Gå til innhold

****oss over 30**** Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


gry*a

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oj,oj,oj....vet dere...i dag er det ikm, og jeg har ikke offret d en tanke, før etter 2 glass rødvin :-p tok likså godt ett til :-p men jeg har ikke oppdaget pms heksa enda...:-( hun bruker jo å dukke opp i god tid før tanta kommer....og jeg har ikke kjøpt en steike test (annet enn sperm testen) ble plutselig litt spennende dette... Er jamt små kvalm,trøtt og har tunge bryst, understellet lever sin egen verden...men jeg har jo hatt d slik før :( ja,ja,får vente i spenning en uke til,men være litt mer forsiktig med det røde i glasset...hohoho...hvordan gikk d med deg rime? Håper dere alle har ei god helg. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike dette høres veldig spennende ut..:-)

Litt rødvin gjør vel ingenting sålenge dere ikke deler blod enda..:-)

Gleder meg til i morra og testing...blir vel testing i morgen?????

Her har jeg steike vondt i ryggen, har en litt presset periode på jobb så jeg kan bare ikke svikte.. og siden det er arbeidstillingen på jobb som er årsaken til min ryggvondt, er det ekstra vanskelig.

Bare 3 uker til så kan jeg slappe av..:-)

Hvordan går det med resten av dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så supert Rime :D Håper det er vel overstått nå! Ønsker dere lykke til på ferden ;)

 

Bomsa, hva jobber du med som tar knekken på ryggen din?

Jeg plages også med ryggen for tiden. Jobber på småbarnsavdeling i barnehage, ikke helt gunstig, mn vi har gode hjelpemidler (og jeg har medisiner som virker :P ) så det går bra å være på jobb med mindre jeg ikke klarer å gå.

 

Aprilprinsesse, er godt å være flere som prØver, flere som forstår hvilke tanker man sliter med og som ikke bagataliserer og på dØd og liv skal se alt på mest mulig positiv måte :P Vi kan jo det, mn det er godt å få lov å slippe ut litt steam en plass ;)

Lykke til :)

 

bOmsa, jeg tror ikke vinen gjØr noe :) Minstejenta til fadderne til vår minste ble visst unnfanget på kanonfest... Jeg kjenner veldi på det med å tta et glass vin eller en Øl. På den ene siden tror jeg ikke det gØr noe, men siden jeg er "voksen" vil jeg jo ikke gjØre noe som kan fØre til at det ikke klaffer... og på den tredje siden tenker jeg at kanskje det er en flaske vin som skal til for at man slapper av/gir blanke, og så klaffer det. Hmmm, valgets kvaler (i utgangspunktet er jeg ikke den som tar det vinglasset så ofte, vi er på julebord en gang pr år, kanskje 2, og i beste fall på en venne fest i lØpet av året, thats it) å sitte hjemme å drikke vin kun for å gjØre det, er sjelden. (er ikke fanatisk, det blir bare ikke til det) :)

 

Er inne i en deppeperiode nå, har slutta å blØ, og gruer meg faktisk til periodene fremover når tanta faktisk kommer... for det gjØr den helt sikkert!!! Og skulle den ikke komme, så tror jeg ikke jeg tØr å være glad, eller å si det til noen, for da mester vi sikkert igjen :(

 

Nok surk ;)

Ha en fin uke dere :)

Klemmmmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante ku: kom hit du, så kan vi ta vinsmaking til nye høyder sammen :-) det aller værste, tror jeg, er stress!!! Jeg har nytt alkohol i forkant av alle mine svangerskap og ungene ser nå ikke ut til å lide ;-) dessuten, d var skikkelig deilig å bli forbannet sist tanta kom og rett og slett gi bang...

 

Bomsa: du, må vel ta meg en tur på apoteket i morgen regner jeg med :-p er nesten konstant kvalm :-( eneste som funker er å spise og drikke. Lakris er beste medisin :-p funker skikkelig bra med disse slanke planene mine :-p inntil d motsatte er bevist er jeg hellig overbevist om at tanta dukker opp...men d er noe der nede som biter noe så inni....h...hardt og mye....

