Gå til innhold

FØDETRÅD


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Tiden er inne for at januarmammaene møter sine små. Jeg vet det er noen som har født allerede.

 

Tenkte det var fint med en fødetråd som er lett å finne igjen.

 

Når startet fødselen i forhold til termin?

Hvordan startet fødsel og hvordan var fødselsforløpet?

Hvor stor var den lille?

Hva skal barnet hete?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hiver meg på bølgen, selv om jeg har fått babyen allerede føler jeg mest tilhørighet til januar klubben...

 

fødselen ble satt i gang mandag 13 desember, hadde termin 11 januar, nurket var ute tirsdag 14 desember 14.26 eller noe..

 

var utrolig lettet når jeg bare trengte en pille, og at det gikk så fort.. var blitt fortalt at jeg kunne forvente meg flere dager før fødelene begynte.. sammentrekningene kom, og utvikles seg til rier ut på kvelden en gang. men de var så og hyppige, og barnefar ble sendt hjem. til og med jordmor trodde at disse skulle gå over. kl 3 gikk vannet, og riene ble etter dette sterkere og mer effektiv. halv 6 ringte jeg barnefaren, hadde bare ett 2-3 cm åpning, men det begynte å bli ganske vondt og ønsket å ha han til stede. jeg er i ettertid veldig glad jeg ringte han når jeg gjorde det, alt gikk egentlig veldig i ett etter det. mange timer med mye pusting og pesing, skal ikke lyge, syntes det var kjempe tungt og utmattende.

fikk etterhvet komme i badekaret, det var deilig. men det var for min del ganske vanskelig å jobbe med riene oppi der, så sto opp etter en times tid eller noe.. hadde en periode der riene ikke var så voldsomme og hyppige, og har konkludert med at det var her kroppen min samlet krefter, jeg var utmattet og lei av å ha det vondt. Hadde rundt 6 cm åpning, og riene bygget seg kraftig opp igjen, pluttselig var pressriene i gang.. mye fortere enn forventet, fikk beskjed om å ikke presse, hadde en liten kant igjen.. å ikke presse når man har pressrier var til noe av det mest umulige jeg noen sinne har opplevd. jordmødrene konklunderte med at kanten var myk nok til å begynne å presse, og det gjorde jeg. etter mye press og styr kom endelig lille pia ut, alt smerte var glemt, det var heeelt fantastisk. kan ikke beskrive hvordan det føltes, men det var heelt utrolig fint.. alt av smerte slit å strev var verd det, glemt og over. herregud for en deilig opplevelse..

 

hun var 2063 gram og 44 cm, kjempe liten og søt... nydligste i hele verden <3 og prinsessa skal hete Tilde =D

 

lykke til alle sammen, dere har en fantastisk opplevelse i møte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har jeg og født:) På termin faktisk!

 

17.00 på onsdag 5.januar syntes jeg å kjenne at kynnerene mine presset litt ned, og jeg fikk et håp om at fødselen snart var i gang. Riene kom med lang avstand, og ikke var de vonde heller, så jeg belaget meg på at det kunne ta en stund. Etter ti på kvelden ble de egentlig bare svakere, og jeg tenkte jeg like godt kunne legge meg.

 

Klokka ett våknet jeg av at riene var begynt å bli litt vonde, og sto opp. Det var meldt mye snø den natta, så fordi vi var redde for å snø inne (bor ved privat veg som ikke brøytes om natta) så ringte vi føden og lurte på om vi kunne få komme. Det fikk vi, og kvart over to var vi på føden. Mens jordmor tok CTG fikk jeg plutselig en kraftig rie, og vannet gikk. Jordmor sa da at hun ventet litt med å sjekke åpningen til det hadde rent fra seg litt.

 

Jeg fikk klyster, og la meg tilbake på observasjonsbordet. Så kom plutselig en rie der jeg fikk pressetrang, og så ble det plutselig travelt. Jeg måtte ut av vanlige klær, og flyttes til fødesenga.

 

Jeg rakk aldri legge meg ned i senga, for barnet ville ut:) Så 03.55 var den lille jenta ute, født på kne ved senga. Veldig rask og fin fødsel! Ingen utvendig revning, bare en liten rift innvendig. Kunne ikke ønsket meg bedre! (Forrige fødsel tok to døgn, så denne var HELT annerledes!)

