Gå til innhold

Sykemeldt pga kynnere??


blå og rosa+lillebror

Anbefalte innlegg

Noen som er det? Da tenker jeg hyppige kynnere, som er litt vonde?

Hadde masse kynnere i mitt forrige svangerskap, i uke 33 gikk dette over til rier. Fikk riehemmende, og det stoppet opp. Nå er jeg i uke 20 og har hatt mye kynnere de siste dagene. De kommer i alle situasjoner, når jeg slapper av, men mest når jeg er aktiv og holder på med noe.

Saken er at jeg er sykemeldt pga lavt blodtrykk og blodtrykksfall. Sjefen kan enda ikke tilrettelegge for meg slik at jeg kan sette meg på jobb, så han vil at jeg skal gå over i aktiv sykemelding, så jeg kan gå "på topp".

Hva tror dere? Er det godt nok når han ikke kan imøtekomme jordmors krav om tilrettelegging? Jeg kan ta så mange pauser jeg bare vil når jeg er på jobb da, men har ingen plass å gjøre av meg kan du si. Bør jeg være på jobb og øke aktivitetsnivået når kynnerne har begynt å få samme mønster som sist? Er veldig i tvil her.

tips tas imot med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Horfor ber du ikke om at jordmor skriver tillrettelegging for deg, hun kan legge opp dagen din på jobb slik at det ikke er fare for fosteret, det gjorde min, er veldig plaget med svimmelhet, og svimet av støtt og stadig. Nå godtok ikke min sjef tillretteleggingen og dermed får jeg nå full svangerskapspenger av nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det, men sjefen syns det ble vanskelig å imøtekomme, derfor foreslo han aktiv sykemelding så jeg kunne styre dagen selv. Men behovet for tilrettelegging er jo fortsatt der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall har du krav på svangerskapspenger, da er du ikke sykemeldt men ikke på jobb heller. Det er ikke sjefen din som vet hva du utsetter babyen for, det er jordmor eller lege som vet det, det er de du MÅ høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har du rett i, vi ble enige om at jeg skulle snakke med legen min, men tror bare han blir å bekrefte det du sier nå.

Æsj, har litt lyst å jobbe, men må vel være takknemlig for at jeg slipper når det er som det er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare slappet av en dag eller 2 så ble jeg helt bra igjen med storeprinsessa. Da var jeg i full jobb til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jeg fikk plutselig mye kynnere i uke 27 da jeg ventet den første, et par dager senere ble de så hyppige at holdt på å gå over i rier - ved kontroll viste det seg at de hadde startet modningen og dermed ikke langt unna å starte fødsel. Ble forberedt på for tidlig fødsel og måtte ligge hjemme de neste to mnd- kynnerne kom bare jeg snudde meg. Så da jeg ventet nr to og de beg å ta seg veldig opp da også ble jeg sykemeldt. Hadde veldig travel og stressende jobb og legen hadde allerede tidlig i svangerskapet sagt at dersom de så ut til å bli så hyppige denne gangen også så ville han sykemelde meg. Er jo tross alt skummelt når de kan gå over i rier når de blir hyppige nok. Da jeg ventet den første var jeg faktisk mer moden 3 mnd før tiden enn jeg var dagen før fødselen startet... Lykke til : )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ingen tvil, legen sykemeldte meg et par uker til, så jeg kunne ordne med svangerskapspenger. Aktiv sykemelding var ikke godt nok, og skulle heller ikke brukes i slike situasjoner. Hadde jeg fått aktiv sykemelding måtte jeg ha fått alternative arbeidsoppgaver for at det skulle bli riktig, og det er ikke mulig, så.. sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...