 

Byssan lull her, skriver mer ut i uka når jeg er på jobb...knis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så innstendig, livende redd for den forbannede graviditets testen at jeg ikke turte å kjøpe i dag, så nå er gubben på shopping :-p jeg er kvalm, har vondt i ryggen og er brennsikker på at tanta dukker opp hvert øyeblikk....for jeg blir jo overhode ikke skuffet om det røde beistet kommer og testen slår negativt ut :-p sukk...for ett liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så innstendig, livende redd for den forbannede graviditets testen at jeg ikke turte å kjøpe i dag, så nå er gubben på shopping :-p jeg er kvalm, har vondt i ryggen og er brennsikker på at tanta dukker opp hvert øyeblikk....for jeg blir jo overhode ikke skuffet om det røde beistet kommer og testen slår negativt ut :-p sukk...for ett liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei skuffet blir vi jo aldri :P Tenk hvis vi kunne lese kroppen vår til minste signal, og at det var en selvfølge at det klaffet... ja, sukk, det hadde vært noe det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner den skuffende følelsen ja...tester ALDRI før ikm...helst et par dager over...så redd er jeg for negative tester..:-)

Jobben min er vi ganske få om her i norges land så jeg er lite anonym hvis jeg skriver det...men jeg driver på med opplæring på kjøretøy som går på skinner...:-S Ha ha..høres teit ut....iallefall så er min arbeidsplass ikke beregnet å huse en person i ukesvis i strekk, mens førerstolen, som er opptatt av diverse aspiranter er ergonomisk utformet i hue go rævva..:-D

Skal få prøve en pute i morgen som skal være god når man sitter sånn på stilk.

Tussemor, jeg er nå så spent på deg...bruker du å gå over ikm? Jeg tror også på å slappe av og leve som normalt i prøvetiden.

Må få lagt denne ungen slik at jeg kommer meg iseng, har tidligvakt i morgen..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D gikk som ventet t hælvette,å hadde d ikkje vært før at gubben e heime så hadde æ hulka elefant tåra...beklager dialekta,men dette ble litt vondere enn forventet...tøff i trynet og litt slitn er god kombinasjon :-p Bomsa syklusen min er en eneste berg og dalebane...d eneste jeg vet er at den er der og at rødhette ALLTID kommer...:-( fan...må gi slipp på disse elefant tårene slik at jeg er klar til 5 års dag i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt monitoren? Hvis du har uregelmessig syklus, så må jo det være midt i blinken for deg?

Elefanttåra e no falske tåra og det trur eg ikkje du gret, sorgen e ækte den.

Sørge mæ deg eg<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel forhåpentligvis hulke elefanttårer selv om gubben er hjemme? Huff nå kjenner jeg på uttrykket "tanteKREKET" ;) gruves jeg også :( Jeg tenker at kanskje jeg egentlig ikke vil ha fler likevel, og det er nok KUN for å skåne meg selv for skuffelsen.... som nok blir like stor likevel :S

 

Kanskje vi klaffer samtidig, plutselig en dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, tussemor, hadde trua på deg nå og leste med spenning om du hadde fått positiv test :( NESTE gang...

 

Ellers må jeg få takke for varm velkomst, koselig :) Godt å se at det er flere godt voksne her, er selv 35.

 

Fikk brev fra St. Olavs i dag (Fertilitetsklinikken), og nå blir vi endelig tatt skikkelig på alvor. Har koblet inn både fastlege, revma og fertilitetsklinikk, så føler oss godt ivaretatt. Skal inn allerede i morgen og ta blodprøver (kromosom, hormoner, lupus osv. osv), så blir det vurderingstime når prøvene er klare (om ca. 6 uker). Og om vi skulle slumpe til å bli gravide på egen hånd i mellomtiden, så får jeg jevnlig oppfølging med UL frem til uke 12. Fra uke 15-25 får jeg uansett ukentlig UL pga en diagnose jeg har. Går det ikke nå, så er det ikke ment to be, og da skal jeg omsider gi meg :) LITT sta må man jo være, men ett sted går grensen.

 

Rime, så bra at du endelig får en anstendig oppfølging. Overrasker meg ikke at du må til utskraping, det hørtes ikke normalt ut det du gjennomgikk. Helt utrolig at de ikke sjekket ordentlig med en gang! Bra det ordner seg nå i hvert fall, så blir det klart for innflytting for neste spire. Den skal nemlig sitte, så det så!

 

Hmm, har visst glemt resten... Får jeg forresten bli med på bitchy-vin-partyet? Tror jeg har litt å bidra med der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei kjære damer!!!!

 

På jobb igjen etter krokodille hulkingen i går og vellyket 5 årsdag i dag (har bare 2 feiringer av den igjen :-P)

 

Tante - Ku: Klart man kan gråte med gubben tilstede, men du skjønner, han er ikke helt av den empatisk typen og i går og i dag hadde jeg egentlig nok med meg selv. Dog, det ble alvorlig hulking og gubben tok det heldigvis med fatning (skal sies at vi på søndag hadde hatt en ganske alvorlig og kraftig prat om livet vårt, så jeg var litt sliten)...Han er mer av det praktiske slaget :-P Ja, vi klaffer samtidig snart tante KU!!!!!!!

