Gå til innhold

Hvor er det blitt av deg Lillemy?


mamma til twins

Anbefalte innlegg

Heisann igjen:-)

Her går det som vanlig, ikke så mye nytt og melde egentlig...

Sitter egentlig bare å venter på ny UL 11 april:-)

Ringte sykehuset for å høre om de kunne samkjøre timen for KS samtale til samme dag som neste time hos GYN, men de hadde ikke fått noen henvendelse ennå....og da begynte jeg jo og lure. Han sa jo i uke 28, og jeg var sikker på SV.uke 28 og ikke kalenderuke 28 som blir innenfor 14 dager før termin i juli, så jeg må ringe GYNkontoret på mandag og skynde på de litt. Har IKKE tenkt og vente til kalender uke 28 før jeg får vite noe!!!!

 

Ja ellers er det helg og full avslapping. Guben er ute å freser SNØ...herrefred trodde det snart var vår jeg, men NEI her laver det ned:-((

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JUHUUUU:-)

Så fort kan det altså gå.... Fikk tlf fra fødselsavdelingen i dag, de hadde fått henvisning fra GYN i dag (sendte mail til gyn kontoret på mandag og skyndte på de med den henvisninga:-)) Men den lure GYN min hadde bare skrevet kort at jeg ønsket samtale om fødsel og at jeg ville samkjøre timen min med samme dag som neste kontroll hos GYN altså 28 april...., men så ringte de altså i dag fra føden og lurte på hva jeg ville diskutere ang fødsel, men jeg skulle jo diskutere mulighetene for ett nytt KS og det fikk jeg innvilget med en gang med hensyn til de andre fødslene og bekkenmålet mitt og sånn....SÅÅÅ a blir fødselsdato: 14 Juli 2011:-))) 11 dager før UL termin.

Er lettet og glad nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! (må jo gratulere når man får innvilget KS synes jeg). Det gikk jo utrolig greit og smertefritt. Juhu!

 

Her har det skjedd lite i det siste. Det vokser og spirer og magen har virkelig poppet ut de siste par-tre ukene. Har bildebevis! :)

 

Var en tur på Riksen til jordmor i dag, men kommer nok til å gå til fastlegen her hvor jeg bor istedet. Det er en lang kjøretur og med en tvilling som gnager på ribbeina mine begynner det å bli ubehagelig å kjøre bil over lange strekninger. Skal uansett til legekontroller på Riksen, så kan jeg heller gå over til jordmorsamtaler dersom det blir behov for det. Dersom jeg får innvilget KS så er det kanskje ikke så stort behov for jordmorsamtaler? Jeg vet ikke helt jeg..

 

Ellers så sa jordmor at med min fødselshistorikk pluss at det er tvillinger så ligger ikke lista så veldig høyt når det gjaldt å få innvilget KS, uten at hun kunne garantere noe selvfølgelig. Skal inn til samtale neste fredag, så får vi se.... Krysser fingre. Vil gjerne være en bekymring mindre. Kanskje får vi samme KS-dato, ikke helt umulig det da!!

 

Ellers har jeg begynt med redebyggingen. Følger med på finn.no hver eneste dag. Er et par saker jeg vil kjøpe derfra, bl.a. lekegrind med regulerbar bunn. Har funnet ut at vi skal gå for tvillingvogn fra Easywalker og skal kjøpe den på nett fra Nederland. Nå er eurokursen ganske bra, så sparer mye på det. Så følger med på kursen hver dag også, den går stadig nedover, men i det øyeblikket kursen snur så legger jeg inn en bestilling. :) Hvordan går det med redebyggingen din?

 

Vel vel, ha en fortsatt fin dag! Vi er vel "egentlig" fullgåtte 25 uker i dag vi. Det er veldig betryggende å komme over de magiske grensene i forhold til for tidlig fødsel.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk, ja det var en lettelse og få de tankene ut av verden:-) Slippe og gå å surre og lure på det lengre enn nødvendig:-)

 

Jeg tror og du har gode sjangser for å få KS. Du får bruke fornuftige gode argumenter og i tillegg nevne alder, så skal du se at det ordner seg!!

 

Jeg skjønner meget godt at du begynner og synes det er tungt, jeg synes allerede det er strevsomt og bøye meg og jeg har bare en i magen!! Jeg fungerer ganske greit fram til lunch, men etter det virker det som om magen eser opp og da blir alt bare ubehagelig og vondt, både i magen og bekkenet!!

Humør og tålmodighet blir også deretter... huff det er tungt i flekkene da og skal være tålmodig og imøtekommende mamma til tre stk som alle trenger sin del av mor... denne uken har vært spesielt tung da mannen min har vært på ettermiddagsskift hele uka. Han skal i tillegg jobbe full arbeidshelg, så jeg skal pakke bagen og dra hjem på besøk til mine foreldre for å bli "dullet" litt med:-))

 

Jeg tenker du har så pass ofte oppfølging ift til at du venter tvillinger så det skulle vel ikke være nødvendig med jordmor timer i tillegg hvis du ikke får de timene samkjørt med lege kontollene på riksen? Men det blir vel litt "smør på flesk"??

