Gå til innhold

Hvor er det blitt av deg Lillemy?


mamma til twins

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann, joda jeg er nå innom her og sniker stort sett hver dag, men har ikke skrevet så mye. Vet ikke hvordan det går... var jo til tidlig ul den 2 desember, altså 10 dager siden og da så han en liten peanøtt med bankende hjerte. Var da 7+2, men ultralyd sa 6+3 tror jeg det var. Dagen etter kom det brunlig utflod som varte noen dager. og siden litt til og fra. ikke mye, mest bare når jeg tørker meg etter do besøk. Ringte til gyn kontoret etter noen dagen, men hun legesøstra i telefonen sa at det ikke var noe å bekymre seg for siden det ikke er noen smerter og ikke rent blod og siden symptomene ennå var der.

Jeg tenker myyyye på dette og tror jeg må ringe tilbake dit i morgen og be om å bli tatt inn til ny sjekk fordi jeg synes symptomene er svakere selv om de er der. orker ikke gå slik å lure i jula, og så regner jeg med det uansett blir avslørt i jula siden vi er invitert bort på alt mulig og det er vanlig at man tar seg litt vin og sånn....

Det er jo kanskje vanlig at symptomene går litt mer og mer bort ettersom man kommer litt ut i sv.skapet, men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det.....

Jah, det var my om meg og mitt... enn med deg går det bra med deg??? Har du begynt å få mage?? Jeg synes magen min blir størst over navlen, akkurat som det som er inni skyves oppover???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så koselig å se at det fortsatt er her da. Skjønner godt det er kjipt med blødninger, selv om det "bare" er utlod. Gå etter magefølelsen og ta en ekstra sjekk, det ville jeg gjort. Dette er ikke noe man skal ødelegge jula på å gruble på.

 

Ja, meg ja. Har jo gått ned en del kilo pga oppkast. Har vært såååå dårlig de siste par ukene, dette gjør jeg aldri igjen! Har nå kommet dithen at jeg klarer å ta kvalmenedsettende tabletter jeg fikk av legen, slik at jeg ikke kaster opp lenger. Men føler at hvert minutt er en kamp mot kvalmen og ikke minst brekninger.

 

Synes ikke det har vært noe særlig til mage, med unntak av de siste par dagene hvor jeg har spist en del. Ser helt klart en årsak-virkning her, he he.

 

Ellers så har jeg fått innkallelse til både tidlig og ordinær ultralyd på Riksen, men førstnevnte er ikke før i januar... Det er leeenge til. Har en time til gynekolog førstkommende fredag som jeg fikk pga barnløshet i sin tid (så fort kan det altså snu), men vet ikke om jeg skal avbestille eller ikke. Har vært i så dårlig form at jeg gruer meg til å bevege meg utendørs, men samtidig hadde det jo vært greit å sjekke om det er noe liv inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er så dårlig, så er det vel ingen tvil om det er liv?? :-) Men føler virkelig med deg. Håper du har en mann som hjelper deg med alt julestrevet, ellers har du vel en stor jente som er flink å hjelpe til... Har hun foressten forstått hva som er på gang??

Skulle nesten ønsket jeg var litt mer dårlig som ett godt tegn??

Nei har nok kommet fram til at jeg ringer i morgen å tinger meg en ny time....ikke noe morro og gå sånn. Hadde jo tenkt og si det til ungene på juleaften, men tør ikke si noe hvis jeg ikke vet nærmere altså....

Nei i morgen den dag så ringer jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, da fikk jeg heldigvis time i dag til gyn, pga en avbestilling. Så jeg fikk ny ul som viste ett lite knøtt som hadde tatt igjen veksten (19-20 mm) og ett hjerte som slo som normalt:-) Han så også at det så veldig bra ut, lukket og greit. så ett lite mørkt felt som han mente indikerte at det kanskje ville komme ennå litt mer brun utflod, men at jeg ikke trengte å bekymre meg over det:-) Det kunne mange ganger skje hver mnd.... Så nå er jeg bare så letta og glad. Neste ul vil bli 12 januar, da er jeg 13+1 :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i så dårlig form om dagen at jeg nesten ikke klarer å skrive her inne.... Har begynt å kaste opp igjen etter et par dagers pause. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare dette..

