Gå til innhold

****oss over 30**** Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


gry*a

Anbefalte innlegg

Omg, omg, omg, omg!!!!! Egentlig 3 eller 4 dager til tr, 4 tror jeg. Uansett, for 1 time siden, av en eller annen grunn, tok jeg en billigstrimmeltest. og etter to min dukket det opp en svak, men veldig tydelig strek som både sambo og jeg såg veldig tydelig. Tok en til og den viste det samme!!! Åh Herregud, kan det endelig ha skjedd noe, 1 1/2 år etter vi mistet!??? Vi klarer ikke slippe jubelen løs, men jeg kjenner det kribler i magen. Hehe, jeg skalv på hånden da jeg stod der med den første testen, skal ta en ny i morra!! :)

 

Har lyst å komentere innslagene deres jenter, men jeg klarer ikke konsentrere meg, håper dere tilgir meg!! :) Men lykke til, og så håper jeg at dette her er julegaven til meg og sambo i år, og at dere også får se en strek til jul!! :)

 

Håper der kommer opp en strek i morra også og at tr holder seg unna, NÆRVØS!!!

 

Klem til dokke!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk bomsa!! :)

 

Er ikke mindre nervøs i dag, tok test og der kom en svak strek i dag også, så noe er der i hvert fall, men prøver å slappe av og ikke tenke for mye over det, men vanskelig. Som jeg skreiv tidligere, så er jeg usikker på om jeg har ikm onsdag eller torsdag for jeg har ikke stabile sykluser. Kommer i hvert fall innom og oppdaterer så dere får vite.

Forresten, hva er sånn kjemisk graviditet?? Noen som vet? Tror ikke jeg har det, men bare lure på hva det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg fikk høre hos gyn på Ulevål er at det er ingenting som heter det.

Men det er et fenomen som er her inne.

De sier kjemisk graviditet når de får positiv test, men alikevel får mensen.

De mener da at egget har vært befruktet og fått progresteronnivået til å stige ved at det har sneiiet borti livmorveggen, men at egget ikke har festet seg.

Gyn mente at det kunne være mange grunner til falsk positiv test, og hadde ikke kjennskap til slik "eggsneiing".

Men nå ser vi positivt på disse testene dine og håper at dette er starten på et langt og problemfritt svangerskap!!

Basta bom...eller helst Basta BIM.:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok!! Hehe, ja vi ser positivt på det!

 

Har turt å tillate meg å innse at jeg er gravid no etter 6 positive billigstrimler og 2 positive clear blue! :)

 

Sitter også å er bra kvalm no og er sååååå ufattelig innmari trøtt, har ikke barn fra før og blir så nærvøs hver gang det stikker og murrer i livmoren, men har jo hørt at det er normalt! Haper virkelig at du bomsa og alle de andre jentene her inne også blir det snart og at alle spirene klamrer seg fast så vi slipper å oppleve det vi har gjort før!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhhhhhh Rime, jeg har jublet med deg hele helga, men har ikke hatt tilgang til skikkelig tastatur, så da har jeg roet formidlingen min ett hakk. Jeg er bare så inderlig, inderlig glad på dine vegne, dette fortjener du!!!!!!!!!!!! Nå gleder jeg meg vilt og stort til å følge med deg på alle symptomer, følelser og tanker framover mot fødselen!!!!!!!!! Åhhhhhh, dette trengte vi her inne.

 

Jeg for min del har hatt en fortreffelig dag i storbyen. Jeg er særdeles usikker på om noe er på gang, men har vel ikm sån noen lunde i morgen, så d er spennende å se om tanta dukker opp el ikke. Jeg har i grunnen landet veldig i forhold til denne prøvinga, så nå blir det når det blir om det blir og hvis ikke det blir, så er jeg velsignet med 2 herlige gull!!!!!!!!!

 

Bomsa: Skal si fra litt tidligere neste gang jeg skal til tigerstaden, hadde vært veldig kjekt å møtt dere damer som jeg har delt så mye med disse årene :-P

 

Da skal jeg bade med guttene mine (de minste :-P)

 

Rime: Du må holde oss oppdatert!!!!!!!!!!!!

 

God varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tussemor5: Tusen takk!! :) Så koselig at du jublet sammen med meg!! :) Håper du hadde det kos i tigerstaden!!

