Gå til innhold

Tusen takk jenter og særlig deg laracroft : )


Gjest Smil: )

Anbefalte innlegg

Gjest Smil: )

Hei,

jeg har skrevet side opp og ned her inne i fortvilelse over et liv som totalt ble styrt av besteforeldre. Svarene og motiveringen jeg har fått av dere har jeg brukt til å bygge opp mitt liv og komme meg videre.

Vi har snakket om generelle problemer. Laracroft har kommet med så mange gode innspill, du burde vært betalt! Jeg sitter bare her og griner av glede over å ha fått kontroll på mitt liv : )

 

Det er lenge siden jeg har vært her. For jeg har klart meg.

Men i sommer tok jeg steget og bestemte meg for å gå ut av ektaskapet for jeg så at mannen min aldri ville klare å bli fri fra besteforeldrene.

 

Det har vært en forferdelig sommer. Jeg ble drapstuet av egen familie. Jeg er utsatt for misshandling som barn av mine foreldre, dette vet svigerforeldrene. Da drapstruslene kom anmeldte jeg foreldrene mine for de lovbrudd som er begått og trusler. Politiet ville ikke hjelpe meg, advokaten hadde vondt i halsen da anmeldelsen skulle leveres, jippi! Alene satt jeg og forklarte meg til politiet, for første gang i mitt liv fortalte jeg hele sannheten om min barndom. Etterpå måtte jeg til helsesjekk pga min far hadde meldt meg inn til helsetilsynet. Legen ville legge meg inn pga han mente at jeg var psykisk ustabil??? Politiet har overhørt trussel telefoner???? Hvem vil ikke bli redd og be om hjelp når noen som har prøvd å drepe en flere ganger sier at de skal gjøre det. Og når man er mor til to fantastiske barn. Jeg har et 10 cm stort arr over hovedpulsåren på armen fra jeg var 7år. Synd de klarte ikke å få "uhelet" til å kutte dypt nok og jeg overlevde ved å presse selv mot med håndklet. Det ble selvsagt ikke sydd. Men jeg klarer ikke å se blod den dag i dag.

Jeg har brukt all styrken jeg har fått av dere jenter og snakket rolig med lege og politi. Men inni meg, huff jeg klarer ikke å sette ord. Det eneste som stod i hodet mitt var at mine barn skal få være stolte av moren sin!

 

Venner har alltid reaget på foreldrene mine. Det er noe som er rart. Vi har bodd på samme sted i 600-700 år og ser helt norske ut. Jeg så at politiet ikke etterforsket saken, men bare ville hennlegge den. Derfor dro jeg rundt til mennesker jeg har hatt kontakt med og fortalte de situasjonen. Tilslutt fikk jeg vite sannheten. Det hele er så absurd: familien min er JØDISK!

 

Det er så mange som har vist dette. Hele yrkes valget mitt kommer fra denne kulturen. Jeg er opptatt av kosthold og sunn mat. Har tatt kontakt med jødiske sammfunn og jeg blir helt skremt. De kan de samme ordspråkene som meg, jeg er bare forbanna!!!!!! Helvete hvordan kunne familien min holde dette skult for meg. Psykologen jeg har gått til Grete Nordhelle sa at jeg var blitt manipulert. Men å manipulere meg slikt??? Hvem syke mennesker er det som ikke forteller barnet sitt opphavet????

 

Min svigermor som kommer fra samme sted som meg har nå endret seg. Hun har vist mye om min familie. Sladderet går jo. Det er utrolig med fordommer! Folk har faktisk beskylt meg for å stjele etter at jeg sa at DNA mitt er jødisk. Da ba jeg de bevise det og dra til helvete langt vekk om de trodde denne infoen ville få meg til å bli en stereotypisk grisk jøde. Vært hjemme med barn selv om jeg har hovedfag og kunnet ha gjort en karriere. Men når selvtilitten er bånn er det lite man for til. Mennesker blir ødelagt av mobbing!

 

Jeg har brutt helt kontakten med mine syke syke foreldre. De oppfører seg som om de er konger! Jeg vet så mye om de nå. Det er de som trenger hjelp av helsevesenet!

Men min gamle familie er jeg stolt av: Oldemoren min ble drept i 1929 pga hun var ortodoks jøde. Min utrolige flotte bestefar rømte til sverige i 1942 og kjempet for freden i Finnmark. Han var 100% nordmann og fortalte meg aldri noe negativt fra krigen. Min farmor sitter på gamle hjem og er bare snill og god, vi snakker om det som har skjedd i familien. Min hærlige bestemor slet hele livet med forfølgelsen hennes familie hadde opplevd. Hun var bare gald de siste årene når vi to satt tett inntil hverandre og tegnet og sang. Jeg er heldig og har arvet hennes kunstneriske evner. Laracroft jeg vil gjerne gi deg et blide om jeg for lov.

 

Nå skal jeg leve mitt liv. Det hele er kaotisk akkurat nå.

Men jeg vet at jeg er meg.

 

Til alle dere som sliter med andre mennesker, ikke vær søppelbøtte! Reager når noen behandler deg nedvergene. Ingen har rett til å mobbe andre!

 

Ha en fin dag.

 

Vi snakkes igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg - bare hyggelig at jeg gjør nytte for meg, har jo litt erfaring når det gjelder familiekonflikter...Jeg utdanner meg til å jobbe med å holde kurs i gruppeterapi, har funnet ut at det er veien jeg vil gå.