Får du tilbud om "ammekurs" og "fødselskurs" i tillegg??

Jeg skulle jo på sånt ammekurs i forrige uke, men måtte akutt på sykehuset med jenta mi som hadde vært uheldig og brekke handen sin på skola så det utgikk for min del, så vet ikke om jeg får tilbudet flere ganger sånn "live" med helsesøster, men det finnes vel tilbud på dvd/nett. i tillegg bekymrer jeg meg ikke så mye over det da det er 3. barnet så er jo ikke helt fersk i faget for å si det sånn!! ;-)

 

Jeg har også tenkt på å kjøpe en sånn lekegring med regulerbar bunn. Var på en baby butikk og så på en slik, og vi var begge skjønt enige om at det måtte være tingen!! vi har jo hund og katt så kan være greit og få de litt opp fra gulvet den første tiden:-)

Når babyen blir større er det jo også en fordel og ha vent de på å være i grinda litt, slik at man i det minste kan gå på do og hente posten uten og bære dem med seg overalt:-)

Vogn har jeg som tidligere nevnt allerede kjøpt. Kjøpte ei duo vogn som heter "cresent". Vogna ser helt grei ut!!

Det jeg tenker jeg mangler da er stelle bord. Ønsker meg engentlig en slik kommode med badekar i første skuffen og stellematte oppå.... og kjøpe dem ny er himmla dyrt, så vurderer litt og kjøpe en sånn stelle kommode på Ikea og bare ha en sånn løs badebalje i tillegg...

Jeg får se....

Må jo handle litt klær også, men har lyst til og vente til jeg får vite kjønn da... de fineste klærne er jo typisk jente eller gutteklær. De kjønnsnøytrale er ofte litt blasse og kjedelige!

Hvilken nettbutikk skal du handle fra i nederland??

Skal nå som smått begynne å se over hva jeg har på loftet av barneutstyr og ta det ned og begynne og vaske det og se over at det er helt op pent. Har desverre lånt bort mye utstyr gjennom årene, så mye av det har nok fått en del slitasje. Etter dette barnet skal jeg heller satse på å selge unna utstyret og ikke la det stå å bli gammelt og umoderne og nedstøvet på loftet...

 

Ja tenk vi er fullgåtte 25 uker. Kjenner også at det føles litt mer betryggende. Man vet nå i alle fall at legene gjør sitt for å redde barnet skulle det komme til verden nå. Vi får krysse fingrene for at de holder seg inne til det er fullvokst:-))

 

Nei nå skal jeg hive brødene jeg har til heving i ovnen slik at ikke gubben sulter i hjel i helga mens jeg er borte:-))

 

Ha ei skikkelig fin helg, det skal jeg... Håper bare helga byr på sol fra skyfri himmel og ei gedigen snøsmelting her i nord!! Og i sør...(Er så lei av sne og vinter at fy og sp....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med gutt da! :) En gutt hadde vært et kjærkomment tilskudd i denne østrogenfamilien. Mannen mener han har legitime grunner til å dra på masse gutteturer som eneste hane i kurven! He he.

 

Ellers lite å melde om. Våren er kommet for fullt og jeg har vært mye ute og jeg jobbet i hagen de siste dagene. Ser ut som en strandet hval når jeg skal luke i bedet, men ellers er alt bra. Viktig å få hagen på stell før jeg ikke klarer noe som helst.

 

Har forresten kjøpt bilstoler i tillegg til tvillingvogn, så nå begynner det å bli ordnings. Nå mangler vi stellebord, lekegrind (til dagsoving den første tiden), sprinkelseng, lekematte, ammepute, kanksje noe pumpeutstyr... Oj, ble en lang liste dette, er vel best å søke videre på FINN. Har gode 4 uker før jeg bør være ferdig med redebyggingen.

 

På fredag er det jordmorsamtale (KS) og på mandag er det full sjekk på Riksen. Snart er det påske og late dager sammen med mann og familie. Blir digg! :)

 

Jeg har forresten fått nummen hud i feltet ovenfor navlen på magen. Litt sånn ekkelt følelsesløst. Har du hørt om det før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Heisann igjen Lubine og god påske så langt:-)

Dere har vel hatt knallvær hele påsken? Her i nord er det først i dag vi har hatt sol i fjeset:-(

Og det skal vistnok ikke vare lenge heller.... er så lei av drittvær at Å!!!

 

Lurer sånn på hvordan det gikk på KS samtalen og kontrollen på riksen??

Håper det ordner seg for deg!!