 

Jenta var 50cm og 3630g. Navnet kommer med tiden:)

 

Nå er vi hjemme og koser oss med pappa og storebror. Lykke til alle dere som fortsatt venter, og gled dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nyttårsaften var jeg utslitt og la meg allerede kl 23. Lykkelig over at lillegutt ikke hadde kommet i 2010.

Overraskelsen var stor da jeg kl 4 våknet av tak i ryggen og kunne konstantere at akkurat slik føltes det når fødselen startet med nr 2.

 

De siste 4 dagene hadde jeg fått mer vann i kroppen, hadde en konstant hodepine og var kontstant kvalm. Så 1. januar hadde jeg alikevel tenkt meg en tur til føden for å sjekke blodtrykk siden det enda var noen dager til neste kontroll hos jordmor.

CTG viste svake men regelmessige tak. Urinen hadde 2+ i protein og blodtrykket var 135/100. Så de valgte å legge meg inn for å følge litt tettere med og for å ta blodprøver. Dette var kl 13 den 1. januar. Jeg ble lagt på "Rugekassa" ved sykehuset på Lillehammer.

Takene i ryggen holdt seg hele dagen. UL viste en frisk men liten gutt i magen. Livmorhalsen var 1,5 cm og umoden. Hodet til lillegutt presset hardt ned så hele livmorhalsen stod i spenn fikk jeg vite.

 

Kl 18 kom jordmor inn til meg og fortalte at blodprøvene viste forhøyede leververdier så de valgte å gi meg en modningstablett for å få fortgang i det kroppen hadde begynt på. Riene tok seg VELDIG opp på kort tid. Etter 2 timer med å ligge var det en befrielse å få lov til å bevege seg under riene. Mannen min minte meg på at jeg hadde lyst til å prøve lystgass denne gangen.. Weeee.. for en herlig oppøevelse. Riene ble ikke noe lettere, men jeg brydde meg mindre..

 

Til min store skuffelse stanset ALT kl 00. Hadde da bare 1 cm åpning, og de ville la meg sove før de evt hjalp til videre neste morgen. Kl 4 den 2. januar våknet jeg av små tak i ryggen igjen.. AKkurat like som de jeg våknet av et døgn tidligere.. Jeg dusjet og leste litt bok. Kl 6 spiste jeg litt frokost. Rett etterpå var det så jeg måtte puste meg litt gjennom takene igjen. Vekte mannen som sov i en lenestol på fødestuen vi hadde fått. Vi snakket og lo litt sammen. Kl 7.45 skjedde det en vending. Riene ble tettere og hardere. Jordmor kom inn til oss og lurte veldig på om jeg hadde hatt så vondt hjele natten. Nå fikk jeg lystgass igjen.. Men riene haglet på.

 

8.30 hadde jeg bare 2 cm åpning og fortsatt 1 cm livmorkant igjen. kl 9 var riene så vonde at hele kroppen skalv. Mannen min foreslo epidural, jeg takket nei og supte i meg lystgass når neste ri kom. Da spurte jordmor om jeg var sikker.. "Nå er jeg klar " sa jeg bare og heiv meg over maska igjen.

Nå var riene så harde at jeg stod ved sengekanten og kastet opp for hver rietopp. Ikek brydde det meg at jeg spydde midt oppi sengen min heller. Anistesi kom 15 min senere. Han satte veneflon og bedøvde ryggen. Hver gang han stakk traff han noe i ryggen så kroppen rykket til høyre. Etter flere forsøk fikk jeg beskjed om å sitte rolig hvis ikke fikk jeg ikke epidural. Jeg klamret meg rundt mannen min og klarte å la skjelvingene kun forplante sge ut i armer og bein. Epiduralen begynte å virke.. kun på høyre side.. Merket at høyre bein ble dovent. MEN DEN TOK IKEK SMERTENE, NŨBLE DE BARE ENDA VERRE.

 

Jeg la meg ned i senga og begynte nesten å gråte.. "Jeg ville jo bare ha en liten pause" sa jeg til mannen. "DEN SKULLE JO TA BORT SMERTENE"...

 

Nå måtte jeg hive meg over lystgassen igjen. Pulsen til lillegutt sank VELDIG. Jeg fik kmed meg at jordmor trykket på alarmen før hun sjekket åpning.

