Gå til innhold

Dere som bor sammen med en som røyker hasj hvordan er de mot deg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min samboer røyker hasj. Han har veldig kort lunte generellt.

Når vi krangler kan han finne på å si ting som sjokkerer meg. Og som han i ettertid angrer veldig på.

Eks: Blir det slutt mellom oss kan du være sikker på at jeg tar ungen ifra deg, du blir en dårlig mor, du er bare en pest og en plage, jeg har såå lyst til å gå ifra deg, du er et eneste stort problem, jeg er gal og dum osv.

Hjemme gjør han like mye husarbeid som meg, og han jobber 100%.

Ingen anbefaling å fortsette et forhold med en som røyker altså.. Jeg har nå mine grunner, men du bør styre unna.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har over lang tid vært i et forhold med en som er rusmisbruker (har vært det selv tidligere). Jeg har merket veldig til det at han kan svinge i humøret. Fra å være akutt deprimert til å bli ekstremt agressiv. Han sleger mye dritt og er ekstremt mistenksom. Kan finne på å beskylde meg for utroskap og for å snakke dritt om han til andre. Han har desverre også gått så langt at han har blitt voldelig. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg hvis du bor sammen med en som ruser seg å gå fra han. Ihvertfall hvis han ikke selv ønsker å få hjelp. Det kan være ekstremt vondt, men hvis du har barn eller venter barn så tenk på dem. Jeg har valgt å gå fra min forlovede. kanskje et av mine tøffeste avgjørelser, men jeg ofrer alt for den lille i magen min. Jeg har selv sett de som har vokst opp i familier hvor foreldrene ruser seg og de ender ofte opp med å gjøre det selv. Det hadde ihverfall knust meg om mitt barn hadde blitt rusmisbruker. Jeg har selv vært det og unner ingen å leve det livet.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er rolig og sliter ikke med den sterke angsten sin.

Jeg kommer aldri til å nekte han å røyke, for jeg ser hva det gjør for ham.

 

Heller det - enn at han skyter minus eller sub. eller pepper for den del!

Minus-syke mennesker er ikke spesielt rolige. Og kvasse i kjeften! Men de er dårlige på en annen måte enn vi noensinne vil forstå ..

 

Likevel, er jeg så heldig at han vil legge tilogmed bongen på hylla for meg og baby! Men om han ikke skulle klare å legge røyken på hylla, så vil jeg ikke nekte han heller.

 

Det er egentlig det som har gjort ting så bra mellom oss, jeg stiller han ingen ultimatum, men støtter ham der han sliter mest. Og han har vært fri for minus i over 2 år nå :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er typen rolig og blid med en gang han får en blås. Ikke merket noe aggressivt eller annet negativt, men ekstra blid og medgjørlig når han har røket, noe jeg benytter meg av ;) Han har røket så lenge jeg har kjent han, ca 5år og røker 3-4 dager i uken. Har ikke gitt han noen ultimater, han holder på jobben og gjør det bra, hjelper til i huset og er knall med barna. Men, det er han, andre kan reagere helt anderledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

mannen min får lov å gå ut i garasjen og ta seg noen trekk etter jobb i ny og ne... vis han er sliten etter lang dag,roer han seg mer..heldigvis slutter han jobb etter sønnen våres har lagt seg for kvelden..så vi har regel på at "aldri for ofte,aldri mens sønnen våres er våken,og aldri inne i huset"... heller en blid mann,enn sur og agressiv trøtt mann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min får røyke akkurat når han vil.

Er aldri sur eller sint. Blir bare rolig. Han har adhd, og får ikke medisiner etter at han flyttet, så...da selvmedisinerer han seg med hasj.

 

...får han ikke røyket, så kan han blir sur av seg og irritabel. Men jeg vet jo hvorfor, så..bryr meg ikke. Vi har et supert forhold og han passer jobben sin og passer på oss. Så om han vil ta seg noen trekk hver dag, så får han lov til det. Det hjelper ingen at jeg setter meg på bakbeina bare for å være vrang, når livet vårt fungerer sånn vi begge ønsker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Han er snill som et lam og akkurat lik han er ellers. Følger litt mindre med kanskje, men ingenting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Samboeren hadde røyka hasj daglig i ca 10 år før jeg møtte han, nå har vi hvert sammen i ca 3 år, og har to barn! Han klarte å legge fra seg røykinga i begynnelsen, da vi var forelsket.. Nå den siste tiden har det tatt fullstendig overhånd. Han er grinete, sur, frekk, og rett og slett slem til tider (Ikke fysisk, men verbalt).. Snakker til meg som at jeg ikke klarer noe, og gir meg veldig dårlig selvtillit. Han er også veldig lat (han bidro mer før). Når han er hjemme sitter han som oftest ved dataen, spiller playstation eller er ved telefonen.. Så er ikke alltid like lett å få "kontakt".. Jeg blir veldig sliten av dette, og lei av å få servert løgn etter løgn.

 

Når han har tatt seg en joint så er han blid og snill, og en sånn kjæreste man ønsker og ha.. Jeg syntes det er synd at jeg har blitt sammen med en som ikke har viljestyrke til å slutte med røykinga og må ta seg noen trekk for å havne i en annen sinnstemning!

 

Jeg vil fraråde deg i og bli sammen med en som røyker hasj!

 

Anonym poster: efa9f31b42f7a6f92dc2e4fafd62ffcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier dere lar mannen få lov til å røyke når han vil; får han også lov til å kjøre bil i den tilstanden? Med ungene feks?

 

Og lar dere han være alene med ungene i påvirket tilstand?

 

I tilfelle er dere klin gale!

 

Anonym poster: c5d6bf3f165d0df9e21932e99e5e2baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest gangstersquad

Lar dere virkelig samboeren deres røyke? Hvorfor? Jeg har NULLTOLERANSE for den dritten der og jeg har aldri prøvd selv, og det har jeg ingen som helst planer om heller.
Samboeren min blir
-Sur (les: forbanna)

-Han beskylder meg for å være utro og for å ha finni en annen

-Til tider voldelig

-Lat

-Trekker seg unna meg når jeg blir sur (fordi han skjønner at han har driti seg ut??)

-Vanskelig å få kontakt med han, telefon og playstation er livet hans

MEN.
Når han har røyka (og andre ting) så blir han så fornuftig som han aldri har vært før. Det er fælt å si det, men når han er rusa så er det de eneste gangene han faktisk klarer å innse at han må slutte. Men det blir med det... dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Synes det er latterlig at ingen av dere har sagt noe om at dette faktisk er ulovlig ifølge norsk lov, og hvilke konsekvenser det kan få for familien om han blir tatt! Følg norske lover eller flytt herfra, sier nå jeg...

 

Anonymous poster hash: 8e906...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Mannen min røker, og det skal han få lov til. Han har en hardtkrevende jobb og lange dager, når han kommer hjem er han sliten og ofte småsur, tar alt som kritikk og er "hårsår". Når han innimellom på kvelden tar seg en blås, så blir han "drømmemannen", blid hyggelig fleipete seriøs oppmuntrende rosende, ja i det hele tatt, en drømmemann. Synd han må røke for å bli slik, men er uaktuelt å gå ifra han pga en joner i ny og ne som han faktisk blir et bedre menneske av. Vært gift i 15år



Anonymous poster hash: 49287...aa1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...