Gå til innhold

Noen alenemødre som har ME-diagnose her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan klarer dere det? Går det greit i hverdagen osv?

 

Jeg har ikke diagnosen ennå, men er bekymret for om jeg har den og skal mest sannsynlig utredes for dette. Det endte med skilsmisse mellom meg og mannen for et år siden, han bor i nærheten men jeg har hovedomsorg for mine kjære små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

hi

 

jeg har fibromyalgi det er nesten samme symptomer som ME, jeg har vært utrolig mye dårlig, er alene med 2 barn og er i full jobb. jeg vil stå på og gjør meg selv veldig sliten. det finnes ikke noe behandling for fibro har jeg fått beskjed om.

hverdagene har vært veldig slitsomt, har ikke krefter for å bevege meg en gang.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

hei.

 

Måtte svare deg her , kjenner jeg ble litt provosert av forrige svar- ME kontra fibromyalgi og jobber full stilling.

For meg blir det helt feil sammenligning...har selv ME og skulle ØNSKE jeg hadde hatt mulighet til å jobbe 20% stilling ,men ikke det engang klarer man når denne sykdommen slår til. Bare det å eksistere er tøft nok!!

 

Så til ditt spm. Ja jeg fikk ME og var alene med barnet mitt da, det var knalltøft og det gikk pga at jeg bodde den gang i kjeller leilighet til mine foreldre, så de hjalp meg med det jeg trengte av hjelp.

 

Nå har jeg samboer og han stiller opp for barnet mitt ( han har og barn )

 

Tilværelsen som alenemor og ME pasient er knalltøff...håper du har en eksmann som stiller godt opp, evt andre som hjelper deg...vi med ME skal jo helst ikke presse oss for å få et ålreit liv..men det blir desverre at man må det når man har unger. Har hatt sykdommen i 5 år nå..og er desverre ikke bedre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå ble jeg provosert! Fibromyalgi kan faktisk være vel så ille som ME - jeg jobber ikke i det hele tatt, har mann og dele ansvaret med og er totalt utkjørt når babyen er i seng! Men et skjeft smil fra Goungen og det er verdt det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan kan du si at de ikke er sykdommer? Vennligst ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på!

 

Jeg har selv ME og sliter veldig med det. Et av problemene vi ME- syke støter på til daglig er det å ikke bli trodd og blir sett på som lat.

Hadde vært mye bedre om jeg hadde fått en gips eller noe annet som bevis på at jeg ikke er 100%.

 

Tror du virkelig at vi lyver på oss ME o.l. fordi vi er late!? Tror du det er så jævla enkelt å ha en diagnose som ingen forstår? Som jeg selv bare såvidt forstår? Tror du jeg ønsker å ligge som et slakt, etter å f.eks. ha heng oppt èn maskin med klær, uten å makte å løfte på så mye som en finger etterpå?

 

Å bli rammet av ME eller noe lignende unner jeg ikke min verste fiende en gang!

 

Neste gang du velger å svare så stygt på et innlegg, vær tøff nok til å signere med nicket ditt i hvertfall da. Det er greit å være frekk i kjeften når man kan gjemme seg bak anonym ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Må innrømme selv at ME tror ikke jeg på. Er vel kun de som tror de har den som tror på den.

 

Er vel en grunn for at ME ikke er en gyldig og godkjent diagnose.

 

Jeg tror du liker å gå hjemme å late deg.

 

Fibromyalgi er en sykdom og har det virkelig tøft. Er dritt lei disse leke sykdommene man må finne på for man nekter å tro at det er noe psykisk galt.

 

Og jeg tror ME er blitt den diagnosen legene gir til dere for å få dere til å slutte å mase.

 

ME er for de som faktisk har psykiske problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Annonse

Vel. Må innrømme selv at ME tror ikke jeg på. Er vel kun de som tror de har den som tror på den.Er vel en grunn for at ME ikke er en gyldig og godkjent diagnose.Jeg tror du liker å gå hjemme å late deg.Fibromyalgi er en sykdom og har det virkelig tøft. Er dritt lei disse leke sykdommene man må finne på for man nekter å tro at det er noe psykisk galt.Og jeg tror ME er blitt den diagnosen legene gir til dere for å få dere til å slutte å mase.ME er for de som faktisk har psykiske problemer.