 

Takk til deg også bomsa, og jeg skal vel komme innom å holde dere oppdatert!! :)

 

Foreløbi er det ikke så mange symtomer, faktisk mye mindre enn de gangene jeg ikke var gravid, pluss jeg tenkte ikke så mye på å bli gravid denne gangen, tok lettere på det, og vi var i andre mnd med clear blue fertilitetsmonitor, vi sverger på at den hjalp oss, så lett å følge med da!

 

Symtomer: Litt vondt i puppene, tror de er litt større, men ikke mye, og så litt stikking og murring i magen inn i mellom, tisser litt oftere, men jeg er veeeeldig trøtt!!

 

Nervøs hver gang det stikker i magen pga ma i fjor sommer, men alle sier jo at det er normalt, så håper det! Prøver ellers å slappe av, og lurer på hva jeg skal si til familien i julen når vi skal bo hos dem i to uker uten å ta et glass med vin, og dem vet kor glad jeg er i vin, og at jeg alltid skaåler i champagne på nyttårsaften!! Hehehe, gruble, gruble!! Vet de kommer til å skjønne det!! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg damer!!!!!!!!!! Ei aldri så lita arbeidshelg, og litt tid til å skrive. Jeg måtte ta en test her den 14 for å sjekke, siden jeg var så hellig overbevist om at syklusen var begynt å stabilisere seg. Den var suuuuuuuuuper negativ :-( så nå venter jeg med spenning på at tanta skal dukke opp, slik at vi kan begynne på han igjen. Utfordringen pr dags dato er at jeg har hatt spysjuken (tror jeg),men jeg kastet jo bare opp en gang (og det synes jeg er noe merkelig)....men jeg er jo fremdeles så hinnsides kvalm, også hjelper det til en viss grad å spise :-( (betyr vel at jeg blir smellfeit igjen snart). Det beste til å døyve kvalmen er salt lakris....og jeg føler ganske sterkt at jeg har opplevd akkurat det ett par ganger før. Nå har jo kroppen lurt meg i ganske lang tid, så jeg tørr liksom ikke helt håpe på at jeg kan ha rett heller...sukk...så nå skal jeg vente noen dager å se om tante kreket kommer å ødelegger julekosen eller ikke før jeg tester på nytt....

 

Hvordan går det med alle dere andre?

 

Huff, er litt for trøtt nå kjenner jeg...ganske klar til å reise hjem å legge meg :-P

 

Håper dere alle har en nydelig adventstid.

 

Go varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, tussemor5, skal krysse fingrene for deg, håpet er jo ikke ute før tr faktisk dukker opp, så det er ennå håp om en fin, fin julegave på dokker også! :)

 

Her er det juleferie, og i morra drar vi nedover til Ålesund ( bor i Tromsø) for å feire jul sammen med familien min, gleder meg stort selv om jeg hater selve reisedelen! :( Men det er masse snø der og jeg ELSKER julen, hehehe, så dette blir kos fra begynnelse til slutt!!

 

Ellers går det bra med meg, spiren sitter og jeg er i kjempeform, litt kvalm innimellom, men ikke mye, og en del trøtt, men det er ikke noe problem!! :) Skal ringe legen min til uken tenkte jeg for å høre om e kan få en time rett over nyttår og forlange tidelig ul siden jeg har mistet før. Føler at det vil gå bra denne gangen, har det på en måte bedre i kroppen denne gangen, vanskelig å forklare, men litt roligere i kroppen på en måte!

 

Nei, god førjulstid til dokker så skrives vi etterhvert!! :)

 

Jule klem!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Rime:)) Denne gangen går det bra. Heier på deg:))

Og på deg tussemor:) Jeg har aldri testet positivt tidlig før, så håper bare det var litt for tidlig for deg;)

 

Her har jeg begynt å spraye med suprecur i dag. På ul sist, fant de ikke noen muskelknute som de først mistenkte, og alt så bra ut. Sambo tok ny svømmeprøve pga bakterier i sæden forrige gang, men han skulle få beskjed før helgen om han måtte på antibiotika, og vi har ikke hørt noe, så da er vel svømmeprøven bra:)

 

Nå skal jeg altså spraye 4 ganger om dagen. 5.1 skal jeg til neste kontroll. Da får jeg beskjed om når jeg skal begynne på sprøytene og hva slags sprøyter jeg skal gå på. Det blir spennende det her:) Jeg sliter litt med nattesøvnen fra før av, og en bivirkning på sprayen er forstyrret søvnmønster. Hater tanken på at det blir mange lange netter, men får håpe det er verdt det;)

 

Håper det er bra med resten av gjengen her inne:) Ha ei riktig god natt:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gla': Takk for det! :) Jepp, denne gangen går det bra!! :)

 

Var jo fint at der ikke var noen muskelknute, og at svømmerne har det bra. :) Håper det går snart med dere no når dere starter med prøyter og sånt :) Du skal se at før du vet ordet av det så sitter du der med en positiv test :) Skal krysse fingre og tær for deg.