 

-Du har fortsatt 2 cm, nei nå ble det åtte, OJ HER KOMMER HODET! sa hun.. På neste ri kan du bare trykke fikk jeg beskjed om.Da kjente jeg at hodet allerede var langt nede i skjedeåpningen. Jeg skalv i smerte , hele kroppen var spent. Jeg kjente at jordmor gjorde et eller annet nede ved åopningen som bare gjorde vondt. Jeg ropte til henne at hun skulle SLUTTE.. Bare press nå fikk jeg beskjed om. Jeg samlet pusten, trykket og ut kom hodet.. Fjern ham! brølte jeg. TA HAM UT..

Nei, det skal du gjøre selv sa jordmor helt rolig. Jeg samlet pusten igjen og rakk nesten ikke trykke før han gled ut av meg.

Han begynte å gråte allerede før han var ute. En liten, men sterk og frisk gutt.

 

3 uker og 3 dager før termin den 26. januar kom lillegutt til verden. 2720 g og 48 cm, og 33 cm rundt hodet.

 

Selv om det gikk VELDIG fort på slutten så fikk jeg ikke en eneste rift. Og som man sier.. all smerte var glemt så snart jeg fikk lillegutt på brystet. Vi koste oss i senga 2 timer på føden før vi ble flyttet over på barsel.

 

Jordmor sa på samtalen noen dager senere at hun aldri hadde opplevd maken til rask åpning. Det var nok grunnen til de sterke smertene som epiduralen ikke tok.

 

navnet lar vente på seg.. men navn skal han få.. Akkurat nå heter han bare lillebror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Henrik kom dagen før termin, 8. januar.

 

Hadde blitt satt i gang hvis han ikke kom i løpet av helgen, så lettelsen var stor da riene satte i gang litt over kl 19 på lørdagskvelden.

 

Kl 20.30 var vi på plass på sykehuset. Da hadde riene roet seg og jeg trodde vi kom til å bli sendt hjem, men tydligvis hjalp det å komme inn på fødestuen for fra det øyeblikket vi kom inn der så begynte riene å hagle.

Jeg hadde knapt pause mellom riene.

Kl 21.40 gikk vannet og da var det misfarget så jeg fikk beskjed om at nå måtte jeg virkelig jobbe.

Kl 21.59 ba jordmor meg om å bøye meg fram og hente opp barnet. Da var han ute. Sist gang fikk jeg barnet "levert" på magen, men denne gangen fikk jeg løfte han opp selv. Det var en spesiell opplevelse.

 

Gutten var 51 cm og 3640 g og skal hete Henrik.

 

Nå skal vi bare kose oss hjemme med storebror og bli skikkelig kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gry1986

jeg har endelig født!

min lille datter kom til verden den 11.01.11 kl 22.33! 9 dager på overtid.

kom på sykehuset kl13.00 med 3 cm åpning, kl 16.00 5 cm åpning.

la meg så i badekar kl 18.00 gikk vannet og kl 19.00 hadde jeg full åpning. gikk så fort at jeg fikk ikke sjangs til å få epidural hvis jeg ville..... skulle ønske jeg hadde det på dette tidspunktet.

ca i 20.00 tiden var det god gang i pressriene. men nå ble jeg plutselig rushet ned på fødeavdelingen i 1 etg (var opprinnelig på fødeloftet)

ungen kom ikke langt nok ned i bekkenet til at jeg klarte å presse ut hodet. nede på fødestuen tok de også fra meg lystgassen jeg hadde. nå hadde jeg virkelig vondt. presste i over en time før jeg endelig fikk hjelp, hun måtte ut med sugekopp!! total presstid var over 70 min!!!! aiiii.

det var jormødre og leger alle veier, det måtte sys og jeg fikk drypp og de klemte på magen for å få ut morkaka og tørke babyen.

totalt i løpet av fødselstiden min hadde jeg vertfall 7-8 forskjellige jormødre, på slutten var det 3 på en gang pluss 2 leger.

mistet tydedligvis litt mer blod enn det som er normalt for jeg lå med drypp i 4 timer etterpå for å komme til hektene igjenn slik at jeg kunne komme meg til barselshotellet av egen motor.

 

ble en vel dramatisk fødsel men nå er det over!

har en perfekt datter våken og ganske energisk ved siden av meg, er så lykkelig! smertene er stortsett glemt, bare noen ømme sting som minner meg om det jeg var igjennom for et døgn siden..... ;)

 

gleder meg til å vise datteren min hjemmet sitt på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig tråd :)

 

Gutten min ble født 8 dager før termin.

