Gå til innhold

Lesebøker i 1. klasse?


Tokatter_USA

Anbefalte innlegg

Får barna lesebøker i 1. klasse nå for tiden? Min datter går i amerikansk kindergarten, og selv om de begynner å lære å lese, har jeg ikke hørt eller sett snurten av noen lesebok, så jeg regner med at de gjør det annerledes nå.

Hvordan er det i Norge? Hvis det er en som brukes, skulle jeg gjerne fått tak i et eksemplar. (Jeg har gode minner fra leseboken med Fifi og Fofo da jeg gikk i 1. klasse!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De får ikke lesebøker her på skolen hvertfall. De fikk etterhvert leselekser, og det fikk de på ark hver uke. Det var blandt annet Fifi og Fofo.

Her begynte de på 2klassepensum i førsteklasse siden ungene tok ting så lett, og de var redd ungene skulle begynne å kjede seg om de ikke begynte vidre på 2andreklassepensumet på vårparten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjonka

Dette varierer fra skole til skole, og muligens også innad på skolene. Min andreklassing fikk leselekser i fjor, og elevene fikk da velge om de ville ha dem på kort (de hadde noen fine, plastbelagte kort med enkel tekst og bilde), eller i lesebok. Og det var litt forskjellige lesebøker ute og gikk i klassa. Min begynte med lesekort, og gikk så over til bok. Først noen småbøker og så Lett-leseboka A.

 

Hvis du går inn på forlagenes nettsider finner du at de har forskjellige lesebøker, så du kan vle bare velge den du liker best i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så helt annerledes enn da jeg gikk på skolen! Men det er også ganske lenge siden. Det høres ut som opplegget er ganske likt her. Snups får bokstavene på ark.

 

Ellers takk for alle tipsene, nå kan jeg kikke litt rundt på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...