Synd det med søvnen, men har du prøvd kamomille te, det hjalp meg en periode jeg sleit med søvnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mine kjære damer!!!!!

 

Bare en liten oppdatering fra meg. Jeg er nå 8 dager over forventet ikm og har to negative tester bak meg. Jeg tror tanta skal dukke opp hvert øyeblikk, men hittil har den ikke gjort det...jeg er ikke kvitt kvalmen, den kommer å går akkurat som den vil :-( akkurat det er ganske så irriterende. Gubben mente at jeg burde ha ventet litt med den siste testen, men tidligere har jeg testet kvelden før ikm og fått positiv test..såååå...jeg klarte ikke akkurat vente. Sukk....Jeg har derfor gått til anskaffelse av en dunk med rødvin og noen 6ere med munkholm, sånn bare for å helgardere :-P Vet ikke en gang om jeg gidder å teste noe mer før jul heller (har ikke flere tester og tror ikke jeg rekker noe apotek heller)

 

Jeg har hatt tendens til pms humør da, men ikke vært like oppfarende og kjeftete som jeg bruker (knis...dette var gubben heeeeelt enig i...tjihi)...

 

Ja,ja, jeg har jo igrunnen bedt om positiv test i julegave, så kanskje jeg må smiske litt med min kjære...Det må jo bare få lov til å være håp i hengende snøre. Men jeg må innrømme at jeg også blir litt redd og begynner å krisemaksimere...tenk hvis det er noe galt med meg, at jeg er blitt syk el...Blir en tur til doktoren på nyåret tror jeg om ingenting skjer!!!!!!

 

Ha ei fortreffelig jul alle sammen

 

Stooooooooor jule klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, oj, oj - dette blir nesten litt for mye spenning dette tussemor;) Nå krysser jeg alt jeg har for at spira er i boks hos dere:)) Har det skjedd før at tanta har vært så forsinket eller? Jeg håper du må klare deg med munkholm i jula, hi, hi;)

 

Her går det ganske bra med spraying. Ingen voldsomme bivirkninger ennå. Sliter med søvnen da. Går noen dager på et minimum, også går jeg i koma en dag eller så;) Ikke prøvd kamomille-te nei. Kanskje prøve det. Prøvde sånne dråper som man skulle dryppe på puta når en la seg, men det funka dårlig.

 

Ellers synes jeg bim er blitt rar og uoversiktelig. Men, en venner seg vel til denne også. Dere må ha riktig så god jul alle sammen, også håper jeg det blir noen som får ekstra staselige julegaver i år;) God Jul <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!!!!!

 

Jupp, som nevnt, det blir rødvin på meg i jula...sukk...tanta kom rett etter at jeg kom hjem fra jobb i morges, så nå er jeg bare sur, grinete, trist og lei og håper jula forlater åstedet raskt...sukk...Ja,ja...det hjelper ikke stort påat jeg er på jobb med ei som har en herlig strutte mage ;-) men,men, det er jo litt koselig også da, å se at det kan funke!!!!! Får bestille meg time til lege over jul nå for en aldri så liten utredning tror jeg!!!!!! Dritt, det er noe av det jeg vil aller minst her i verden, utredes for lidelser "der nede"...

 

Ja,ja...håper dere alle er i rute til jul og kan nyte morgen dagen og de resterende juledagene!!!!!! Også håper jeg på babyboom i løpet av året :-P

 

God juleklem fra sutrete meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så kjedelig ta tussemor ;( Skjønner at skuffelsen er stor, spesielt med tanke på at du gikk så langt over ikm. Håper du får ei fin jul likevel når den største skuffelsen har lagt seg *klemme* Kos deg med rødvin, familie og venner, også får vi håpe at 2012 blir året med stor å ;)

 

Her er jeg helt i rute, og kan egentlig bare slappe av resten av jula :) Vi skal feire julaften hos sambo sin mormor så ikke noe stress. Skal likevel lage i stand julemiddag i morgen med ribbe og hjemmelaget surkål. Må liksom ha den deilige lukta i huset på julaften ;) Da blir det lettvint på 1. juledag :D

 

ønsker dere alle en god og fredfull jul <3 Varm juleklem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er over 30 (nærmere sagt 34). Er nå i pp2, og har EL i disse dager.