Det hele begynte natt til igår rundt midnatt. Da kjente jeg små murringer i korsryggen samtidig med kynnere. Forrige gang begynte med vannavgang, så var ikke sikker på hvordan jeg skulle kjenne at det var i gang nå. Jeg fikk ikke sove, og da kl var ca 02 hadde jeg rier på mellom 40 sek og 1 1/2 min med 3-5 min mellomrom. Jeg vekket samboeren min og sa han mest sannsynlig ble pappa idag :) Vi ringte sykehuset som sa vi godt kunne vente en time til å se, men vi var hjertelig velkomne (har ca 45-60 min kjørevei).

Vi ringte også svigermor som skulle bli med på fødselen, og min mor som skulle passe guttungen hjemme, som forøvrig er 17 mnd.

Riene var ubehagelige og vonde, men ikke veldig smertefulle - jeg pustet meg fint gjennom de.

Vi var fremme på sykehuset 04.30 og fikk beskjed om at jeg hadde 3 cm åpning og at det fremdeles kunne ta lang tid. Tok 19 1/2 time med førstemann. Så jordmora ville egntlig sende oss hjem, men pga reiseveien fikk vi være der. Og det er jeg glad for! Vi rakk så vidt å ta heisen ned (hadde tenkt til å rusle litt rundt for å få tiden til å gå), så gikk jammen vannet og riene ble sterkere. Da var det tilbake til fødestua og ble målt til 7 cm. Riene var fremdeles overkommelige, men selvfølgelig ikke noe godt. Jeg lo og koste meg mellom, og både svigermor og sambo var kjempegode å ha. Ble massert på korsryggen hele tiden :) Sambo gikk ut for å ta seg en røyk, og mens han var ute fikk jeg plutseslig trykketrang.. Da han kom opp igjen var det full åpning og jeg kunne presse. Satt på knærne i senga over en sacco-sekk, og kl 06.18 var gutten vår ute! Ikke to timer engang etter at vi ankom sykehuset og holdt på å bli sendt hjem igjen ;)

Er superfornøyd med alt, måtte ikke sy ett eneste sting nå heller, og denne gangen fikk jeg null smertelindring. (Fikk epidural med første). Hadde mye mer kontroll på kroppen nå, og klarte å lytte bedre til froppens signaler. Var en herlig følelse!

Gutten var 3375 g og 50 cm lang, og har fått navnet Lucas.

Han tok puppen tvert, og alt gikk så fint, at knappe 12 timer etter fødsel var vi klare for hjemreise :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin 1. januar.

1. januar kl 16.00 fikk jeg en modningspille og 2.januar kl 01.00 kom prinsessa:) Sabrina var 3430g og 49 cm lang:)

 

Riene kom i 19 tiden, hadde 4 cm åpning i 23 tiden, og 2 timer senere var hun her:) Jeg synes fødselen gikk utmerket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også født!!!

 

Den 6 januar så kom lille Elias. Hadde termin den 12 men pga vannavgang mandagen den 3 så måtte vi sette igang. Jeg kom inn på sykehuset onsdagen den 5 (sent på kvelden) Hadde da 2cm åpning og 2cm igjen av livmorhalsen,små rier hadde jeg også.

Var til overvåking den natten og klokken 05 om morningen ble jeg satt igang med drypp. Og da gikk det ganske fort synes nå jeg da(men det gjorde ikke det). Fikk ryggbedøvelse og jeg kom til himmels. Når jeg fikk den hadde jeg 4 cm åpning. De sjekket meg noen timer etterpå og da var jeg oppe i 7 cm,gikk fort ja.Sovnet en liten stund,våknet av at jeg måtte gå på do for å gjøre nummer 2(trodde jeg) jordmor sjekket og jeg var 10 cm åpen,men en liten kant igjen. Hun kunne se hodet.Og det kjentes ut som virkelig skulle bajse,kom meg i føde stilling og begynte å presse. Fra jeg begynte å pressse til Elias kom ut tok det 40 minutter. Det tok akkurat 24 timer fra jeg kom inn til jeg fikk gullet mitt i armene. Og jeg kom meg gjennom 4 skift med jordmødre,den siste kom akkurat når jeg skulle begynne å presse.

 

Og her sitter jeg med en liten en som synes det er kjipt å sove om natten.3 natten nå vi sitter her,men jeg koser meg masse og håper det snur seg snart.Snart kommer pappa som har sovet litt så jeg kan sove jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også født=)

 

LIlle Joachim kom til verden 3. januar, fire dager før termin. Han veide 2990 gram og var 50 cm lang. Joachim er mitt første barn, og det ble en laang og noe dramatisk fødsel men alt gikk heldigvis bra.