 

Det med nummen hud har jeg ikke hørt noe om??, men det må jo være noen nervetråder da som ikke virker, kanskje pga av at huden strekkes såpass raskt?? Kan jeg bare tenke meg til i allefall...

 

Nu når påsken er over skal jeg begynne med hagen... i allefall bedene rundt husene, for det er vel eneste de som er helt fri for sne...

Vi bor på innlandet og der tiner det ikke så raskt. Har vært hos mine foreldre noen dager nå og de bor ved kysten og her er det jo ikke noe sne igjen, så det blir vel en nedtur og komme hjem igjen til sne nå som man er instillt på vår og sommer:-))

 

Ja tenk på tirsdag hopper vi galant over på 3.trimester.... jeg følger "mensterminen" min ennå da jeg vet når EL var:-))

Hvordan er foresten formen ellers da??

Jeg er vel strengt tatt i god form hvis man ser bort fra bekkenet, det er jo helt ubrukelig for tiden...., men sånn ellers....man merker jo selvfølgelig at energien kunne vært bedre, men man er jo godt opppi tredveårene nå og kan vel ikke vente anderledes heller:-))

 

Ja det var nå en liten påskehilsen fra meg, spent på å høre fra deg:-)

Klems..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten påskehilsen i finværet må man jo ta seg tid til! :) Det har gått i ett her med besøk langtveisfra. Sendte de hjem i går, så nå nyter jeg noen "late" dager i solskinnet. Det er jo så nydelig her i sør, det blomstrer og spirer overalt og det er bare å ta på seg sommertøyet. Har nok fått litt farge faktisk.

 

Jo, var jo hos jordmor forrige fredag. Ble ikke så så veldig mye klokere, men hun noterte at jeg er motstander av setefødsler ihvertfall. He he. Vi ble faktisk enige om at jeg ikke skulle tvinges til noe jeg ikke ville, og at de skulle respektere valget mitt. Hun sa det var veldig vanlig at kvinner i min alder ville ha kontroll over situasjonen... *rødme* Jeg sa at det kunne jo hende fødelysten plutselig kom, men at den ikke hadde dukket opp ennå. Så jeg har fått time til fødselsforberedende samtale med jordmor i begynnelsen av juni, om jeg da har kommet frem KS eller vanlig fødsel må "fåglarne" vite, men heller nok mot KS så langt.

 

Var til legen på Riksen mandag. Vi snakket ikke noe særlig om fødsel kontra KS. Det var store forsinkelser så måtte fokusere på UL. Livmorhalsen er veldig bra. Kun redusert med 0,4 cm i løpet av fire uker, så den er fortsatt 4,5 cm lang og det er visst kjeeeempebra. :)

Tvillingene ligger fint til anføttes. Tvilling 1 ligger med hodet ned og det merker jeg godt faktisk. Når hun snur seg med hodet opp en sjelden gang gnager hun på ribbeina mine, jeg får halsbrann og det er vondt å sitte. Så hun må gjerne holde seg der nede. Tvillingene var henholdvis 909 gram og 914 gram le det sagt. Tvilling 2 er litt rundere over magen, hva nå det betyr. Men legen mente at her var alt bra og at jeg ikke hadde noe å bekymre meg over.

 

Jeg er jo alltid bekymret for et eller annet og sliter fortsatt med at jeg kjenner den ene tvillingen mer enn den andre, mye mer faktisk, er jo livredd for syndromer o.l. Min følesesløse mage får seile sin egen sjø, det er nok noen nerver i klem ja.. Og bedre blir det vel ikke.

 

Formen ellers er egentlig ganske bra. Blir jo fort sliten, men det blir jo en livstil etterhvert. Kynnerne kan være plagsomme, men ikke verre enn at jeg overlever. Jeg sover bra om natta, har ingen bekkenproblemer.. Men tror muligens jeg har litt klem på en "isjasnerve", for jeg får fort vondt på hoftesidene. Ellers så klør det veldig nederst i korsryggen, men ingen andre steder. Magen er fin og nett, ingen strekkmerker så langt.. Neida, så jeg klager ikke. Prøver å gjøre unna redebyggingen nå når jeg er i så bra form, for jeg vet at etter uke 30 så blir det fort veldig mye tyngre.

 

3. trimester er jo dritkult! :) Jeg vet også når EL var, så ingen skal komme her og endre på "min" termindato, så jeg har fortsatt terminen min her inne på 21.juli, så kan jeg følge litt med på barnets utvikling m.m.

 

Kos deg videre i påsken! Jeg skal ut og luke videre i bedet!

 

Klems tilbake! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann Lubine, og god helg så langt:-)

 

Er vel på tide med en liten oppdatering, har vært litt sløv på det i det siste....