 

Bomsa: Tusn takk!!!!!! Stoooor bamse klæm (trenger vel ikke si mere). Jeg vurderer monitoren fortløpende, men har faktisk trua på at jeg må starte opp med Levaxin først...skal å ta blodprøver igjen om ca 3 uker...Så avventer innkjøp av den foreløpig (er så mye annet jeg også vil bruke penger på).

 

Tigerlise&Anton: Hjertelig velkommen i bitch og vin klubben!!!!!! Her tar vi i mot alle har noe å tilføye...knis...Så bra at dere blir tatt på alvor og får utrednig osv!!!!!!!

 

Rime: Hvordan går det med deg?

 

Nå skal det sies at tanta enda ikke er kommet, men den dundrer vel på hvert øyeblikk...håper den kommer nå når jeg skal ha fri, slik at jeg kan sørge i fred :-P

 

Får hive meg rundt å gjøre litt her på bruket....

 

Snakkes damer!!!!!!

 

Ps glad for at dere er her ALLE sammen!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det min tur... feber og hoste og vondt i hele kroppen :(

Har tatt en paracet for å holde feberen litt I sjakk. Hvis jeg er heldig(?) Så klaffet det med el og høyhopping I går, og med feber I dag kan det gå som sist... JEG VIL BLI GRAVID NÅÅ!!! Ikke noe utålmodig jeg ;)

 

Ha en fin kveld jenter :)

Var det noen available dere som så programmet på tv2 I går? Jeg turte ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring tante ku!! Jeg har enda ikke fått besøk...men gubben sier at han merker at lunta blir kortere og kortere for hver dag :-p jeg må bare si d at, årsaken kan være vel så mye at han ikke følger opp en avtale vi har gjort for å få forholde vårt bedre....er vist nok bare jeg som skal gjøre den jobben :-( så nå jobber jeg faktisk en del med å finne ut hvordan jeg og ungene kan klare oss på egenhånd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei jenter! Så kjekt å se så mye aktivitet, skal prøve å være litt mer aktiv jeg også no som formen er på super duper vei oppover igjen! :)

 

Kort oppdatering: Der var en god del rester ja, men siden det var abort nr 2 så frarådet hun meg utskrapning, og spesielt fordi jeg fikk sånne smerter når hun trykket meg på magen og på et sted innvendig, så hun ville jeg skulle ta tabletter. Men siden jeg fikk ufattelige smerter sist jeg tok tabelleten som skal settes vaginalt så ga hun meg denne gangen 9 tabletter som skulle svelges over tre dager og skreiv ut skikkelige smertestiller til meg i tilfelle jeg fikk sterke smerter denne gangen også, og med tanke på at jeg bor så langt unna sjukhuset! Var litt skeptisk, men jeg valgte å gjøre det med tanke på at et kirurgisk inngrep aldri er risikofritt som hun sa, og jeg vil ikke risikere å skade noe der nede, hehehe! Videre så ville hun vite alt om hvorfor det hadde tatt så lang tid før jeg var kommet inn, jeg fikk fortalt alt og klagde på måten jeg var behandlet på både denne gangen og sist jeg mistet, og hun tok det videre! Hun var heilt sjokkert over alt som hadde skjedd!

 

Begynnte på tablettene på lørdag som var, kunne ikke starte før, og blødde MASSE heile dagen og gjorde vondt, vondt, men ikke som sist, og tirsdag våknet jeg med litt mer energi, natt til onsdag gikk hen i dyyyyyyp søvn og våknet med super masse energi og ny livsglede, det var så hærlig, jeg har ikke ord! Og i dag var jeg inne på ny ul, og da hørte jeg de hærligste ord: her er livmoren rein, tom og fin!! Juhu!! :) super glad, så no feirer jeg med rødvin, hehehe!

 

Ok, så over til dokker!

 

Tussemor: tok du test eller, fikk ikke heilt med meg? Og trist at du vurderer å gå fra mannen din! Sånt er ikke enkelt!