 

Riene startet nyttårsnatta og han kom altså 3 januar klokken 01:43. Han ble da tatt med vakuum da han satt bom fast. Hjerte hans stoppet hver gang jeg hadde en rie så legen fikk det plutselig veldig travelt med å få han ut. Vakuum koppen spratt av 3 ganger før de fikk han ut og da måtte de først klippe engang også engang til før han kom.

 

Han var veldig blek når han kom og skrek ikke så han ble tatt rett ut av fødestua. Etter ca 15 miutter kom de tilbake med han så jeg fikk sett han i 2 minutter før han ble sendt ned på Neo avdeliga for obsevasjon.

 

Jeg ble klippt så mye at de ikke ville sy mens jeg var våken, så jeg ble sendt på operasjonsstua og lagt i narkose for å sy.

 

Alt gikk heldigvis bra og vi dro hjem fra sykehuset 5 januar. Han legger på seg fint og amminga går kjempe bra så nå nyter vi bare tiden hjemme med lillegullet=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har gutten min kommet. 14/1 med planlagt ks.

Ble tatt 8 dager før termin. Heldigvis for lillegutt var lang og stor. veier 4350 gram :)

 

Har skrevet om keisersnittet på 3 trimester.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når startet fødselen i forhold til termin? Han kom til verden 8. januar, 15 dager før termin...

 

Hvordan startet fødsel og hvordan var fødselsforløpet? kortfattet detaljer - tegningsblødning natt til 6. jan, vannet gikk kl 02 8. jan, fødsel startet kl 09 8. jan, baby ut kl 23

 

Hvor stor var den lille? 3232 g, 49 cm

 

Hva skal barnet hete? Alfred

 

Our little Pingu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når startet fødselen i forhold til termin?

natt til19.januar- 2 dager etter termin

Hvordan startet fødsel og hvordan var fødselsforløpet?

vannet gikk ca halv 1, riene startet og dro til sykehuset til halv 2. etter undersøkelse og 6 cm åpning fikk vi fødestue kl 2 og gutten var født 04.06. fin fødsel

Hvor stor var den lille?

til alles forundring hele 4240 og 54 cm, magen har vært forholdsvis liten og jiordmor tippet 3500 til termih

Hva skal barnet hete?

Magnus!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk to dager over termin. Slimproppen gikk på natta og vannavgang med misfarget fostervann kom sigende. Ble lagt inn til observasjon kvelden søndag 9. januar, i løpet av natta og morgenen fikk jeg to modningspiller i livmorhalsen som fikk riene til å komme. De ble vondere og vondere å puste seg gjennom og jeg hadde bare 1-2 cm åpning. Fikk gass som jeg ikke syntes fungerte, men jeg holdt ut noen timer til, ca kl 15 på mandag skulle jeg få ristimulerende drypp, og takka ja til epidural samtidig. Da var riene så vonde at jeg ikke trodde jeg skulle takle mer og jeg hadde bare 2-3 cm åpning. Epiduralen fungerte så bra at jeg følte meg nesten smertefri og i løpet av 5 timer fikk jeg 8 cm åpning. Hver gang de undersøkte meg falt pulsen på jenta, så jeg måtte få oksygen og legge meg tilbake i sideleie for at hun skulle få normal puls igjen. Dette fungerte greit for meg, så jeg klaga ikke :-), men ved den siste undersøkelsen stoppa de det ristimulerende dryppet, så jeg ble liggende med 8 cm i flere timer. Etter vaktbytte og undersøkelse av ny lege, fikk jeg på ny drypp, og en siste sjanse til å få de siste cm. Samtidig henta de ultralyd for å sjekke hvordan jenta lå i bekkenet. Den siste timen klarte jeg å karre meg over på knærne og hang over senga og vrikka med rumpa for å få henne til å bevege seg nedover, da de undersøkte med ultralyd så de at hun hadde ansiktet oppover og hodet litt på skrå med øret nedover. Skuffelsen var kjempestor da jeg kl 02.30 fikk vite at jeg hadde 9 cm åpning, men måtte ta keisersnitt fordi hodet lå feil og de turde ikke gi meg mer tid til å få barnet ned i bekkenet.

Jenta ble født kl 03.27 tirsdag morgen, hun var kjempefrisk og skal hete Ingrid :-).