 

Her går alt egentlig bare bra for tiden, formen er den samme i grunnen, men har fått en veeeldig arbeidlyst i hjemmet... om det bare er våren som gjør sitt eller det at jeg har "hentet meg inn" etter sykemld 50% i noen uker nå er ikke godt og si, men her går det unna i svingene.

Vi har rydda både loft og kjeller og ellers rundt om i huset, og du gode hvor mye dritt vi har kasta på fyllinga og gitt bort både her og der. Nå er det så ryddig og fint i huset som det ikke har vært siden vi flytta inn. Og vi har lovet hverandre og aldri samle på så mye rart igjen!!!!

I går vaska vi rundt badet og flyttet ut masse reoler og div som ungene har hatt klær i, så de har nå fått klærne på rommene sine og der er jeg litt spent på om det blir masse merarbeid på meg???, men de har lovet og ordne med de der sakene selv så vi får se:-)

Nå er det i alle fall god plass til stellebordet på badet:-)

Ellers har vi spylet trappene og verandaene og smurt de inn med treolje, raka i hagen og tatt bedene rundt huset så nå er det klart for sommeren ute også....det er sååå deiligt og bli ferdig med sånne ting...

Jeg har vært total utslitt på kveldene med mye vont både her og der, men må si det har vært verd det!!! :-)

Nå skal Lillegutt bare komme snart...:-) Kanskje ikke riktig ennu da....

Først skal vi ha konfirmasjon for Største gutt om 14 dager:-)

Er stort sett i rute der og gitt... så jeg lurer virkelig på når den store "stress smellen" vil komme??....hm....

 

Fikk forøvrig gått gjennom alle baby sakerne som jeg hadde stuvet opp på kvisten, og det eneste jeg ikke fant var madrassen til sprinklesengen....husker ikke hvor den har tatt veien, har sikkert gitt den bort til en av brødrene mine når de fikk barn...., uansett var det nå sikkert bare greit for man skal nå vist ikke "arve" madrasser lengre så det blir vel en ny en på Ikea:-)

 

Hvordan stellebord har du/skal du ha? Jeg vingler litt ennå, men tror jeg havner på denne modellen fra ikea:

 

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S19842534

 

og så kjøper jeg badebalje i tillegg.

Så da er det i grunnen bare lekegrinda igjen tror jeg... skal ikke overdrive handlingen, men heller se litt ann hva jeg trenger etterhvert....

 

Ellers er det vist rene babyboomen her jeg bor i sommer (andre plasser i landet også har jeg sett i avisene), så det skal vist bli trangt om herligheten på sykehuset i sommer... håper jeg blir i like god form etter KS som sist og dermed slipper og ligge på avd så lenge. Fødeavd er sååå varm om sommeren!!! Fikk i Juni sist så....

Var rimelig frustrert sist jeg fikk KS også, for i løpet av de 5 dagene jeg var innlagt så lå jeg på 5 forskjellige rom inkl "familierommet" med ordentlig seng uten søsterhjelp.... veldig lurt rett etter KS, så det var like "spennende" for mannen hver dag han kom på besøk hvor han kunne finne oss....:-)

 

Jeg var på kontroll hos GYN for 1,5 uke siden og han kunna da fortelle at lillegutt ligger over gjennomsnittet i str... ja det var i grunnen det jeg sa når du satte meg tilbake på ordinær UL, mine unger tar igjen veksten i siste halvdel av sv.skapet så det er ikke vits i å forskyve termindato...., men vil han lytte med det øret...å neida.... skulle inn på ny kontoll hos han for å sjekke str i uke 36, 1,5 uke før KS..så får vi se på størrelsen da!!

Hvis du går for KS er det da sagt hvor lenge før de vil bli tatt?

Hadde jo vært kult om vi fikk samtidig da:-))

 

Har dere navnene klare?? Vi vingler så mye att og fram.... jeg liker Lucas godt, men samtidig er det jo ett "populær" navn, men jeg vet ikke om noen andre på denne plassen vi bor som har kalt ungen sin for det..., men det er nå ikke det man nødvendigvis skal ta hensyn til uansett....Oliver er og fint.... nei vi får se når han kommer ut hva han passer til:-))

 

Strekkmerker ja.... jeg har, "kryss fingrene", heldigvis ikke fått noen nye denne gangen. de som er der fra før er jo litt ekstra hvite nå så får virkelig håååpe det holder seg slik... smører meg godt med olje og kremer så satser på at det gjør susen!!

Jeg er nå ca 10 kg + så er egentlig ved godt mot med hensyn til vektoppgang... er vel noe sånt jeg hadde det sist også....første gang gikk jeg opp...skrekk og gru...hele 27 kg!!!!! Jeg så ut som en traktor!!

Utganspunktet denne gangen var jo selvfølgelig mye mer....., men, men....Det er jo sommer når vi får så det blir vel noen trille turer med vogn som vil hjelpe på:-)

 

Ja nå fikk jeg nå skravlet i fra meg litt... trodde jeg ikke hadde så mye og si i dag, men det trillet jo ut av meg:-)

 

Ha ei videre fin helg Lubine!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello og god lørdag til deg!

 

Formen har vært knallbra egentlig, men noe har skjedd de siste dagene. Plutselig er det et problem med vann i beina og halsbrannen kom for fullt i går. Så det er nok sant det de sier om at tvillinggravide bør være ferdige med redebyggingen til uke 30. Klarer ikke stort uten å bli helt amøbe... Knurr...

 

Men begynner altså å bli ferdig med redebyggingen nå. Har kun noen få saker igjen, slik som gymmatte, bind og albueskjell. Lett blanding.. He he. Må fortsatt får montert stellebord og sprinkelseng. Men denne uken har jeg i det minste vasket klær (og hatt opptelling) og sengetøy m.m. Foreldrepengesøknaden er også klar for innsending. :)

 

Når det gjelder stellebord så kjøpte jeg denne:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70153805

Kjøpte da med bokser til å ha i hyllene (til bleier, stelleprodukter m.m.) og egen badebalje. Denne passer nok bedre på badet vårt enn Leksvik.

 

Skal til Riksen igjen på mandag, så skal høre litt mer om KS da. jeg har jo egentlig bestemt meg, så det er jo like greit å få det ned på papiret. Vekstestimeringen blir spennende! Men ikke tvil om at jeg har vokst. Prøver å ta bilder av magen av og til og ser godt forskjell på bildet som ble tatt for to uker siden og det vi tok i dag. Ser virkelig kalveferdig ut og verre skal det bli...

 

Det ene navnet er ikke klart. Tvilling 1 skal visstnok hete Nora sier mannen, så jeg får bestemme navnet til Tvilling 2 helt på egen hånd. Synes det er kjempevanskelig og det er ekstra vanskelig når både foreldre og barn rynker på nesa over forslagene mine.... Blæh!

 

Ønsker deg en fortsatt fin helg, her skal det slappes av!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann og god Søndag:-)

Sitter her og slapper av etter en stressende slitsom tid med planlegging og feiring av konfirmasjonen til vår eldste sønn i går:-)

Dagen blei veldig fin den med mye hyggelige gjester til koldtbord og kaffe/kaker, og en fornøyd og etterhvert så velholden konfirmant:-)

 

Ellers går det bare bra med formen, kjenner at bekkenet er bedre, muligens bebisen som har lagt seg lengre ned i bekkenet?? men nå begynner det og ta seg opp med litt kynnere og strekking i livmor/ligament strekking?? Vet ikke helt hva det er, men innmari vondt er det!!

 

Nå er det bare litt over 7 uker igjen....

hvordan gikk det på samtale om KS, har du fåt satt noen dato ennu?

 

Nå skal vi til svigermor med litt "til overs kake" som jeg håper og få oppspist... man lager jo aaaaalt for mye mat og kaker til slike dager... vi blir vel og spise koldtbord rester til det tyter ut av ørene....hoff, jeg som blir mett bare av og tenke på å spise....

 

Ha en fin kveld:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med konfirmant!! Heldigvis tre år til min eldste skal til pers.... :)

 

Til tross for legevisitt på Riksen både forrige uke og denne uken, så er jeg ikke fått noen bekreftelse på KS. Ulempen med Riksen er at det er nye leger/jordmødre å forholde seg til fra gang til gang, og ingen har åpenbart lest journalen min før timen.... Så må forklare det samme hver eneste gang. Er møkkalei av å forklare hvorfor jeg vil ha KS gang på gang... Så ikke i mål ennå...

 

Kjenner godt at jeg er 32 uker på vei nå. Krabatene i magen er vel noe sånt som 1800 gram hver nå.. Aj aj aj... Om bare to uker så kan egentlig hva som helst skje og da skal fødebaggen være klar. (hjelp...)

Er ganske sliten nå.. Men er absolutt ikke klar for å bli mamma riktig ennå, så de får bare holde seg der inne en stund til.

 

Halsbrann og vann i beina er ting jeg har blitt kjent med i det siste. Har heldigvis ikke bekkenløsning eller kramper i leggene, men knoter fælt med å finne gode sovestillinger.

 

Ja dette burde oppsummere det aller meste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann. Sitter her i øsende pøsende regnvær og håper bare at ikke resten av sommeren blir slik!!! Er så utrolig deprimerende!!

 

Starter med litt syting:)

 

Ett spm.... var på sånn ammekurs på helsestasjonen i går.. og dermed så lurer jeg på om det er lurt og ha pumpe innkjøpt på forhånd??

Skal du ha det? og hvilken pumpe i såfall?

 

Ellers er det egentlig ikke så mye nytt...

Det tralter og går...skal knote meg avgårde for å få målt blodprosenten på nytt... har vært så trøtt og slapp i det siste så lurer på om det er litt lite blod og jern...

