Jønimi

Hvordan fjerne blodflekker fra katt på sengetøy? : S

5 innlegg i emnet

Hadde kjøpt et helt nytt, hvitt sengesett til babyen. Hadde lagt det på dyna og stelt til vogga, bare for å se hvordan det ble. Tror du ikke katten hjemme har abortert (sannsynligvis) og blødd på det...... La det umiddelbart i kaldt vann og slik lå det over natten. Har hatt på flekkfjerner, men litt av flekken sitter igjen. Er det noe annet jeg bør smør på før jeg hiver det i vaskemaskinen??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvde du Vanish OxyAction flekkfjerner? Om sengetøyet er hvitt, har du jo alltids klor...off, håper du får den vekk den flekken - kjip den der :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde Amway flekkfjerner (sånne husmorprodukter som de selger på homepartyes, får ikke lov av svigermor å bruke NOE annet, fordi dette er best, hehe )

Men det er sant, jeg kan jo smøre på litt klorin i forkant før jeg vasker det!!

Det funker liksom ikke å ha abortflekker fra katt på babyens dyne :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedelig....

Den beste førstehjelpen mot flekker av alle slag, er oppvaskmiddel:-) Ha på og gni til flekken er borte, gjerne med skikkelig varmt vann. Funker tom på ullbody full av inntørkede flekker etter 2-årings forsøk på å spise tomatsuppe, he he.....

Spørs om det kommer til å fungere nå når du allerede har bløtlagt og vasket dynetrekket, men det går jo an å prøve.

Hvis dynetrekket er helt hvitt og av bomull, vil klorin fungere. Husk da at du må legge hele trekket i en blanding av klorin og vann før du vasker i maskin. Hvis du bare har på flekken, kan det bli fargeforskjeller.

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått tips av flere om å skylle og ha på rustfjerner! (faktisk) :)

I blod så er det jern og det er jo det som blir sittende fast i tekstiler, sp litt logisk på en måte og! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden