Gå til innhold

Noen med erfaringer med fødsel på nye a-hus?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 6 måneder senere...

Jeg skal selv føde på nye A-hus i oktober. Jeg bor rett ved siden av Ullevål men etter at to venninner fikk strålende behandling på ny A-hus tidligere i år var valget lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fødte på A-hus i mai og er superfornøyd!! :=)

Hadde egentlig plass på Kongsvinger, men ting gikk så fort at vi endte på A-hus. Ble møtt av ei veldig koselig jordmor og en student. Rakk et vaktbytte og fikk ei ny hyggelig jordmor og en ny student.

De var veldig inøtekommende overfor mine tanker og ønsker og både jeg og mannen følte oss trygge og godt ivaretatt hele veien.

 

A-hus er jo et veldig hitech sykehus, men jeg rakk ikke teste noe annet enn litt lystgass og en dusj.

 

Vi ble flyttet på barselhotellet etter noen timer, godt å få ha mannen der. Lillemor og jeg ble flyttet tilbake til barsel etter noen timer da hun hadde litt dårlig med oksygen i blodet. Lillemor endte noen timer på intensiven, og der og ble vi ivaretatt etter alle kunstens regler før vi fikk med oss snuppa på barsel. Mannen dro hjem til storesøster og jeg og snuppa ble på barsel i to dager. Velidg fornøyd med oppfølging og info hele veien, det eneste jeg synes var litt kjedelig var at det er besøkstid for søsken fra 17-19, det ble litt sent for vår 2.5 åring. Men vi kunne gå ut av avdelingen og ta imot besøk da, så det gjorde vi.

 

Angrer ikke på at vi dro til A-hus!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så utrolig deilig å lese dette innlegget! Er i uke 36 og har fått fødeplass på Ahus. Har vært innlagt der tidligere av andre grunner og var veldig fornøyd med behandlingen jeg fikk da, men har ikke vært på føden før.

Vet at de aller fleste der er veldig flinke, men er godt å lese en slik bekreftelse som du ga nå :-)

 

Gratulerer med din nummer to, håper jeg er like heldig som du var på oppholdet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg har også fått plass på Ahus, jeg ønsket meg det! Skal føde i mars 2012, og bor ca like langt fra Ahus og Kongsvinger.

Har kun vært "dagpasient" på Ahus tidligere men har et veldig godt inntrykk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bare god erfaring. Ble tatt godt vare på hele tiden, selv om det varte og rakk, og tilslutt endte i et hastesnitt. Var aldri redd ett sekund. Fikk god informasjon hele tiden. Tiden på barsel var litt så som så, de er dyktige som jobber der, men bærer nok preg av en veldig travel hverdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

veldig fornøyd med ahus. Men ser at anonym skriver at det var besøkstid, men om du er på barselshotellet så kan du få besøk når du vil nesten. jeg fødte der 7 januar 2012 og hadde besøk fra 11.00 og sisteman kom 21.00. men kan nok tenkes at om du kommer på barsel at det er andre regler der. men anbefaler ahus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...