 

Så flott med ultralyd da Lillemy! Fabelaktige nyheter!! :) Selv hadde jeg egentlig time til gyn i morgen, men jeg ringte og avbestilte. Jeg klarer jo ikke dusje uten å spy engang, så orker ikke utendørs med det første...

 

Måtte dette gå over så fort som overhodet mulig! Jeg koser meg ikke med graviditeten i det hele tatt, jeg synes det er noe dritt og har lovet meg selv at jeg aldri skal gjennomgå dette igjen, uansett hvordan det måtte gå... (drama-queen, jeg vet... he he).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff stakkars deg altså, det er bare peanuts jeg har i forhold....hos meg kommer og går denne kvalmen, men har bare kastet opp en gang da....

Har du prøvd sea band du får på apoteket?? Eller akupunktur?? Huff føler sånn med deg. Kvalme og spying er siste sort altså!!!!

Lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er innom for å fortelle at nå begynner formen å bli bedre for stakkars skrale Lubine. Ikke kastet opp på to dager og afipranen holder det i sjakk. Var faktisk utendørs for første gang på evigheter i dag. Klarte en time, så var jeg kaputt... Men det er virkelig bedre enn det var. :)

 

Håper det går fort fremover nå slik at jeg kan begynne å glede meg. Eller... Skal jo først på ultralyd 10.januar, det første store hinderet (som jeg føler det). Grugleder meg, har jo noen dårlige minner..

 

Ellers er magen kommet for fullt. Mine døtre kommenterte det i dag faktisk og den sabla magen er faktisk godt synlig altså... Litt slitsomt når man prøver å holde det hemmelig... Det var sånn i fjor også heldigvis, så er ikke redd det er tvillinger. :)

 

Hvordan er det med deg da? God jul forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja God Jul og Godt nytt år til deg også...i dag er det jo nyttårsaften:-))

Hipp hurra!!

 

Så bra at du begynner å føle deg bedre da, men så nærmer vi jo oss de "magiske" 12 uker, og da pleier vel det værste og gi seg:-)

 

Jeg har vært så innmari dårlig form med influensa/kraftig forkjølelse siden uka før jul, og det sitter ennå i kroppen, så det har vært en stillesittende og lat jul. Vi har også hatt det veldig kaldt, men i dag er det mildt og sne så det blir vel en luftetur med hundene i dag...

 

Jeg skal på ny Ul den 12 januar så det blir innmari spennende og se hva han finner ut.... har ikke hatt mer farget utflod siden sist, men samtidig har jeg lite symptomer annet enn at fordøyelsen går treeeegt og forferdelig oppblåst.... Så den største magen er på kveldene, men er jo mest oppblåst da....likevel så kjenner jeg jo at magen er begynt og vokse sånn der nederst:-)

 

Ellers ble den store nyheten offentliggjort på juleaften til ungene, og besteforeldre på begge sidene, men de har fått streng beskjed om å ikke si noe mer før i midten av januar etter UL!!

Ungene, men spesiellt jenta vår på 9 er i himmelen, hun er så glad og gleeeeder seg sånn til juli!!!!

Og besteforeldrene sa på begge sider at det var det siste de hadde forventet og høre fra vår kant:-))

Det blir barnebarn nr 6 på begge sidene....:-)

 

Håper når formen din blir bedre at du kommer litt oftere innom og oppdaterer:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå bør jeg være i stand til å oppdatere oftere. Har virkelig vært dårlig, så dårlig at jeg har sett mannen med ljåen til tider.

 

Kjenner at jeg har litt lyst til å prøve meg på jobb i morgen. Er ikke 100% i form, men orker ikke mer mas fra den kanten. De maser mer enn de ønsker meg god bedring, men nå er det årsoppgjør så kjenner det river litt i fingrene og arbeidslysten.