 

Godt legene vet bedre enn deg da! Har vært ME-syk i mange år, og det nektet jeg å godta, for jeg ELSKET jobben min! Men hadde jeg noe valg? Prøvde i det lengste å jobbe i alle fall 20 %, men kroppen gikk helt i "koma". Var til slutt så dårlig at jeg ikke orket å prate engang.

 

Til HI: for meg hadde det ikke gått å være alenemor da jeg var på mitt dårligste. Håper du får hjelp av enten familie eller kommunen! Kanskje du kan få en assistent?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

D kommer jo ann på hvor hardt rammet du er d. For min del går d bra 90% av tiden. Og jeg er så priviligert at e har venner og familie som stiller opp når d trengs. Som regel er jeg klar over når "nedturen" kommer, så jeg "henter inn" hjelp i tide. Før e ble alene var jeg ikke så bevisst svingningene. Bil er et must. Ukedagene er preget av å gjøre d samme på samme klokkeslett igrunn. Har 1 dag satt av t innkjøp og en t meg og min helt fantastiske venninne,som tilpasser planene etter kroppen mitt sitt behov. Noen ganger e vi på cafe, baker, lager ting, mens andre ganger ser vi en dårlig film jeg gjerne sovner til. Men denne dagen kan jeg IKKE være foruten. D e dagen e ikke tar hensyn t andre enn megselv. Den golder livsmotet oppe i den begrensede hverdagen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Veldig lenge siden det har blitt skrevet her, men må bare kaste meg inn å si noen ord. De som sier me kun er unnskyldning for latskap, jeg skulle så gjerne ønske dere kunne kjenne samme følelse ganger 10! Jeg har vært sånn som dette siden jeg var 17 og det blir ikke bedre. Jeg har prøvd og prøvd og prøvd. Og det kommer ikke av psyken eller depresjon, det skaper det. Jeg er 21år. Har ei lita jente på 18 mnd. Og venter en til. Det føles som jeg nærmer meg 70, men lar ikke livet stå på vent og prøver fortsatt å gjøre drømmene virkelig. Det å gå rundt konstant sliten og nær ved å besvime i dusjen hver eneste gang. Glemme ting noen sekunder etter. hjertebank fra morgen til kveld. Ikke orke jobb, ikke klare å være hjemme med barnet alene. Tror dere virkelig dette er et liv noen ønsker, og finner på? Min lidenskap var dans og sport. Jeg var alltid aktiv, klarte ikke å sitte stille. TV og spill var helt uaktuelt!hvorfor bruke så mye energi og tid til sånt, når man kan gå ut å være aktiv og oppleve. Dele glede med barn og andre? Jeg er så lei de som sier at det er bare å bite det i seg, " herregud du er jo bare 21, ta deg sammen!" " det er 'bare'" jeg har bitt tenna sammen, jeg har prøvd og prøver fortsatt. Men jo hardere jeg jobber og jo hardere jeg prøver å glemme at jeg har det så kommer det sterkere tilbake. Så der kommer "latskapen". Hvile og atter hvile for å fungere litt etter litt. CH.

 

Anonymous poster hash: b0ad1...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og masse Lykke til, til dere som har me og fibromyalgi. :)

 

Anonymous poster hash: b0ad1...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei,

 

Er en stund siden det er blitt skrevet noe her.

Har slitt med smerter i kropp og utmattelse siden sist svangerskap, snart to år siden og egentlig bare blitt verre etter fødsel. Fikk først fibromyalgidiagnose, med en beskjed om at trening gjør det bedre. Trening har for min del bare gjort det verre og legen min har en god stund snakket om ME. Men ting tar tid og hun er supertreig med å komme opp med alternativer man kan prøve ut, kun snakk om henvisning til ME senteret på Ullevål. Synes akupunktur hjelper noe og har stor tro på at et sunt kosthold kan hjelpe.

Lurer også på om jeg kan ha candida og har gått på en testdiett nå, men uten resultater, så nå skal jeg i gang med å rense kroppen.

 

Til dere med fibromyalgi og ME:

Hvor flinke er dere med kosthold (dvs. kutte ut sukker, raske karbohydrater, spise masse grønnsaker, nøtter, omega 3 kilder mm, mm) og har dere forsøkt å rense kroppen?

Jeg blir nesten gal av alle råd man finner på nettet, men er jo villig til å prøve ALT og det har sikkert dere også.

 

Har tre barn og hadde ikke klart meg uten en fantastisk mann som stiller opp på det meste og vet virkelig ikke hvordan det ville gått uten han.

 

 



Anonymous poster hash: c37a7...6e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...