Gå til innhold

hjelp! råd mot hard mage?


<rose>

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fiber: grovbrød, allbran, etc hjelper. Prøv svisker, brus uten sukker, trening, linfrø (yoghurt med allbran og linfrø, kanskje litt svisker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

surt eple :) la linfrø "svelle" ett kvarter i vann/biola/youghurt og drikk det. Svisker, lakris (mye bedre enn svisker). Fiber fiber fiber og masse vann!! Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en KJEMPE god oppskrift på svært enkle hjemmelagede knekkebrød.

De gjør susen på hard mage, med STORE bokstaver - og er itillegg kjempe gode!! Selv spiser jeg dem som snacks, gjerne med en bit eple på...mm......

Kan VIRKELIG anbefales!!

 

Knekkebrød

 

2 dl solsikkekjerner

2 dl sesamfrø

1 dl linfrø

2 dl sammalt grov rug

2 dl små havregryn ( lettkokte)

2 dl havrekli

1 dl kruskakli

1 1/2 ts salt

1 1/2 ts bulljong

7 dl lunka vann

2 ss olje

 

 

Bland det tørre sammen og ha i væsken la svelle i minst 20 min.

Fordeles jevnt på 3 brett m bakepapir.

 

Stek i 10 min rut så opp i passe ruter. (pizza hjul er genialt her)

 

Sett alle brettene inni på varm luft 180 gr i ca 40-45 min. pass på de siste min så de ikke brenner seg.

 

Dersom de ikke blir helt sprø etter steking, legg alle sammen på rist (kan ligge oppåhverandre) på 50 gr i stekeovnen, med døra til ovnen på gløtt. Kan ligge slik i 3-4 timer, eller etter behov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jordmor sa til meg at hun visste om gravide som sverget til en eneste ting når det gjaldt treg mage. En halv pære om dagen. Jeg spiste dette i en periode, og det stemmer faktisk. Ellers så kan alt med linfrø hjelpe mot forstoppelse, når skaden liksom har skjedd allerede. Jeg kjøpte sånn Fiberrik knekkebrød med ekstra linfrø, funket fint det også. Husk at man ikke skal ta noe avføringsmiddel uten å forhøre seg med jordmor først, siden det kan være med på å sette igang fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har drukket 15 ml så og si hver dag siden slutten av juni og det er ingen fødsel på gang her... både jm og leger sier det er helt i orden, er bare en opprettholdelses mengde det er snakk om og ikke full tømming..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...