 

Tror de aller fleste vet om graviditeten nå i familien og blant de nærmeste vennene i tillegg til jobben, selv om jeg prøvde så godt jeg kunne å skjule det på nyttårsaften da vi hadde stort selskap med naboene. Satt og skålte med brus og sa jeg hadde hodepine. he he. De får tro hva de vil, jeg sier ingenting før jeg er rede for det. Vil gjerne vente til etter ultralyden før det blir offisielt.

 

Apropos ultralyd, er jo veldig spent... Og lurer på om jeg skal be om en slik duotest. Jeg blir jo 38 år to mnd etter termin og jeg har litt angst for akkurat det selv om sjansen for å få et sykt barn er svært liten.

 

Så kjipt med influensa midt i jula da, men så flott at ungene er i ekstase. Ungene her er også fornøyde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Lubine:-)

 

Jeg har ikke fortalt det til andre enn ungene, besteforeldre og ett vennepar. Vet ikke om jeg innbiller meg at noen titter ekstra på magen da jeg er på jobb, men jeg går ford det meste i litt vide tunikaer, og de begynte jeg og gå i fra sommeren så det skulle ikke være noe misstenkelig i det, men.....:-)

 

Jeg kjenner litt på at jeg tror jeg har begynnende bekkenløsning. Er veldig øm og støl nederst i korsryggen, bekken bak. Har hatt bekkenløsning som ble verre i 2 sv.skap enn første så håper ikke det blir ennu verre denne gangen...

Og så mener jeg at jeg kjente urlite liv i magen her om dagen. Er jo veldig tidlig da, men det var liksom ikke til å ta feil av. Det var etter jeg hadde drukket noen glass vann. Det sies jo at de blir litt mer livlig når blæren begynner og fylles:-) Så husk og drikke 2-3 glass kaldt vann før ul på mandag så blir det livlig på skjermen:-))

 

Du må nu høre med gynekologen om hva han anbefaler deg og gjøre ang duotest. Jeg tror jeg har kommet til og bedt om det...

 

Si meg har jeg misforstått deg da jeg trodde du hadde bare en jente, men ser du omtaler dem i flertall, så dere har jo tydeligvis flere???

 

Har du begynt på jobb igjen da??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann igjen.

 

Jentene består av ei som er min og to som er sambo sine, jeg er bonusmamma serru. Så det er en hel haug med jenter her til tider. :)

 

Ja, har begynt å jobbe. Det går tålelig bra, men jeg blir fort sliten ja. Bedre og bedre for hver dag som går. Dessuten så har jeg så mange kvalme minner hjemmefra at det er deilig å være et annet sted få tenkt på andre ting og ikke bli kvalm når jeg tenker på kjøleskapet. Det var nok et riktig valg.

 

Var forresten til første svangerskapskontroll i dag og legen fant hjertelyden momentant, så nå vet jeg at det skjuler seg noe levende der inne. Veldig spent når det gjelder mandagen. Tenker det går bra, kan jo ikke ha så uflaks to ganger på rad....

 

Kaldt vann skal bli sjef!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, må jo inn å skravle litt. Ja tenk tvillinger du...:-) Dere er vel i sjokk ennu?? Når du slo til, så slo du virkelig til:-) Men så morro da, det blir liksom to fluer i en smekk!!

 

Jeg er nå også spent på UL om to dager. Vet at der er bare en der inne, men om ellers alt ser bra ut...

Skal prøve meg på å få han til og studere og se om han ser kjønn, men det er vel lite trolig så tidlig.... men vet jo om de som ser det i denne tiden hvis apparatet de har er bra:-)) jeg er så nyskjerrig på kjønnet på barnet:-))

Skal du vite kjønnene på dem??

Å tenk så spennende. kan de finne ut på ul om de er eneggede eller to eggede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du.

