Gå til innhold

Trenger man tvilling/søskenvogn?


ayon

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe tvilling/søskenvogn, men er så usikker på om den kommer til å bli brukt, om det er nødvendig å kjøpe. Storesøster skal begynne i barnehagen når den nye babyen kommer, da blir hun 12 mnd. Den nye babyen kommer i desember, så veret kan jo bli dårlig, slik at vi ikke kommer til å gå så mye på tur tenker jeg. Det er 5 min å gå til barnehagen, så er ikke så langt, men jeg lurer på om det blir stress for meg med en ny baby å hente storesøster i barnehagen? Kle på alle sammen for å gå hjem igjen, eller om jeg da kanskje kommer til å ta bilen like godt? Jeg seg heller ikke for meg at jeg kommer til å reise på shopping med de to samtidig til å begynne med, syns det er slitsomt nok med en som krever sitt. Da kommer pappaen til å vere med, og kanskje vi da kan bruke to vogner? noen som har erfaring? har veldig lyst på søskenvogn, men det er jo veldig dyrt, så tenker den må bli brukt når man først skal kjøpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 14mnd mellom mine og er sjeleglad for at vi kjøpte søskenvogn. Den ble brukt mye. Minstemann e født i slutten av november. Nå har ikke jeg lappen så jeg gikk jo overalt, men det var enklere å dra te byen med bare en vogn. Ihvertfall som eldste ble litt større og gjerne ville gå litt. Da er det enklere å ha en voksen fri te å følge med på ho enn å løpe etter med en vogn :)

Vi kjøpte vår søskenvogn i Sverige, sparte en del kroner der, og va superfornøyd med den. Eneste minuset med søskenvogner er at det kan være litt trangt i noen butikker, men ellers e det noe jeg anbefaler på det sterkeste. Nå er mine 4 og snart 3 og jeg har brukt den flittig helt fram til i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Hva med å se det an litt da? Hvis du -som du sier- ikke kommer til å dra på shopping med begge samtidig likevel- og storesøster er i barnehage på dagtid- og pappa er der på ettermiddagene når begge ungene er hjemme- så er vel ikke behovet prekært med det første..???

 

Noen bruker søskenvogn MYE og andre nesten aldri.. så vanskelig å si...MEN vi har en, og er uunnværlig for meg- 16 mnd mellom, har størsten hos dagmamma etpar dager i uka- ellers er han hjemme med meg og littja. Sambo er borte på jobb to uker i slengen, så uten søskenvogna hadde jeg blitt rimelig isolert- kunne hverken gå turer eller gått i butikken.. noe jeg jo MÅ innimellom:)

Vi har en GT søskenvogn, kjøpte mykbag til minsta. Går finfint, eldstemann liker å sitte ved siden av sin sovende søster- og lett å trille er den også. Ser for meg at vi videre også kommer til å bruke den masse fremover ja... Har ellers en enkeltvogn og ei billig jysk-trille som kan brukes på mindre turer -eller i butikker osv. om pappaen er med. Har også bæresele som begge kan sitte i (ikke samtidig da:D) og en bæremeis til størstemann til små turer der vi ikke kan trille:)

 

Anbefaler deg å finne ut omtrent hvilken vogn dere evt. skal ha, og følg med på finn... men finn behovet før dere handler da, både hvor og hvordan dere kommer til å bruke den.. er jo mange typer å velge i her også. jeg har funnet ut at babyting kjøpes VED BEHOV- ikke fordi man tror man trenger det.. har dermed ingenting av utstyr liggende ubrukt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, men vi har kommet fram til at jeg må kjøpe en vogn siden bhg stenger halv 5 og mannen ikke er tilbake fra jobb før kl 5, så jeg må hente, og ser for meg at det er lettere i vogn enn begge to i bilen. Siden det likevel er så kort tur å hente storesøster i barnehagen. vi har foressten bestemt oss for easywalker dou vogn, noen som har denne, er på tilbud nå til 6499 + bag til 2000, men syns likevel det er dyrt da. Men ønsker vogn som jeg kan ha bagen til minsten mot meg, slik at jeg kan se han/henne. Og sa slipper jeg å vere bekymret for om storesøster skal pirke borti og "plage" på den lille babyen. Har sett flere billigere vogner på f.eks reflex, men de er bare med en kalesje, og en må ha bagen fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok:)

Nå har jeg ikke erfaring med denne, men jeg brukte timer (faktisk) på å finne den "perfekte" tvillingvogn. Jeg fant den ikke... så gav til slutt opp, og kjøpte en brukt billigversjon i nabolaget her. Er ikke fornøyd med kalesjen- og skulle gjerne hatt en jeg kunne flytte håndtaket begge veier-- alt etter vær og vind pluss at det er kjekt å kunne bytte- er ikke SÅ spennende for eldstemann å sitte "feil vei" altid. Ellers er jeg superfornøyd med vogna da..

 

Har kjøpt et universal rengntrekk som jeg skal fixe litt på med borelås osv.- så holdes vær og vind ute, til tross for dårlig kalesje- så får vi se hva vinteren bringer- har to gode enkeltvogner i tillegg,så ville ikke bruke for mye kroner på tvillingvogn... alt er snakk om prioritering også:)) Og valgets kval...;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg har nå vert å bestilt easywalker duo vogn i butikken, men føler liksom at jeg angrer litt allerede, men det e mest på grunn av prisen, kostet 6499 for vogna + 2000 for bagen. Off, dyrt dette her. Håper jeg får brukt den så mye som jeg har tenkt iallfall da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Kjøpte en brukt Babt Travel på Finn... Kjempegod, gode hjul, bag mot meg, seper kalesjer, etc... Det beste av alt er prisen jeg gav!!

Kun 2500 for ALT (inkl 2 regntrekk)..

Og fordi den var så billig, så slipper jeg pgså styret med å selge den etterpå, kan kaste den om jeg vil: Deilig:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Her blir det ca 1,5 år mellom å jeg skal hvertfall ha søskenvogn, men nå har jeg en som vil være ca 4,5 år også da så det holder med henne på slep om ikke jeg skal ha 1,5åringen på slep også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...