Samboer har to barn fra før, men ønsker at vi skal ha barn sammen også. Noe jeg er helt enig i.

 

Men jeg blir tullerusk av å prøve og ikke vite hvordan man ligger an i løypa. Bruker Clearblue EL-test, så har noe koll på ting. Men føler allikevel noe stress, og det er jo ikke bra. Føler liksom at klokka tikker og går i gal retning.

 

Hvor lenge før IKM er normalt og teste om man er gravid.

Håper å høre fra flere på over 30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei jenter! Takk for det suksessterta, så fint å høre at alt går bra med deg og den lille.

Ikke at det er så viktig, men sambo og jeg var så vidt startet med utredning, men det var ikke prøverør no. vi blei gravid på naturlig måte, uten noen form for annen hjelp enn sengehygge, hehe!

 

Trist at tr dukket opp tussemor5.

 

Ellers tror jeg alt går bra her! Føler meg ikke gravid, men tar det egentlig som et godt tegn. symtomene er få; ømme bryst, luft i magen:-( og veldig trøtt, sover hele tiden. Skal heldigvis på tidlig ul i begynnelsen av januar siden vi har mistet før, så håper vi får beskjed om at der er et hjerte som slår! :-) Ellers forsøker jeg å slappe av og tro at det virkelig er sant og at alt vil gå bra! :-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smileyone77: vi brukte clearblue fertilitetsmonitor. Noe som var heilt fantastisk. Vi fikk bare sjans til å bruke den to ganger så blei vi gravid. Den viser de 5 eller 6 mest fruktbare dagene, og den fikk oss til å slappe så mye mer av! Den koster litt, men det var verdt det! :) jeg tok en test 3 eller 4 dager før ikm som viste svaaak positiv! Jeg blir 37 i april, så du er ikke så sent ute, og dette blir min første! :) Jeg vet så alt for godt hvordan du har det, men du må ikke gi opp, du har ennå mange år igjen hvor du kan bli gravid! Jeg håper virkelig du slipper å vente for lenge! Lykke til og i mellomtiden får du bare forsøke å nyte livet og et glass vin ( hvis du drikker det ) i ny og ne! Du skal se det blir et godt nytt år! :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det heller ikke noen spire til jul..:-)

Men føler nå at det er på tide å legge litt mer energi i denne babylagingen..:-)

Har en down periode i denne slankeprosessen, men heldigvis har jeg PT som pisker meg.

2. januar er det full fokus igjen, både med mat og trening:-) Også babylaging er trening..:-P

Velkommen til Smileyone77...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Da er det et nytt år med nye muligheter. Har stor tro på dette året skal bli bra. Er optimistisk at vi skal klare å få til en liten spire i år. Synes vi hadde fortjent det etter å ha prøvd i snart 2 år. på onsdag skal jeg på sykehuset for en kikkehulsoprasjon. Gruer meg litt men ser frem til det er ferdig. Når jeg er ferdig med dette regner jeg med det er en samtale på Riksen før vi er i gang med prøverør. Håper å kunne være i gang med prøverør innen vår/sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen jenter, da har vi ruslet inn i et nytt år, og jeg håper det blir ett bra år for oss alle.

bomsa: Trist å høre at det ikke blei en spire til jul, får krysse fingrene og håpe på en spire som sitter i det nye året, og så fort som mulig! :)

 

Jeg er nå 6+5, og i morra skal jeg på tidlig UL, kjenner jeg er skikkelig nærvøs, og er så redd for at jeg skal få dårlig tilbakemelding. Har de siste to dagene kjent masse i høyre side av magen og av og til vondt når jeg har bevegd meg, så er så utrolig redd for at det er noe galt, men gleder meg samtidig til å få avklart hvordan det står til inni der!

Håper dagen i dag går fort!! :) Og så håper jeg at jeg har noe bra å skrive her i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...