Gå til innhold

Slemme barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man med regelrett slemme barn?

I dette tilfellet dreier det seg om to jenter på 9 år som er ekstremt ondskapsfulle og ikke eier hemninger i forhold til å plage andre.

En gang holdt for eksemel den ene fast en annen jente mens den andre dro av henne alle klærne på underkroppen, midt på skoleplassen i friminuttet. En annen gang rev de i stykker skolebøkene til en de ikke likte. Det er masser av liknende episoder. De er også veldig stygge i forhold til verbal mobbing. Er det mulig å få slike barn over på en spessialskole eller kreve at de får hjemmeundervisning for å skåne de andre barna?

 

De er også glade i dyr, men de er veldig uvørne behandler dem som andre leker, uten tanke på at de kan føle smerte eller redsel ser det ut som.

 

Det kan godt hende disse jentene sliter med noe selv, men det klarer jeg ikke å bry meg om lengre. Jeg vil bare holde dem unna mit barn. Hvordan gjør jeg det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan sikkert ikke gjøre noe. For i Norge beslytter vi de stakkar slemme barna. Sikkert ingen vitd å prate med foreldrene. De syns barna sine er greie. Det er alle andre det er noe galt med.

 

Men håper du får gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den formening av at barn IKKE er slemme , men gjør slemme ting. Barn gjør ting av en grunn og jeg ville veddet ganske mye på at disse jentene har en ballast som er ganske "heavy" og som gjerne ikke er så synlig for det blotte øye.

 

Jeg regner med at ditt barn går på skole med disse jentene? Jeg ville tatt det opp med lærer og si at du er bekymret for ditt barn, eller at ditt barn er bekymret fordi det har opplevd disse konkrete episodene.

 

Du som mor har INGEN rett til å si noe om hvordan skolen / andre foreldre skal gjøre eller oppdra andre barn enn dine egne. Dersom du er bekymret for jentene så kan jo du sende en bekymringsmelding til barnevernet. Kanskje det er hjelp i hjemme disse jentene trenger og ikke fordømmende mødre som stempler dem etter enkeltepisoder?? har du sett hele situasjonen som er foranliggende for disse episodene? har du sett situasjonen selv eller er din 9åring din kilde?? Jeg hadde ikke stolt helt på det for å si det sånn...

 

snakk med skolen og legg dette frem seriøst... jentene har nok større problemer enn ditt barn uansett!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å rive klærne av andre kan strengt tatt politianmeldes av fornærmede, om ikke annet så for å markere kraftig at slikt er helt uakseptablet.

 

Du kan ikke kreve annet enn at skolen må gjøre noe. Ingen kan utvises for mer enn 3 dager, og det gjør man vel aldri med såpass små barn. Det finnes ikke spesialskoler for slemme barn, da må de ha alvorlig adferdsvansker som hemmer deres egen læreevne.

 

Du kan selvfølgelig snakke med barna om du ser at de gjør noe. Jeg tar ikke 5 øre for å gi andres barn klar melding om de ikke oppfører seg. Men man bør jo også ta kontakt med foreldrene. Så lenge de ikke har rørt ditt barn er det vel begrensa hva du kan gjøre.

 

En annen taktikk som noen venner av meg brukte mot en eldre gutt (8 år) som var slem og erta sønnen deres (6 år) var faktisk å invitere han på besøk en søndag. De lekte så fint, og siden var det aldri noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo skolen ta tak i! Er dem klar over dette?

Jeg har vært borti noe av samme sak men det var med 7 åringer og de var ikke så slemme..

Da var det datteren min det gikk ut over. Jeg sa ifra til skoen maaaange ganger og følte ikke det ble tatt tak i. Jeg pratet med lærer, rektor og sfo leder. Det står så fint i skolens regelverk at slik oppførsel skal få konsekvenser men de gjorde ikke noe før jeg hadde mast lenge..

Tilslutt bestemte læreren at de skulle bruke 1 time annen hver uke der dem snakket sammen om mobbing, det å være venner, sladring og andre aktuelle temaer.

Jeg snakket også med foreldrene til jentene og de var veldig forståelsesfulle og tok tak i det på beste måte. Vi hadde også møte alle sammen der de ble stilt litt til veggen og måtte forklare oppførselen sin og prøve å forstå hvordan dette påvirket andre og hvilke konsekvenser det fikk.

Det virker som det hjalp. Til slutt flyttet den "lederen" av disse jentene og da roet det seg, heldigvis.

 

Se i regelverket til skolen (evt på nettsiden dems eller så har du sikkert fått det fra skolen nå i forbindelse med skolestart). Ta kontakt med rektor på skolen og spør om dem er klar over dette og at de må ta tak i det.

Kom med forslag om ekstra voksne ute i friminuttene, kanskje du har mulighet til å stille opp?

Har disse noe kontakt med datteren din på fritiden? Snakk med foreldrene deres. Jeg grudde meg veldig til å ta det opp men foreldrene var veldig greie.

 

Det høres ikke bra ut og de må taes tak i! Jo yngre dem er jo lettere er det å forhindre at dette ikke blir verre.

Stakkars hun som dem holdt fast og dro av klærne på. Det må ha vært grusomt for henne :(

 

Det vil jo alltid være noen slike og man kan ikke unngå å ha noe med dem å gjøre. Man må ikke være redd for å si ifra.

Lykke til!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Besøk ol er forsøkt. Det hjelper ikke det minste. De er rett og slett slemme mot de fleste de møter med mindre vedkommende er sterkere enn dem. Dette dreier seg ike om enkeltepisoder heller, men om daglige eppisoder gjennom flere år.

 

Foreldrene er greie og vet om problemene. Jeg kan ikke si jeg er helt enig i hvordan de har valgt å takle det, men de forsøker. Problemet er at det ikke virker. Er det virkelig ingenting men kan gjøre for å beskytte barna våre mot voldelige og ondskapsfulle mennesker før de fyller 15?

Hvor alvorlig skal det være før vi kan kreve at jentene blir fotfulgt av en voksen i friminuttene eller at de må være inne slik at de ikke får anledning til å plage de andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig de har større problemer, men det de utsetter mit og andres barn for er helt uakseptabelt og det er det som er mit ansvar.

Jeg har sett mange av episodene selv ja. Jentene har heller ingen hemninger i forholdtil å fortelle hva de har gjort. Det skjer helt åpenlyst. Sier man noe svarer de bare at "Du kan ikke gjøre noe med det likevel" og trekker på skuldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du vil beskytte barnet ditt, og til en viss grad kan jeg skjønne at du kaller dem slemme også..Men husk at det er barn, selv om de oppfører seg enormt dårlig. Jeg ville klaget til rektor i første omgang. Mulig skolen allerede har et opplegg på gang for disse to? Tenker at de burde skilles og forholdene hjemme undersøkes. Vanlige 9 åringer med normale oppvekstkår begynner ikke bare å terrorisere omgivelsene for moro skyld. Antagelig er det behov for oppfølging fra barnevernet. Du kan ikke kreve dem flyttet, det eneste du har kontroll over er ditt eget barn, men flytter du henne til en annen skole kan det likegodt være tilsvarende unger i den nye skolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...