 

Ja, sjokk er jeg sikkert i ennå. Skulle fortelle det da jeg kom på jobb etter endt ultralyd og både lo og gråt. Prøvde jo å poengtere at jeg ikke var lei meg, men var så mange følelser som ville ut. Har vært så ekstremt nervøs før denne ultralyden. Og jeg så jo at det var tvillinger før de sa noe, så lett var det å se liksom. He he.

 

Gud, vi har jo tre unger fra før av. Fembarnsforeldre (selv om et par kun er deltid) er ikke helt det jeg så for meg. Skulle ha en liten attpåklatt jeg, et lite nurk jeg kunne kose med. Nå tenker jeg tvillingfødsler, risikosvangerskap, såre brystvorter etter alt for mye amming og ikke minst nattevåk. He he.

 

Mannen min vil ikke vite hvilke kjønn det er, så jeg får respektere det. jeg er nok hakket mer nysgjerrig, men ikke verre enn at jeg klarer å holde meg. Tror ganske sikkert det er toeggete tvillinger, for det var en klar skillevegg og det virket som de lå i hver sin fostervannspose. Takk og lov, det er visst det beste sa de på Riksen.

 

Masse lykke til på ultralyd!! Venter spent på tilbakemelding! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann;-) Ja da har jeg vært på UL i dag, og det lille han så, så veldig bra ut. Det viste seg at jeg hadde en ganske stor morkake som lå på fremre veggen så den lå liksom godt i veien for å få gode bilder.... Han fikk nå sjekka det han skulle gjøre slik at han så at alt så helt normalt ut, ut fra det de kan se såpass tidlig...så det var jo ikke vits i å spørre etter om han kunne se etter kjønn engang:-s fikk nå se at den lille søte veivet litt med armer og ben, og alt ser jo så rett proposjonert ut ennå så tidlig det er.....rart er det..:-)

Fikk ny Ul time i det han sa var uke 18, men når jeg studerte timen etterpå så er det jo faktisk i uke 20+1... er jo litt sent det, er det ikke???

Når fikk du ny UL time??

Han ville ikke telle hjertelyden i dag, og da jeg sa at jeg hadde en slik monitor for å høre hjertelyden sa han at jeg ikke skulle drive selv og telle hjertefrekvensen....mulig for at det blir litt vanskelig å få bra resultat når morkaka lå slik den gjorde??

Skal du foressten gå til jordmor? Tenkte jeg skulle ringe å bestille meg en time hos vår lokale jordmor, selv om jeg går privat til gyn.

 

Ha en fin kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at alt gikk bra på UL da!! Selv om du ikke fikk se og høre så mye som du egentlig ville. Det er bare å krysse fingre for at neste gang blir en bedre opplevelse. Men først og fremst er det jo deilig å få bekreftet liv. :)

 

Jeg skal ikke noe før jeg skal til fastlegen om 6 uker og deretter ordinær (men utvidet) ultralyd 21. februar tror jeg det var. Det er når jeg passerer 20 uker det kommer til å ta litt av. Jeg har fått et skjema hvor det står hvor mange kontroller jeg må på. Ukentlige legebesøk, jordmor annenhver eller hver uke, 5 ultralyder til. Tror forresten det kommer til å bli umulig å ikke få med seg kjønn, men mannen godtar visstnok det.

 

Får bare krysse fingrene for at alt går bra frem. Synes hele greia er surrealistisk. Dette er en sånn "dette kan skje alle andre, men ikke meg". Alle synes det er kjempekoselig og flott, unntatt meg. Jeg har nå lest meg litt opp på svangerskap og ikke minst svangerskapsplager, og det er sannelig ikke bare positiv lesing. Så vet ikke hvor mye jeg egentlig ser frem til dette. Får gi det litt tid, så roer vel følelsene seg. :)

 