Hvordan startet fødsel og hvordan var fødselsforløpet?

Hvor stor var den lille?

Hva skal barnet hete?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte en gutt 6 januar. (Skrev fødselsforløpet på 3.trimester)

 

 

Når startet fødselen i forhold til termin?

- Fikk på termin av alle ting!

 

Hvordan startet fødsel og hvordan var fødselsforløpet?

- Svake menssmerter og slimproppen gradvis i noen dager før.

Kom inn på sykehuset 2 timer før jeg fødte med 6 cm åpning. Hadde svært lite smerter!

Hadde en 4 timers fødsel denne gang, 6 timers sist. Ikke noe smertestillende, foruten varme risposer på begge barna.

Etter 5-6 pressrier poppet lillegutt ut i fart:) Sydde 3-4 sting.

Drømmefødsel, og gleder meg absolutt til ny fødsel hvis det skal bli aktuelt en dag. (Slik var det ikke etter førstemann..!)

 

Hvor stor var den lille? 3360 g og 49 cm.

 

Hva skal barnet hete? Levi:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her er min rapport :)

 

Når startet fødselen i forhold til termin?

- Den startet med spontan vannavgang 5 dager før termin, men det tok 26 timer før småtten var ute, så da ble det T-4 til slutt!

 

Hvordan startet fødsel og hvordan var fødselsforløpet?

- Vannet gikk kl 4 om morgenen, inne for sjekk på sykehuset. Så rier heeeele dagen, dro på sykehuset igjen kl 22.. Så var det noen vonde timer hvor vi prøvde akupunktur, badekar og lystgass - men først da jeg fikk epidural og drypp ble det action, og småtten ble født 06.39. Et laaangt døgn med andre ord! :)

 

Hvor stor var den lille?

- Han var 3650 g og 53 cm

 

Hva skal barnet hete?

- Mikkel!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselen ble satt i gang ved at de tok vannet dagen før termin.

 

Dette ble gjort fordi jeg hadde gått med maserier i 3 uker og var veldig sliten psykisk og fysisk, og fordi jeg hadde fødselsangst. De kunne gå rett på å ta vannet fordi jeg hadde 3 cm åpning og var veldig moden. Vi sto opp, leverte de 2 eldste i barnehagen, og kom inn på føden 8.30. En gynekolog tok vannet litt før 9.30. Så ventet vi på rier i et par timer, men det var bare svakt og uregelmessig. Jeg fikk epidural selv om jeg ikke hadde ordentlig vondt (pga angst for smertene). 11.30 satte de i gang med drypp, og jeg fikk rier. I løpet av de neste 2 timene ble de vondere og vondere, og epiduralen virket greit. Men jeg kjente riene godt og måtte konsentrere meg om å puste skikkelig og ikke spenne meg. Dette er et tips: Når riene kommer, prøv å slapp av i bekkenbunnen samtidig, da åpner det seg raskere. Under riene kom det masse vann, og jeg passet på å snu meg ofte fra side til side. Ca 13.15 kjente jeg at babyen var på vei ut og jeg ville presse. Da hadde jeg plutselig fått 10 cm åpning! Under en halvtime før var det 5 cm. 13.32 var jenta vår ute, etter 2-3 rier hvor jeg presset. Det var utrolig deilig å høre at det var full åpning så tidlig.

 

Jenta vår var 3840 g og 50 cm

 

Hun heter Maria :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ei jente 21.jan.

3895 g og 51 cm lang.

 

Litt for tøff fødsel til at jeg er klar til å skrive om den ennå. Men nå 3 dager etterpå står alt bra til med mor, far og barn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom prinsessa 22. januar.

 

Når startet fødselen i forhold til termin?

Ca. en uke før termin

 

Hvordan startet fødsel og hvordan var fødselsforløpet?

Vannet gikk på ettermiddagen og jenta var ute 1,5 time senere. Rakk akkurat å komme meg på sykehuset. 45 min. til nærmeste sykehus.

 

Hvor stor var den lille?

3800 g og 50 cm.

 

Hva skal barnet hete?

Ikke bestemt enda...

 

Takker for meg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg hadde termin 2,februar fikk den 28.januar.

blei satt igang med medesin den 26.jan..etter jeg fikk drypp tok det 1 og en halv time før gulle var ute.

jeg fikk en jente som var 3240g 49cm og hun skal hete Ronya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...