Gå til innhold

hvilken vogn har dere feb mager valgt??? :)


tvilling85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har akkurat fått en rosa bugaboo cameleon i hus. Den er så fin, kan nesten ikke vente med å få trillet tur. Helt forelska i den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt mye bra om Bugaboo som Pøbelguttmamma har valgt.

Vi har gått for TFK Joggster Twist denne gang :-)

Hadde Emmaljunga Edge Duo til forrige mann, men passet ikke oss.

Tung, blir en del ut og inn av bil i løpet av permisjonen og den tok knekken på ryggen min. Blir også lettere å svinge med trehjuling vi nå har valgt. Meen for all del, smak og behag, forskjellig behov :-)

 

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha 4 hjul på vogna pga der jeg bor!! Ellers ville jeg også gått for trehjuling:)

Er så mange vogner å velge mellom så jeg synes det er vanskelig!, så greit å dele litt erfaringer :0)

 

Åssen er en trehjuling om vinteren med masse masse snø??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også valgt bugaboo cameleon...best i test ;) Og den letteste vogna..kun 9 kg :D Så er den så enkel og grei i bruk, moderne og minimalistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. har kjøpt emmaljunga duo edge. Veldig bra vogn. Sterk og lett å styre. Så jeg ville ha anbefalt en skikkelig vogn som tåler en del, en en liten vogn som har sin egen vilje når du triller den.;).

 

Men prisen er litt dyr på de. Men du får da og kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går for emmaljunga mondial :) den er vel ganske lik duo edgen. Har hørt mye bra om den, så trenger jeg en robust vogn som tåler litt :) den er tung men gjør ingen ting da jeg ikke skal løfte så mye på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi gikk for Emmaljuga til jenta vår - edge duo med sportsunderstell mener jeg den het. Suveren kombivogn av utrolig god kvalitet!!! Den ble brukt utrolig mye, både dypvognvarianten (hele 90 cm lang, største på markedet) og sportsvogn delen. Eneste vogna vi trengte til jenta slutta med vogn, ca 3,5 år gml. Har bla trillet masse tur på grusvei, dekkene med luft er suverene, og "hompler" lite/ingenting. Nå skal lillegutt arve den. Utrolig nok er den like fin som ny! Dyr i innkjøp, litt tung å løfte på, men du verden for en kvalitet! Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Emmaljunga Edge Duo fra førstemann og ser fram til å ta den i bruk igjen. Jeg har classic-understellet, da. Syns ikke så mye om kurven under sportsunderstellet, men det er jo bare smak og behag.... (Classic har metallkurv...)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt ABC Design Cobra som vant forbrukertesten 2010. Den virker utrolig lett å trille, stabil og romslig og veier kun 7 kg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha Brio Happy Duo.

 

Har hatt både Teutonia mistral sport og Urban Jungle med trehjul (eit skikkelig bomkjøp!!)

 

Fire hjul eit must på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Brio Go, håper vi blir fornøyde med den. Bor uti havgapet der det ikke legger seg så mye snø, så regner med det skal gå helt fint med små hjul framme. Virket veldig god/lett å trille, dessuten blir den veldig liten sammenlagt og veier heller ikke spesielt mye (11kg). Vi har ikke særlig stor bil, men kommer til å ta med oss vogna mye, så greit at den er kjapp å legge sammen og tar liten plass :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Vi har kjøpt Emmaljunga Edge Duo.

 

Sto mellom den, Simo Duo og TFK Joggster Twist. Etter å ha kjørt rundt og sett på alle vognene, undersøkt grundig og prøvertrilla, ble det den som endte som favoritt.

 

Vi er lange i beina begge to, bor på fjellet med mye snø og ville gjerne ha noe solid. Gleder meg til å bruke den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt Simo Kombivogn med vendbart understell. Stor vogn som vi får plass til stor voksipose oppi. Når man bor på fjellet og har en 2 km lang gårdsvei (grusvei) så ble jeg anbefalt en vogn med 4 hjul. Mer stabil i snøen og på dårlige veier. Har stor bil så at vogna er stor har ikke så mye å si for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt en bugaboo cameleon. Likte at den var så praktisk med mange løsninger, lett i vekt og grei str. på bag. Her er det mannen som fikk lov å velge farge - da ble alt sort... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har valgt Simo Kombi vogn.