 

Halsbrann ja... kjenner jeg får halsbrann når jeg bøyer meg mye. steller litt med sommerblomster ute og da blir det en del bøying, og da blir jeg gjerne straffet resten av dagen!!

 

Skjønner godt din frustrasjon over helsevesenet på det punktet at man må gjenfortelle sin situasjon for hver ny time. Neste time så får du si at du ikke går derfra før du har fått satt KS dato!! Man skal da ikke gå og lure på og være nervøs for hva som skal skje de siste ukene før termin. Hvis det da i tillegg skal starte av seg selv før det skal, er det jo greit at det står i papirene at du skal ha KS!!!

 

Ja nå har jeg 5 1/2 uke igjen. ukene raser avgårde, og jeg må vel som smått begynne og tenke på fødebagen jeg også....i allfall planlegg hva som skal inn i den og om jeg må handle litt nytt:-))

Har foresten vasket opp alt babytøy og sengeklær og div nå, så det er klart... Har lagt inn ønskeliste til mamma om hva vi mangler så hun skulle nå handle inn litt hun også....ellers så får man jo så masse at jeg skal selv avvente med mere kjøp av klær...:)

 

Har du fått kjøpt deg lekegrind? Jeg satser på og gjøre det nå i juni...

 

Ha ei fin helg:-))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloen!

 

Var til fødselsforberedende samtale med jordmor fredag og nå snakker vi ekspertisen på Riksen altså. Første gang jeg har opplevd at noen hadde lest journalen på forhånd. Juhu! Det var ihvertfall en nyttig samtale og kan ikke si annet enn at jeg begynner å helle mot naturlig fødsel. Det er en del forutsetninger som må være på plass for at jeg skal gjøre det altså, som riktig bruk av bedøvelse, at ungene ikke er blitt for store, at de overvåker de nøye under hele fødselen, ikke setefødsel m.m. Datteren min var jo over 4 kilo og hadde en hodeomkrets på 38 cm og med tangfødsel i tillegg, så snakker vi jo stor baby, kanskje ikke rart det gikk som det gikk. Er disse her 3200 gr sånn ca, så bør det jo gå greit uten de store riftene. Og de setter i gang eller stripper når jeg er lei, så har en plan om å holde ut til uke 37.

 

Skal til ultralyd i morgen, så da får vi se hvor store ungene er blitt og om livmorhalsen fortsatt er lang og fin. Spennende... :)

 

Har bestemt meg for å vente med brystpumpe. Det er jo en ganske dyr investering og det ville være dumt med et bomkjøp dersom alt går bra uten. Går da isåfall for dobbel elektrisk brystpumpe, gjerne av merket Medela. Har kjøpt to små flasker og bittelitt MME dersom det blir behov for det...

 

Lekegrind er kjøpt, men vil ikke bli brukt med det første. Vi har en tvillingkurv som skal brukes til dagsoving. Kjøpte en Baby Dan med regulerbar bunn på FINN.

 

Formen min er forresten helt rævva! All energi er borte vekk.... Og nå har det begynt å komme vann i beina om jeg gjør noe annet enn å sitte med beina hevet. Dødskjipt, så hagen får seile sin egen sjø....

 

Kan legge inn ny oppdatering når jeg vet mer...

 

ha en flotters dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann:-)

intet nytt under solen her for tiden... Bare inne i ventemodus....

Hva med deg? Skjer det noe spennende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke noe nytt å melde om her heller. Er bare sinnsykt sliten om dagen. Har null energi og sitter bare på sofaen og ruger.

 

Skal til jordmor inkl CTG-måling på tirsdag, så det er det store neste som skjer. Burde skrive et fødebrev før den timen, men må finne ork og lyst først.

 

Skal også gjøre ferdig de aller siste forberedelsene her hjemme, pakke fødebagen og vurderer en tur til frisøren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Lubine, går det mot fødsel snart, vi er jo nå begynt på uke 37??

 

Jeg har vært på ny måling av bebisen i dag og han ligger 13% over gj.snittet etter menstermin 21 juli!!!!!

Så han lå på vekt rundt 3200gr allerede.... ikke rart det er tungt...

i tillegg har han i siste innspurten snudd seg i seteleie den luringen som har ligget med hodet ned hele tiden....Så fikk streng beskjed hvis vannet skulle gå om å legge meg flatt med en gang med rompa høyt slik at tyngdekraften fikk bebisen til og sige oppover og så ringe sykebilen i største hastighet.... jeg har jo 1,5 time til sykehuset....:-( Hadde ett tak her ei natt i forrige uke med falsk alarm 1 times tid med rier/tak i magen og en meget aktiv krabat som styret og romstrerte forferdelig inni der, så lurer på om det var han som snudde seg da????

