Gå til innhold

Hvordan fjerne blodflekker fra katt på sengetøy? : S


Jønimi

Anbefalte innlegg

Hadde kjøpt et helt nytt, hvitt sengesett til babyen. Hadde lagt det på dyna og stelt til vogga, bare for å se hvordan det ble. Tror du ikke katten hjemme har abortert (sannsynligvis) og blødd på det...... La det umiddelbart i kaldt vann og slik lå det over natten. Har hatt på flekkfjerner, men litt av flekken sitter igjen. Er det noe annet jeg bør smør på før jeg hiver det i vaskemaskinen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvde du Vanish OxyAction flekkfjerner? Om sengetøyet er hvitt, har du jo alltids klor...off, håper du får den vekk den flekken - kjip den der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde Amway flekkfjerner (sånne husmorprodukter som de selger på homepartyes, får ikke lov av svigermor å bruke NOE annet, fordi dette er best, hehe )

 

Men det er sant, jeg kan jo smøre på litt klorin i forkant før jeg vasker det!!

 

Det funker liksom ikke å ha abortflekker fra katt på babyens dyne :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig....

Den beste førstehjelpen mot flekker av alle slag, er oppvaskmiddel:-) Ha på og gni til flekken er borte, gjerne med skikkelig varmt vann. Funker tom på ullbody full av inntørkede flekker etter 2-årings forsøk på å spise tomatsuppe, he he.....

Spørs om det kommer til å fungere nå når du allerede har bløtlagt og vasket dynetrekket, men det går jo an å prøve.

 

Hvis dynetrekket er helt hvitt og av bomull, vil klorin fungere. Husk da at du må legge hele trekket i en blanding av klorin og vann før du vasker i maskin. Hvis du bare har på flekken, kan det bli fargeforskjeller.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tips av flere om å skylle og ha på rustfjerner! (faktisk) :)

I blod så er det jern og det er jo det som blir sittende fast i tekstiler, sp litt logisk på en måte og! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...