Gå til innhold

norske staute guttenavn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi venter en liten gutt i slutten av november, og har ikke bestemt oss for navn. En sterk kandidat er Alfred. hva synes dere om det?? morfaren min het det, og han er desverre død så hadde vært en fin gest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er flott å oppkalle :) Vi skal oppkalle vår gutt også!

 

Andre gode norske navn er :

 

Johan

Johannes

Edvin

Ole + mellomnavn ?

Henrik

Thomas

Eivind

Eskil

Torkel

Kjartan

Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde egentlig bestemt oss for å ikke kalle opp, men så oppdaga vi etterhvert at det navnet vi likte best var navnet på min bestefar som døde i sommer. Jeg har alltid bare tenkt på ham som bestefar, så det slo meg liksom ikke med en gang... Uansett, mannen hadde et krav: dobbeltnavn, så vi henger på et navn ingen i slekta har så bli det hans eget.

 

Uansett, hvis noen er interssert i norske staute guttenavn som tråden heter, kan jeg anbefale denne sida: http://www.ssb.no/emner/00/navn/ Gir oversikt over ti på topp navn for gutter de drøyt 100 siste åra. Morsom lesning synes jeg - men jeg fant ikke Alfred der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid hatt et veldig tett forhold til morfaren min og da vi fant ut at vi skulle få en gutt bestemte vi oss ganske snart fo å kalle opp etter ham. Morfaren min døde ganske plutselig for ikke så lenge siden, men vi fikk heldigvis fortalt ham at vi ville kalle gutten vår opp etter ham, noe han syns var en stor ære!

 

Morfaren min het Sverre. Et godt gammelt kongenavn. Har alltid likt det navnet og heldigvis er kjæresten min helt enig! :)

 

Syns Alfred også er et skikkelig flott navn!! Kjekt å ha et navn som ikke er et av de mest vanlige også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for inspill :)

 

sverre liker jeg også. har faktisk snakket litt om det, men min smaboer liker ikke sverre. hehe.

vi er redd for at alfred kanskje er litt for spesielt i dag. det er jo et navn som passer på en eldre mann, men hva med på et barn? vi er litt i tvil, men har samtidig lyst å gå for det. hmm.. vet allerede at svigerfamilien min ikke kommer til å like navnet. det har de uttrykkt. men man kan jo ikke ta hensyn til alle andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt mer andre veien... syns det er veldig mange som velger navn som er skikkelig herlig og søtt til små barn, men som kanskje ikke er like "passende" til en voksen mann. Sikkert mange som vil tenke at Sverre er et litt "hardt" navn på en baby, men så er man jo ikke baby særlig stor del av livet heller. ;)

 

Det er iallefall min mening! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alfred er kjempefint!! Vi hadde bestemt oss for Styrk, men så viser det seg at vi skal ha ei jente.. Så nå må vi vri hjernen på ny! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har egentlig tenkt at det blir litt for spesielt med alfred. vi tenker nå på håkon. samboeren min liker sander og klarer ikke helt å slippe det, så dette skal vi virkelig bli to om :P ikke lett dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må bare si at vi for noen dager siden fikk en liten gutt som har fått navnet Alfred. Synes det er utrolig fint og kult! Dessuten er det skikkelig up and coming i Sverige - der kom det inn på topp 50-lista for guttenavn i fjor. Så du skal se at det ikke er fullt så spesielt som du tror:-) Synes også at det er fint at det er internasjonalt navn! Go for it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, aå koselig at dere har gitt han navnet alfred :-) og gratulerer med lillegutten. heldig du som har født. her er det 11 dager til termin i dag..

vi bestemmer oss nok for navn når han er kommet ut. vanskelig å bestemme det syns jeg.

hvor i landet bor du og lille alfred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfred er et flott navn :-)

Min personlige favoritt er Anton, men der har mannen min lagt ned veto. Et helt uaktuelt navn for ham. Vi har enda ikke bestemt oss, så vi venter nok til vi får se ham før vi bestemmer oss. er 1 dag på overtid i dag så forhåpentligvis er prinsen like rundt hjørnet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...