 

I tillegg hadde jeg fått parkeringsbot da jeg kom for å hente bilen bare noen skarve minutter forsent!! Grrrr.... regnet med den forba... parkeringsvakten hadde stått vakt ved siden av bilen helt til parkeringstiden var gått ut for så å skrive ut bot....han var i alle fall ingen plass og se når jeg kom, så han hadde vært jævli snar.... han skulle i alle fått smake på svangerskapshormoner i full sving hadde jeg nådd tak han!!!! DRITTSEKK!!! 700 kr fattigere som kunne vært brukt på feks bebis ting istedet!! :-( Jæskla surt!

 

Nei så nå er det vel bare og pakke sykehusbagen så den er klar i fall vannet skulle gå før tiden!!! Er bare ett sånn forferdelig tiltak og komme i gang med!!!

I dag er første dag av permisjonen:-) Har jobbet 50% fram til i går. Skal bli utrolig deilig og ha fri nå og prøve og ladde batteriene litt før fødselen....Tenker at hvis vannet skulle gå og jeg må legge med flatt med en gang og feks mannen er på jobb og jeg må ringe sykebilen... så ligger mann der kliss våt og jævli uten sjangsen til å skifte og vaske seg???? Huff det høres i grunnen ikke noe særlig ut:-( Forskjellig man skal bekymre seg for???

 

Ja det ble mye meg og mitt.... Er meget spent på å høre hvordan det går med deg nu da:-)

 

Klem fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, måtte le da du sa det om parkeringsboten, for jeg fikk selv bot da jeg var på sykehuset på kontroll denne uken. Satans forsinkelser og jeg satt med ctg-måling og kunne ikke vagge bort og legge på mer penger. Var passe irritert jeg også da.

 

De følger jo UL-terminen min, så er fullgåtte 36 uker i morgen. Skal til legen på mandag til sjekk (vekstestimering) og uken etterpå blir det jordmor. Håper de kan strippe meg da, for jeg er ikke så veldig interessert i å gå så mye lenger enn 37 uker. Hodet til nr 1 har festet seg, og kynnerne er blitt mer intense lengst nede i magen mot underlivet. Hver gang nr 1 rører på seg kjennes det ut som om vannet skal gå når som helst. Slitsomt.... Har jo egentlig bestilt at de skal få komme etter 1.juli, men innser vel at det i praksis kan skje når som helst. Hjelp!!

 

Har fortsatt ikke pakket fødebagen! Men har skrevet liste av hva som skal oppi og har sterilisert albueskjell og smokker, så det er jo egentlig bare å få det gjort. Men har skrevet fødebrev og vært hos frisøren siden sist. .

 

Jeg har ikke fått beskjed om å legge meg flatt om vannet skulle gå. (dette var før jeg fikk vite at hode trolig var festet), men at jeg skal ringe om vannet går eller om riene blir regelmessige med 10-minutters mellomrom. Må vel inn litt tidligere fordi de er tvillinger... Har også fått litt fødselsangst igjen etter å ha prøvd å lese meg opp på tvillingfødsler. Jeg er håpløs.. he he.

 

Så deilig med permisjon da!! Har vel en uke igjen før den starter jeg da. Mannen skal jobbe en uke til før han går ut i ferie. Har også fått innvilget et par ekstra uker farspermisjon med lønn i forbindelse med fødsel, så med ferie og permisjon blir han faktisk hjemme hele juli og august. Tror det skal komme sinnsykt godt med.

 

Ønsker deg masse lykke til om noe skulle skje før vi snakkes igjen!!!!

 

Klem tilbake igjen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og god lørdagskveld:-)

Skal prøve og skrive ett inlegg hvis jeg greier og få postet det.... BIM er jo helt tullete og tregt om dagen...

 

12 dager igjen..hu hei det går unna nå:-) Tenk nå er det ikke lenge til vi sitter der med våre etterlengtede gull i armene våre:-)

Kjenner at den siste uka har vært drøy... er bra lei av og vente nå....

 

i tillegg fikk jeg en trasig "avslutning" på jobben...eller det vil si ingen avslutning eller lykkeønskninger siste dagen og det syntes jeg var trasig. Jeg har mye ansvar i min jobb, og de hadde vel ikke tenkt så langt som hvem som skulle ta over mye av ansvaret etter meg så ting var noe hektisk og rotete der den siste tiden...,men det er jo ærlig talt ikke mitt ansvar og ordne med de greiene...Håper forøvrig på og finne meg ny jobb iløpet av permisjonstiden. Er utrolig utbrent på den arbeidsplassen jeg er og føler jeg har stagnert blandt "utdaterte/utbrendte" arbeidskollegaer som det virker som ikke har andre ambisjoner enn å dukke opp på jobb for og heve lønn og bruke opp de sykedagene de har "krav på".... huff høres helt tragiskt ut, men tro meg det er det!!! :-(

 

Huff nok syting..... Har dere foressten blitt enige om navn??

Her tror jeg vi lander på Lucas Levin:-)

Er i alle fall det vi tror pr i dag...:)

 

Hvordan sto det til med str på jentene? Du var vel på vekstekstemering her om dagen??

Min kar vokser nok jevnt og trutt... har fått en fin "rosett" med strekkmerker midt rundt navlen:-( Jeg som trodde jeg skulle berge meg fint uten flere "veier" på magen denne gangen, men nei....

Ja, ja litt må man vel ofre for disse gullene:-)

 

Uansett masse lykke til til deg og skulle det være at det skjer noe snart og før vi snakkes på nytt:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hai hai!

 

Joda, var til legen forrige uke, men de klarte ikke ta gode mål siden de ligger oppå hverandre. Må derfor tilbake på onsdag i tillegg til vanlig jordmortime i morgen. Siden jeg begynner å bli ganske lei og sliten så vil det bli vurdert igangsetting. Slipper å gå lenger nå... UL-termin er 38 uker til lørdagen og det er mer enn bra nok for Riksen (og for meg).

Har dessuten de siste dagene enten fått svangerskapskløe eller allergisk reaksjon på et eller annet, så holder rett og slett på å tørne. Sover ekstremt dårlig pga dette og det er ikke god oppladning til hverken fødsel eller barsel, så skal sannelig klage min nød i morgen. Har et håp om å bli strippet i morgen den dag.

 

Så kjedelig avslutning på jobben da.... Jeg fikk i det minste kaffe og småkaker og en slags avslutning sammen med avdelingen min. I februar. he he. Er en stund siden jeg var på jobb ja. Lykke til med jobbsøking i permisjonstiden. :)

 

Flott navnevalg! :)

Har ikke landet på navn ennå, må ta en titt på jentene først tror jeg...

 

Kanskje det har kommet noen bebiser neste gang vi snakkes!!

Lykke til, til deg også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Lubine:-)

Har det skjedd noe ennå, har jentene kommet ut?? Er så spent jeg.... Her er det 3 dager igjen....skrekk og gru:-), men er såååå klar som ett sprekkferdig egg!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.... Ingen klekking ennå. Har time på føden i morgen tidlig for vurdering av igangsettingsmetode. Nåde dem dersom de utsetter ting enda mer nå. Jeg begynner å bli ekstremt gretten!! Føler de jobber mot meg og ikke med meg. Skal bli såååååå deilig å bli ferdig! Kanskje vi får våre etterlengtede på samme dag? Ti hi..

 

Masse lykke til på torsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Jentene kom 13.juli, 4 timer etter at vannet ble tatt. Fantastisk bra fødselsopplevelse! Angrer ikke et sekund på at jeg valgte den naturlige varianten og det viste seg jo at det gikk både fort og greit siden jeg var andregangsfødende.

 

Er nå kommet hjem med jentene og nå er det fullt kjør!! :)

 

Hvordan gikk det med deg? Prinsen kom dagen etter mine jenter ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, ja nå er vi jaggu meg ferdig begge to:-) Gratulerer så mye med to prinsesser:-) Var de store?? Så flott at fødselen gikk bra:-)

 

Ja Prinsen vår kom 14 Juli på morningen etter Keisersnitt. Alt gikk bare bra, og gutten va mye mindre enn de hadde antydet i følge de siste UL.

Han var antydet og være opp mot 3800, men var bare 3090 gr og 49 cm ved fødsel, men verdens mest perfekte i våre øyne:-))

Har ligget på sykehuset i 5 dager og er helt utslått av mangel på søvn, og det var helt nydelig og komme hjem på mandag. hadde egentlig planlagt å dra før, men lillegutt gikk ned borti 10% i vekt og derfor måtte vi være der til de så at melken kom ordentlig i gang og at han gikk opp tilfredsstillende. Litt gul var han og så det ble målt slik at vi så at ikke grenseverdien for gulsot ble oversteget. Han var til og med født med en tann nede i munnen....ikke noe vanlig, men det skjer vist av og til i følge sykehuset:-) Skal bli en utfordring ift ammingen hvis den ikke faller ut snart. Den er løs så vi skal ta kontakt med tannlegen på mandag for å høre hva de vil gjøre, er jo livredd for at den skal løsne og dette bak i svelget...

 

Nå er vi hjemme og bare koser oss og ammer. Har vært på helsestasjonen på besøk til helsesøster og veid i dag og da var han kommet opp i 3000 gr.

Storesøskenen er superstolte og veldig opptatte av og kose og stelle med han:)

 

Vi må nu fortsatt holde kontakten og oppdatere hvordan det går enten her eller inne på ett annet forum. Har ikke hatt tid til og sette meg ned og se inne på småtrollforum ennå:)

 

Klem fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...