Gå til innhold

Suprise - Min lille prins kom 2 uker og 5 dager for tidlig....


pregnoid

Anbefalte innlegg

Min lille prins kom til verden mye kjappere enn forventet...

Hadde fått nyte 2 dager av fødselspermisjonen min da han bestemte seg for at han vill ut og se verden...

Det mest utrolige av alt var at jeg var hos legen på dagen da fødselen startet.. Hun sa at jeg trengte ikke bekymre med for å føde for tidlig fordi småen hadde ikke festet seg skikkelig og jeg hadde nesten ikke hatt noen kynnere....

Så på kvelden startet kynnerene - jeg tenkte jo ikke så mye på det i og med hva legen hadde sagt...

Men - kynnerne gav seg aldri - gikk og la meg og våkent innimellom av små kramper som føltes ut som mensensmerter.... Klokken 02.30 var jeg oppe for å gå på do - da gikk slimproppen.... Jeg tenkte enda ikke på fødsel i og med at denne kan gå noen uker før fødsel....

Klokken 03.30 ringte jeg inn til føden for å snakke med en jordmor - begynte å lurer på om det kanskje var fødel på gang... Jordmor kunne ikke helt svare med i og med at jeg ikke hadde noe regelmessig å gå etter enda - hun bad meg se hva som skjedde og eventuellt ringe tilbake... Klokken 04.24 ringte jeg på nytt og sa at jeg følte at tingene hadde øket på, men at jeg fremdeles var usikker... Jeg fikk da tilbudet om å komme inn og sjekke om det var fødsel på gang...

Dro til sykehuset - ble sjekket - fikk beskjed om at her var det 1 cm åpning... Valgte å dra hjem igjen for å prøve å få hvilt litt mer og spise noe mat... Hjemme ble alt mye verre - fikk sterkere kamper og begynte å kaste opp.. klokken 08.05 ringte vi og sa at nå kommer vi inn.. Hadde da 5 cm åpning....

Fødselen gikk over all forventning - klarte meg med kun å få akupunktur... Hadde en helt fantastisk jordmor og en fantastisk samboer som heiet på meg hele veien... Hadde 9 timer aktiv føsel og ca 1 time av dette var pressriene.... Jeg skal ikke lyve - det var vondt - men det som hjalp meg var at jeg klare å puste godt og hente meg inn i pausene mellom riene. I tillegg så gikk jeg stort sett hele tiden, rullet med hoftene og prøvde å finne ut hva som minsket smertene...

 

Jeg anbefaler alle førstegangsfødende å gå på et fødselskurs - jeg følte at jeg ble mye mindre nervøs etter dette kurset og etter å ha fått omvisning på sykehuset...

Anbefaler også at dere ikke leser for mye om fødsel og ser på video.. Det er ikke vits i å skremme seg selv - din fødsel blir uansett ikke slik som du har sett, hørt eller tenker.. Det er 100% individuellt fra person til person.

 

Våg å stole på deg selv og faktum at du kjenner kroppen din best.

 

Lykke til alle dere som nå skal ha en liten i november!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...