Jeg har kjøpt meg ny garderobe i dag, masse mammaklær. Har vokst ut av alt. Kommer til bli en elefant.. He he. Har du forresten kjent noe liv ennå? Jeg tror ikke jeg har kjent noe særlig, men det jeg beklageligvis kjenner allerede er kynnere. Satan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann så mye kontroller:-) Ja, ja, men det er jo bra at du blir skikkelig oppfulgt da:-)) Jeg har sendt mail til kontordama på Gyn kontoret om de ikke kan fremskynde timen min litt så håper de gjør det!! Har også avtalt at jenta vår skal få være med.... GYN sa det var greit så lenge hun ikke sprang omkring og trykte på knapper og forstyrret timen med prat....he,he, så pappa skal og få være med for å holde henne for munnen fordi hun til tider kan ha tendenser til "munndiare"....:-))

 

Ja skjønner godt at det kom som ett sjokk å se tvillinger på ul, det har nok jeg også fått...., men til syvende og sist er det jo ikke noe å gjøre med det, og når vidunderne kommer til verden tror jeg ikke du har ville hatt det annerledes:-)) Det blir jo en del forandringer for deres del både ift til vogn, bil, plass og slikt, men alt går, det er bare hva man innstiller seg på....

 

Er ikke sikker på hva jeg har fortalt deg før, men av hensyn til å ikke bli gjenkjent for tidlig på forumet selv om man er anonym med "nick", så bor man jo på en liten plass der "alle kjenner apen.....", men i alle fall vi har to egne barn som jeg har nevnt tidligere, på 9 og 14 og ett fosterbarn som er litt yngre så når bebisen kommer til verden er vi en familie på 6. Det krever jo litt planlegging og omlegging, men jeg bruker å ha den instillingen at "alt går bare man instiller seg på det!!!"

Vi har i alle fall planer om å kjøpe oss en nyere Chrystler grand voyager senere, med 7 seter. I tillegg skal det være plass til vogna i bagasjerommet og bilen har dører man åpner med fjernkontroll...."Konge!!":-)) Det gleder jeg meg til!!

 

Jeg mente jeg kjente liv i forrige uke, var ganske sikker på det, men kan ikke si jeg har kjent noe etter det som var like gjennkjennbart som bevegelser fra bebisen, men leste en plass at i denne tiden kan man begynne å kjenne liv, men det kan gjerne gå dager i mellom og at det ikke er uvanlig.

jeg har jo en slik baby monitor som jeg snik lytter til hjertelyden med, og det synes jeg er beroligende for meg....:-)

 

Apropos mamma klær ja..... var på bytur i går, men hadde med meg jenta mi, i tilleg til at jeg hadde kledd meg så godt at mer enn 10 min inne i en butikk var nok før jeg holdte på å krepere av heteslag, så det ble lite titting på klær.....

Hvilken butikk handler du mamma klær på da??

regner med jeg også inntar størrelse "liten traktor" etterhvert.... til nå har jeg bare tights som bukse, men har lyst på Gravide bukse, men har ikke helt satt meg inn i hvor jeg finner fine slike....

 

Foressten, ba Gyn søke meg inn på samtale om keisersnitt på sykehuset og det skulle han gjøre. Jeg fødte 1.mann den normale veien, men det holdt på å gå riktig galt, pga smalt bekken og stor unge, så nr 2 fikk jeg keisersnitt på siden bekkenet lå i grenseland og fordi ungene mine så ut til å bli ganske store....

Han sa at han skulle søke meg inn dit i ca uke 28, og at han trodde det kom til å bli uproblematisk. Håper det, for jeg tror jeg dør hvis jeg må føde vanlig på nytt....

 

Jeg var skikkelig plaget med kynnere på 1 mann, men ikke på nr 2. Har ikke kjent kynnere direkte denne gangen...., men får du ofte kynnere er det jo ett tegn på at du må ta det med ro!!

Bekkenløsning derimot....får innmari vondt nede i halebeinet og deromkring hvis jeg sitter litt og står/går mye, så det kan jo bli "morro"!!!:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja uff... :) Har hatt en del å tenke på den siste uken i forhold til de tvillinggreiene og jobber dessuten med årsoppgjør om dagen, så vært litt hektisk. Men nå er det freddan og helgeroen har senket seg, takk og lov.

