Gå til innhold

Søknad om familiegjenforening hvor lang tid tar det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei er samboar med en mann som har saka si inne til une. Der har den vært i 3 mnd.

 

Vi venter våres 1. barn i lag om 2 mnd. Har søkt om familiegjenforening gjennom udi etter anbefalling fra advokat.

 

Det er ca. 1 mnd siden vi søkte.

 

Det jeg lurer på kan det bli noe problemmer for oss.

 

Jeg er 12 eldre enn han. Jeg fast jobb med ca 310000 kr brutto inntekt i året.

 

Er det lurer for oss at vi gifter oss snart som mulig? Er det da letter for oss å få familiegjenforening?

Ønsker kun seriøse svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

myye enklere om dere gifter dere. har han lov til å komme på besøk til Norge så dere kan gifte dere her, får han lovelig opphold mens søknaden behandles.husker ikke hvor lang tid det tok.. men om dere klarer å ordne han jobb selv, får han også midlertidig arbeidstillatelse mens søknaden behandles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Æ å mainn min har å en familiegjenforeningssøknad inne..

Men æ fylle ikke ut krava om inntekt.. Sia æ har vært student di siste åran..

Men han har bodd i Norge her no i åver 3 år.

Vi e gift, har ei datter på snart 4 mnd..

Han snakke vældi godt norsk...

 

Dæm sa no rett før jul at vi må belage åss på å vente i 1 år tell ca..

Vi søkte i bynnelsen av oktober..

 

Men vi har en heldi sak sia han e her, har bodd her i 3 år, men hadde bare midlertidi opphold t han blei 18, vi fikk gifta åss før d..:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Behandlingstiden på familiegjenforeningssaker ligger på 14 mnd, men det varierer litt med hvor han kommer fra.

Men man kan være heldig og uheldig. Det spørs jo blant annet på hvor stor pågang det er akkurat da, hvor kompleks saken er m.m.

Det er nok lurt av dere å gifte dere, siden UDI tar veldig lite hensyn til et ufødt barn! Da jeg var gravid, ble vi derfor rådet av advokaten til å vente med å søke til barnet var født (og dette var i 2006/2007 da reglene var mindre strenge enn nå)

Det kan helt sikkert bli problemer for dere. Det jeg har lært etter 4 års erfaring med UDI er å ikke ta noenting for gitt! De klarer alltids å finne en grunn til å gi avslag.

Eksen var heldig og fikk familiegjenforening etter kun 4,5 mnd (på den tiden var behandlingstiden 8 mnd), men da han skulle fornye oppholdstillatelsen, tok det plutselig 14 mnd.

Jeg administrerer et forum for oss som er sammen med / venter barn med en fra en annen kultur. Der er det mange damer (og noen få menn) som har masse erfaring med ulike sider ved UDI mm, så du kan jo registrere deg der, så kan du kanskje få ennå bedre svar på spørsmålene dine! :-)

Adressen til forumet er: freeforum101.com/kulturkollisjon

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...