Gå til innhold

Fødselsforberedende akupunktur - fødselshistorie


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har skrevet et innlegg tidligere om en mulig effekt av akupunkturbehandling i mitt første svangerskap og ønsker å dele erfaringen min denne gangen også,

 

Jeg hadde denne gangen bare en behandling siden jeg var sikker på å føde før termin og ville bruke dagene mine på annet enn behandling - så feil kan man ta! Jeg behandlet derimot meg selv daglig med urtesigaren MOXO som jet kjøpte hos akupunktøren.

 

5 dager etter UL termin våknet jeg og følte meg uvel i 01.00 tiden...vekket samboeren og sa at jeg ville han skulle være våken og hjelpe meg med å ta tiden på riene. 6 min mellom riene, korte rier, men følte på meg at noe var på gang. Ringte jordmorvakten og ble enige om at vi skulle dra direkte til KK uten at hun sjekket meg først.. dette pga relativ rask første fødsel.

Barnevakt ble tilkalt, de kom raskt og vi kjørte allerede 0215.. Telte meg opp på riene og hadde god hjelp av setevarmeren.. Ankom KK rett før kl 03.00.

Møtte en jordmor som hadde ønsket seg fødsel 10.10.10, meget hyggelig var hun også:)

Fikk rom, informerte litt om ønsker og forrige fødsel,- ble sjekket kanskje 03.15 -kun 2 cm åpning... La meg i badekar vel 03.30, det lindret godt som sist...

Akkurat som forrige fødsel måtte jeg plutselig ut av badekaret-følte meg uvel der og kjente at jeg fikk trykketrang...Nå vet jeg ikke helt hva klokken var, men husker jeg så på klokken og tenkte at gutten blir født før klokken 5....

Her fra ble jeg en masende urkvinne, dette var vondt-vondere-vondest på en gang!

Og etter ønske om å reise hjem, beholde gutten i magen osv ble minien født kl 04.30 den 10.10.10 -så fin og god atte:)

kan forstå at folk ønsker raske fødsler, men er ikke overbevist om at styrtfødsel anbefales... Raskt-ja, men MYE vondere...

 

Så virker fødselsforberedene akupunktur???

Det skader i allefall ikke, etter min forståelse skal åpningstiden kortes ned og jeg har garantert hatt kort åpningstid under mine fødsler!

 

Lykke til med fødsler, barseltid og kosetid:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...