 

Kunne du vennligst friske opp min hukommelse med hvilke innlegg du har skrevet som jeg har svart deg på, for jeg har skrevet så mye her inne at jeg går helt i surr :))

 

Er sterkt imponert over ditt mot og styrke, jeg er mye feigere enn deg... Du har stått i dette alene! j

Jeg har også etterhvert skjønt at jeg må være min egen støtte, men er likevel handlingslammet på noen områder. Men man er jo hele tiden i utvikling. Jeg har mange i livet mitt som bryr seg om meg, men det begrenser seg hva andre forstår, og dessuten vil jeg ikke belaste andre med svigermorprat, derfor jeg har skrevet mye her, det går utover dibberne, men tydeligvis er det gull verdt for mange, og det er fantastisk!!

 

Jeg er smigret over at du vil gi meg bilde, men jeg aner ikke hvordan det skal foregå, for jeg vil veldig gjerne være anonym her. Har ikke profil her engang. Ellers tusen tusen takk skal du ha, at du har kommet deg på beina er en gave i seg selv, og du trenger faktisk ikke takke meg , det er bare sånn at noen ganger trenger man et lite dytt, sånn er det med meg også. Vi snakkes!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smil: )

Hei,

 

jeg skrev for to år siden.

Problemet mitt var at svigermor mobbet. Jeg fikk hjelp av mannen min til å normalisere forholdet med henne.

 

Men så dro vi på ferietur med min familie. Der mobbet hele familien min oss og da særlig meg. Nå kan jeg se at vi ikke forstod hva som var grunnen til dette problemet. Det er et komplisert spill når mennesker hele livet har fått lov å lyge for å få det de ønsker. Selv har jeg jobbet for alt jeg har.

 

Nå vil jeg ikke kalle de for psykopater, men mennesker som har kommet unna med for mange trusler. Som har hatt et nettverk med mennesker rundt seg som har hjulpet dem. Jeg merker selv at jeg reagerer på om noen truer meg med å forandre adferd. Det må jeg i fremtiden passe meg for. Jeg blir ofte for glad om noen gir meg oppmerksomhet, da deler jeg nok litt for mye om meg selv. I den tro om at de vil hjelpe meg. Da er det synd å oppdage i ettertid at de egentlig er ute etter å få ting av meg.

 

Du kommer til å bli en god leder i gruppeterapi!

 

Ta godt vare på deg selv.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Smil:)

 

Ja det er en utrolig herlig følelse å kunne styre eget liv, særlig etter så mye motstand. Påvirkningskraften fra andre mennesker og i familien kan knekke en totalt. Jeg kan bare ikke skjønne at det faktisk er mulig av en svigermor å lire ut av seg så mye slemt og merkelige kommentarer som gnagde seg inn i hjernebarken min... Hun var jo veldig bitter, hun trodde jeg var dum og redd, hun ville ikke at jeg skulle nyte livet, kun eksistere...

 

 

Jeg har ikke ord for hva du har opplevd med å bli truet på livet og mishandlet som barn, dette skaper dype sår som burde heles kjære kjære deg. For din egen del, oppsøk en metode som kan hjelpe deg ut av alt du har blitt rammet av, du har kommet laangt med alle dine fornuftige og viktige avgjørelser, og nå kan du konsentrere deg om dypden i deg.

 

Jeg kan også ha tendenser til å åpne meg for mye for de jeg har tillit til, men har nok lært meg å sile ut infoen mer etterhvert. Men man bør kunne ha en ventil for utløp, og det er opp til deg å finne det riktige :)

 

Jeg blir så glad for å lese om kvinner som deg som nekter å ha liv der andre styrer, er så altfor mange kvinner som tror at det skal være sånn, dessverre. Jeg har stor beundring og respekt for deg.

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smil: )

Hei Laracroft

Faktisk så er du en av de som har hjulpet meg mest.

Din evige tro på at man skal klare seg i livet selv om dagen i dag, imorgen og over imorgen nok ikke blir så hyggelig som man vil.

 

Nå skal jeg få hjelp av psykolog til å sette opplevelsene i perspektiv.

 

Tror psykodrama som du har nevnt mange ganger kan være en god ting. Ikke sikkert at jeg er heldig å finner det.

 

Godt å være sterk, godt å kunne skape gode relasjoner til andre mennesker og sist men ikke minst bli trygg.

 

Ta godt vare på deg selv, du er verdt vekten din i gull : )

Kult nikk, du er virkelig en heltinne : )

 

Klem til deg fra smil : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Smil:)

 

Tusen takk for pene ord, det betyr masse for meg!

 

Ikke noe problem å finne psykodrama: Søk på psykodrama.biz

 

Der er det info om skolen, men hvis du går inn på Psykodrama-verkstedet, så finner du informasjon om påmelding for helgekurs, og dette er på Majorstua i Oslo. (det er 2 helger pr pers, men ikke etter hverandre)

Datoer og priser.

Bor du ikke i Oslo, så bare søk opp psykodrama, så finner du nok noen som driver med det.

 

Jeg hjelper deg gjerne hvis du lurer på noe!

 

Ja jeg tar veldig godt vare på meg selv, det finnes ikke mulighet for at jeg lar alt som har skjedd skal gjenta seg. Jeg tror hun(svigermor) har skjønt tegninga nå, hun kan ikke lure meg. Men at hun er ondskapsfull, DET kan jeg ikke endre på, og det er hennes slit. Bare hun holder det for seg selv, og ikke plager oss med det.

 

Du er også en heltinne, og du gir meg styrke og mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Annonse

Hei!! Hvordan går det med deg Smil? Fant du psykodrama kurs? Jeg vil gjerne høre fra deg igjen :-) Klem fra laracroft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...