Jeg har selv hatt struma, og fikk faktisk beskjed fra gynokologen no at det viser seg at de som har hatt det har litt vanskligere for å bli gravid, men jeg må starte med å ta regelmessig blodprøve for å sjekke stoffskiftet heile tiden, men jeg går ikke på medisin, for jeg har ikke trengt det! Jeg håper levaxin er det som skal til for at det blir enklere for deg det her babystyret! :) Og jeg vil også være med i bitch og vinklubben!! :D

 

Tigerlise&Anton: så bra at dere endelig blir tatt på alvor og har fått time på fertilitetsklinikken, dette vil jo både gi trygghet og en større sjanse for at det vil klaffe, og det håper jeg virkelig at det vil, det fortjener dokker! :) å være sta er bra i enkelte tilfeller, og du skal se at det er en av tingene som er med å bidrar til at dere til slutt sitter der med en til! :)

Ja, jeg håper du har rett og at jeg snart får en ny innflytter no når det er tomt og fint, og at inflytteren denne gangen blir i 9 mnd! :)

 

God bedring tante ku!! :)

 

Blei langt dette, men skal prøve å komme inn oftere fra no av så det ikke blir så masse i gangen! :)

Endret av Rime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ, sÅ godt Å høre at ting endelig ble bra, Rime!!!! Ufattelig at du mÅtte gÅ igjennom sÅ mye, men tenker du fÅr fin-fin oppfølging neste gang :)

 

Tante-ku, masse god bedring! Kjipt Å være syk, men krysser fingrene for at det klaffet med sengevals og EL ;)

 

Tussemor, hÅper gubben tar til vettet og gir deg den behandlinga du fortjener! Kan være temmelig kort mellom øra noen ganger disse mannfolka, hrmpf! HÅper han skjønner alvoret nÅ og ting snart gÅr pÅ skinner igjen (eller i hvert fall gÅr...). Et samlivsbrudd er aldri lett, særlig nÅr det er barn inn i bildet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais! Fremdeles ingen tante tegn, 1 uke over estimert ikm :-p gidder ikke ta test på enda ei stund for hun kommer sikkert dundrende snart...ang gubben og mulig samlivsbrudd, så er ikke dette noe nytt. Vi har forsøkt å jobbe hardt i flere år, vært på fam vern kontoret osv, men nå virker det som om han ikke vil prøve å gjøre d bedre en gang :-( så hadde det vært en aktuell bolig ledig til leie el salg, så tror jeg vi hadde flyttet på dagen...skal skrive mer når jeg har ett fungerende tastatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Tussemor :( Ikke noe særlig...

Kanskje han synes det er hardt med pp og at det går mer innpå han enn han vil si? (du vet best, prøver bare å finne en annen vinkel) Men det er jo veldi synd at han ikke møter opp på timer for å få rettet på ting. Har du sagt til han at du vurderer om det er enklere å gå hvert til sitt? Kanskje det skremmer han litt?

 

Jeg var for 11 år siden innlagt på psykiatrisk (etter eget ønske pga barndommens hendelser) heldigvis før vi fikk barn, og mannen min skulle komme for en samtale sammen med meg. Han grudde seg lenge og ver redd for at de skulle "ta" han på noe, at han skulle være værstingen. Jeg måtte forklare han at det var ingen som skulle ta noen som helst, mn at det var en mulighet for oss å finne tilbake til komunikasjonen i forholdet.

det hjalp, og 2,5 mnd etter oppholdet var jeg gravid ;)

 

Det er ikke meningen å "pirre" i materien din, ønsker bare at du skal ha det bra. Jeg har også noen ganger lekt med tanken på å være alene, mn det ordner seg heldigvis hver gang. Er desværre hodet mitt som dramatiserer litt mer enn nødvendig :P (bitch-klubb ;) )

 

Hahaha. Nok om det!

takk for god bedringsønsker :)

 

Så sitter man her, vet ikke om jeg har hatt el, om jeg har nåh, eller om den kommer (etter "kalkulatoren") om 2 dager. Har feber og spiser paracet for å ikke få hor høy temp (de sa at feber på 39 og mer kan være farlig for embryo/foster) fryser som en GAL, og har tatt en liiiten kaffebayleis.... Så surrer alle tankene om alkohol, paracet og allskens rart gjennom hodet... HJELP!!!!

 

Ha en fortsatt så fin helg som dere kan ha <3 klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante ku: vi har ett veldig åpent forhold og sier det aller meste til hverandre. Vi går ikke i terapi nå. Gjorde det tidligere og da var han med!!! Hver gang!!! Kan skrive mer senere...

 

Vet dere, jeg begynner faktisk å lure på om den testen har lurt oss...jeg er nå 1 uke over estimert ikm og nå har jeg begynt å bli så kvalm...det hjelper å spise da...:-p måtte bare si d. Skal teste over neste helg om ikke tanta dukker opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...