 

Jeg har vært litt dårlig. Jeg var jo litt plaget med smerter når jeg var på do, så dro til en gynekolog forrige fredag. Hun så med en gang at jeg var betent på livmorhalsen, fikk en penicillinkur mot UVI og det har faktisk hjulpet. Får sikkert prøvesvar om en ukes tid, men tenker jo all verdens diagnoser, inkludert streptokokker og det som verre er. Var også plaget med kynnere, men det har også roet seg etter at betennelsen forsvant, så hadde nok en sammenheng.

 

Så nå går jeg rundt og kjenner etter tegn på liv fra småkrabatene. :)

 

Hva med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja hva skal man ikke bekymre seg for i disse tider... Kan ikke huska jeg var så innmari bekymra de 2 forrige sv.skapene som jeg er nå, men så var det heller ikke vanlig og henge på nettet og Bim sidene hver dag og lese om allskens plager og "farlige" ting:-)) huff, huff....

Hadde Gyn noen formening om hva betennelsen kan komme av da, og om det er vanlig??

 

Joda, her i gården går det bare bra, magen popper stadig lengre ut, og jeg lurer på når de avslører meg på jobb. Sjefen vet om det da, men har bedt henne om å ikke si noe ennå:-)

Eneste jeg kjenner noe til er ØMhet i korsryggen. Det er vel begynnende bekkenløsning. kjenner jeg blir fortere sliten hvis jeg er ute og går, men det går jo ikke ann og sette seg ned og vente i 9 mnd heller...vekten raser jo opp da!! (og er på god tur:-(()

Fikk den "ordinære" ultralyden fremskyndet til den 21 februar, så det ble jo heldigvis 1,5 uke tidligere. Min Gyn har skrevet termin 1 uke mindre enn hva jeg har gjort. Jeg vet jo at min stemmer ettersom jeg har testa med el tester så jeg vet nøyaktig når EL var....

Ja, ja det er nå uansett den ordinære ultralyd som setter den endelige termindatoen....

 

Har du foressten lest den artikkelen som står her inne på bim om tvilling studier??

 

Ja nå er det Freddan og helgekos!!

Ha en fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Ja, jeg har aldri opplevd makan til bekymring etter at jeg begynte å vanke her inne. Har en kollega som fikk BIM-forbud av mannen sin faktisk fordi hun ble så nervøs og engstelig. Så det har nok både sine positive og negative sider å tilegne seg informasjon her inne.

 

Nei, gynekologen hadde ikke noe godt svar. Venter på svar... Men skal ta en ny sjekk neste uke når jeg skal til legen tenkte jeg, så kan jeg i det minste få et svar på om alt ser bra ut.

 

Er også sliten, det tar på å jobbe fulltid kjenner jeg. Får nok for lite søvn, men kan nesten ikke legge meg før ungene. He he. Tar det igjen på helg da. Kjenner også at jeg er øm i ryggen og blir støl i rumpa av alle steder og det iler ned i beina. Er livredd for bekkenløsning da, tror jeg får det tungt nok uten faktisk.

 

Ellers så vokser og spirer det. Livmora har vel nådd navlen sånn cirka og nå har jeg kjent de første tegnene til liv og det er betryggende. Har jo stadog vekk mareritt om at det er noe galt med den ene tvillingen eller at den er død, men prøver å legge fra meg slike teite tanker. Det er jo ingen grunn til at det skal skje.

 

Vi tenker også på navn og kommer aldri til å bli enige!!! He he.

 

Har lest det meste av det jeg har funnet om tvillinger, er hakket mer rolig nå enn jeg var for to uker siden for å si det mildt. Det har vært litt av en omstilling.