Stor og god vogn som er stabil, vind og vantett. (Noe som er ett MUST på vestlandet)

 

Den er også veldig fin så jeg er veldig fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har valgt city select. Den kan brukes både som en enkeltvogn og som en tvillingvogn, men tar ikke mer plass en en liten sportsvogn. Så den er genial for vårt bruk. Har også en city elie vogn fra forrige gang(som vi bruker ennå) og som jeg er veldig godt fornøyd med. Tar liten plass og begge vognene er utrolig lett å slå sammen og ta opp igjen :9 Er veldig glad i det enkle, uten altformye klunder og mas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Emmaljunga 2001-modell og var utrolig misfornøyd med den- bestemte oss for aldri mer å eie en Emmaljungavogn. Var nok veldig uheldig med akkurat den vogna...

 

Har også hatt en Simo kombi som vi var superfornøyde med, og det er en ny Simo kombi vi har gått til anskaffelse av til denne babyen også. Stødig, grei i masse snø, og god plass til våre lange babyer og en varm pose (trengs veldig her langt mot nord).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt ABC Design Cobra (best i test). Er veeeeldig fornøyd. Den er enkel, lett (kun 7 kg) og utrolig fin. Jeg kikket lenge på poppis-vogna Bogaboo, men synes den er så stygg (sorry folkens...). Liker ikke de små hjulene forran heller. Jeg vet at man kan få kjøpt større hjul, men når du først må betale 10 000 kr for vogna, så nye 2 000 for nye hjul (ikke praktisk med så små hjul i snø). Dette ble litt for dyrt for oss. Synes ikke det er verdt det. Jeg kan godt forstå at mange velger denne (hørt mye bra, bl.a. at kvaliteten er bra, holder lenge), men ville aldri valgt denne dersom man bor utenfor byen. For mødre i sentrum, som skal busse og trikke mye er denne fin, men for de som bor litt utenfor sentrum, hvor det faktisk kan forekomme mer enn 10 cm snø, er denne tung å trille.... Vi betalte 4 000 kr for vår lekre ABC og den er genial å bruke, både i byen og litt utenfor hvor vi bor. Men jeg tror ikke at dette er en vogn som man kan bruke på flere barn (event. selge videre). Da må man nok bytte ut hjul o.l. Men jeg foretrekker å bruke 4 000 kr på denne nå, og kunne kjøpe ny vogn om et års tid med god samvittighet. Dessuten skjer det sååå mye innen vogner i løpet av et år. Det kommer nye inn og de "gamle" poppis-vognene forsvinner ut.

 

Det er ikke lett, vi brukte flere uker på å bestemme oss og snakket med mange venner som har både Bogaboo, Teutonia, Simo og Emma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt ABC Design Cobra (best i test). Er veeeeldig fornøyd. Den er enkel, lett (kun 7 kg) og utrolig fin. Jeg kikket lenge på poppis-vogna Bogaboo, men synes den er så stygg (sorry folkens...). Liker ikke de små hjulene forran heller. Jeg vet at man kan få kjøpt større hjul, men når du først må betale 10 000 kr for vogna, så nye 2 000 for nye hjul (ikke praktisk med så små hjul i snø). Dette ble litt for dyrt for oss. Synes ikke det er verdt det. Jeg kan godt forstå at mange velger denne (hørt mye bra, bl.a. at kvaliteten er bra, holder lenge), men ville aldri valgt denne dersom man bor utenfor byen. For mødre i sentrum, som skal busse og trikke mye er denne fin, men for de som bor litt utenfor sentrum, hvor det faktisk kan forekomme mer enn 10 cm snø, er denne tung å trille.... Vi betalte 4 000 kr for vår lekre ABC og den er genial å bruke, både i byen og litt utenfor hvor vi bor. Men jeg tror ikke at dette er en vogn som man kan bruke på flere barn (event. selge videre). Da må man nok bytte ut hjul o.l. Men jeg foretrekker å bruke 4 000 kr på denne nå, og kunne kjøpe ny vogn om et års tid med god samvittighet. Dessuten skjer det sååå mye innen vogner i løpet av et år. Det kommer nye inn og de "gamle" poppis-vognene forsvinner ut.

 

Det er ikke lett, vi brukte flere uker på å bestemme oss og snakket med mange venner som har både Bogaboo, Teutonia, Simo og Emma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...