Gå til innhold

Da krysser vi fingrene for at det er gullegget som er i magen......


Endelig ny spire i magen

Anbefalte innlegg

Da kommer en liten oppdatering igjen....

Vi var og tok ut 6 egg på onsdag. Så på torsdag skulle jeg ringe inn og høre om noen var befruktet....jeg mannet meg opp å ringte og fikk beskjed om 1 egg var befruktet.( får si som gubben sa...jaja jenta mi nå er du "gravid" utenfor livmora.....) Og da sier rutinene at jeg må ringe igjen dagen etter for så sjekke status.....herregud så nervepirrrende, Kl 08.59 ringte jeg atter engang til riksen og de kunne fortelle at egget nå er todelt og jeg kan komme sette det inn kl 10.45. Phu...... det optimale er om egget hadde vært 4 delt. men det kunne skje før vi skulle sette det inn.

Kl 10.58 ble jeg ropt inn og egget var fortsatt "bare" 2 delt men det er mange som har blitt gravide med innsett av 2 delt egg. Egg deler seg i forskjellig tempo. Jeg måtte flire dere jeg lå med beina rett værs og hørte på på sykpleier og lege snakket om hvor flott og pent mitt 2 delte egg var.... Er virkelig en merkelig boble vi lever i om dagen.

Onsdag 10 er den store D dagen da skal jeg ta Hcg prøve ( men mensen kan også ha kommet til da)

Hvis vi ikke lykkes på dette forsøket mente legen at vi neste gang skal bruke en annen metode som heter ICSI dvs Injeksjon av en enkelt sædcelle i et egg . slik at de blir garantert befruktet. Nå så var det bare å legge eggene i plaskopp og tømme sædcellen oppi koppen og KLAR FERDIG SVØM.

Vi har nå betalt de 150000 for medisiner så de neste forsøkene vi kun koste 1500 pr.forsøk. ( hadde vi fått noen egg på frys dvs hvis flere egg var befruktet så hadde de fryst de ned og det ville gått under forsøket som vi driver med)

Jeg er glad jeg har mye å tenke på om dagen med teater ol. slik at dagene går fort, samtidig som jeg prøver å slappe av og ta det med ro.Men skal leve mest mulig normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi så utrolig spennende!!!!!

 

Krysser fingre, tær, armer, bein og hår for at lille spiren finner seg godt til rette og holder seg der frem til termin!!!

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg Endelig spire...?

Krysser fingrene for deg i morgen!!!

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Ja nå kan jeg bare glede meg over alle julebordene jeg kan drikke på!!! Hehe

Vi starter opp igjen med 2 ivf forsøk i uke 5,Så enn så lenge kan jeg nyte juleforbredelser og julehøytiden med masse deilig mat og drikke.

 

Er spent på hvordan neste runde blir. jeg tror jeg kommer itl å starte på høyere doser. Forrige gang begynte med normal dose, gikk ned for så å måtte tripple dosen. Så det er nok en fordel nå å kan starte med mere riktig dosering. Det kan nok tenkes at det blir ISCI for også. Dvs at det befrukter de egget "for oss" rett og slett planter sædcellen rett inn i egget. Hadde også vært okei å fått noen egg på frys, slik at hvis vi ikke lykkes nå kan jeg slippe unna masse hormoner og trenger bare å sette inn et ferdig befruktet egg c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...