 

Ha en fin tirsdagskveld Lillemy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god søndag til deg Lubine:-) Fint ekstra nick:-))

 

Her er det søndagsformiddags full avslapping på gang:-)

 

Var til jordmora på onsdagen i forrige uke, gikk helt fint, men ho fant jo selfølgelig ikke hjertelyden med det "førkrigs historiske" doppler apparatet sitt.... siden jeg jar foranliggende morkake er ikke det så rart sa hun, men jeg vet jeg har funnet den selv bestandig med mitt hjemmeapparat kjøpt på ebay til 6-700 kr.....så den som måtte en tur hjemmom før jeg dro på jobb for å lytte med mitt apparat det var meg gitt.... Fant den hærlige lyden med en gang og kunne dra lykkelig og glad avgårde på jobb:-))

 

Når jeg får optimale lytteforhold ligger hjertelyden på mellom 150-160 pr min.

 

Jeg har egentlig meldt meg på grete roede for gravide og ammende nettkurs som begynner 6 febr, synes vekta har rast opp for og si det sånn....i tillegg har jeg begynt og trene sånn smått med (lette) vekter sammen med mannen min:-) Ikke noe tung trening, men man kan jo trene litt armer og ben uten at det går utover bekkenet... håper jeg holder ut:-)) Armene skal tåle mye løfting og bæring framover, og jeg har plagdes med vonde armer og skuldre med de andre ungene mine...

 

Ha en videre fin søndag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Misunner deg litt det dopplerapparatet kjenner jeg. Jeg klarer ikke slappe av 100% med at alt er ok. Jeg rett og slett gruer meg til ordinær ultralyd. Er så redd de skal finne avvik eller at den ene er død, så blir helt ødelagt. Synes jeg kjenner lite liv ennå. Men det er liksom en milepæl jeg må passere, så får bare håpe at jeg blir roligere etterpå. Det går jo helst godt og de fant jo ingen avvik da jeg var på ultralyd i 13.uke.

 

Ellers så er jeg nå 50% sykemeldt. Legen ville sykemelde meg fullt, men fikk masetil til meg jobb annenhver dag i noen uker. Blir nok sykemeldt 100% om noen uker. Må få avsluttet noen greier på jobb før jeg forsvinner. Er så forferdelig sliten, mangler energi og blir sliten av den minste ting. Det er nok tvillingene som gjør det... Håper det hjelper å jobbe redusert, har så lyst til å kose meg med graviditeten i noen måneder før jeg blir stor og tung. :) Jeg skal bli en hvalross vet du.

 

Jeg tror nesten ikke jeg har lagt på meg noe som helst, jeg har i hvertfall ikke tatt igjen det jeg mistet da jeg var som dårligst. Har null lyst på godteri og brus, så lever jo ganske sunt. Mannen gafler innpå potetgull, jeg spiser appelsin, kiwi og tomater. Ganske unormlat til meg å være. Ti hi.

 

Håper ellers formen din er bra!! Når skal du forresten på ultralyd? Skal dere vite kjønn? Jeg tror vi har endret mening når det gjelder det, vi heller mot å vite nå. :)

 

Ha en fabelaktig bra helg Lillemy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Lubine:-)

 

Skal på ordinær ultralyd den 21 februar så under 14 dager igjen:-)) Både gleder og gruer meg på samme tid...blir spennende og få vite kjønnet kjenner jeg:-))

 

Jeg lurer litt på formen sjøl og hvor lenge jeg skal gå før jeg ber om evt gradert sykemelding. formen (bekkenløsning) er desidert verst om etterm/kveld og jeg går en del seinvakter. Man må jo ta ei vurdering på om hvor vidt man skal fungere best på jobb eller for de hjemme...tenker jeg ringer jordmor en dag og hører hva ho sier.... ho sa sist at jeg ikke måtte gå for lenge..., men så er det jo det med samvittigheten min for jobben...

 

Har du begynt og kjøpe babyutstyr da?? Det har ikke jeg. Har egentlig tatt vare på mye, men trenger ny vogn og stellebord og klær da selvfølgelig. Har gitt bort det meste av klær.... har kjøpt litt nøytrale klær, men det er i små størrelser så det blir til nyfødt:-)

Tenker jeg venter til etter vi vet kjønn før vi planlegger nye kjøp:-)

 

 

Ha en fin dag 8-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...