og dampe pompen sin kan jeg anbefale også, mamma sa det gjorde de alltid i gamle dager og det lindrer masse, har prøvd det jeg også, og funket det. Men ikke ha i så mye vann så du brenner stjerten da :-) Huff føler med deg, er så ubehagelig å ha det.

Ellers styrt innpå med sur drikke som flere andre sier her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...