Gå til innhold

Hvor mye har dere i kredittkortgjeld?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har 8000 kr i gjeld på kredittkortet. Hadde betalt ned til 1000 kr, men så sa tørketrommelen plutselig takk for seg nå nettopp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ca. 100 000. men fra og med neste uke så er det 0!!!! har aldri hatt betalingsproblemer og klarer fint å betale på kortene men det er sure penger siden renta er så høy. nå går pengene rett i sparekassa i stedet;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har under 50000,- i kontokreditt og kredittkortgjeld.

Dette pga babylaging, da de første 100000,- var oppbrukt, var det vanskelig å slutte når en ikke hadde noen baby i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,-

 

Det har da ingenting med å være flink eller skinnhellig( som en av dere skriver) å gjøre, men man bruker da vitterlig ikke mer enn det som kommer inn hver mnd. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,-

 

Det har da ingenting med å være flink eller skinnhellig( som en av dere skriver) å gjøre, men man bruker da vitterlig ikke mer enn det som kommer inn hver mnd. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

0kr, har kredittkort og har brukt det som betalingsmiddel på reiser og ved netthandel, men betaler det alltid ut før det rentes og pr dags dato har vi ingenting på kredtittkortet, det vi brukte i sommer ble betalt i god tid før rentene satte inn.

Kredittkort er smart å ha hvis man har råd til å betale ned før det blir renter, men vanvittig dumt å bruke hvis man bruker dem pga at man mangler penger, mangler man penger er det skjeldent noe nytt og for de fleste blir det trøbbel når kreditten skal betales tilbake med dyre renter.

Så mitt svar, det er for mye hvis man ikke greier å betale det ned kjapt før det renter seg. Tross alt er det vanvittige renter og penger rett ut vinduet.

Vi har lån vi som andre, hus, bil og studielån, men det er lån man ikke kommer unna hvis man er et vanlig menneske.

Kredittkort gjeld blir noe ganske annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 kr ca. over 1000 er for mye synes jeg. Med mindre man er frastjålet visa og er på ferie et sted og må komme seg hjem. Bruker kredittkort da det ofte er mye tryggere mtp shopping i utland osv og har da hatt en 5-6000 i minus der. Men fører over igjen før rentene kommer, ev tar det på første regning. Det er dyyyrt som lån, kurant, enkelt og lønnsomt hvis man har kontroll på økonomien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kredittkortgjeld, aldri hatt, kommer aldri til å få. Er ikke så dum at jeg tar opp lån med skyhøy rente for å flotte meg med møbler, klær, reiser osv. Da sparer jeg heller en stund for så å kunne kjøpe det kontant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting! Vi bruker kun kortet når vi skal ut å reise,og betaler det så fort regningen kommer fra banken! ALDRI misbruk kredittkort,da har man altfor dårlig oversikt over økomonien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel 8000,- men det meste er utlegg for en ferie andre skal betale ;-)

 

Jeg bruker konsekvent kredittkort når jeg betaler reiser og andre ting på nett fordi du da har en bedre garanti for å få pengene tilbake om varen ikke blir levert. Dessuten følger reiseforsikring og avbestillingsforsikring med på kjøpet. Jeg har aldri vært så glad for å ha brukt kredittkort som da jeg hadde kjøpt flybillett hos Sterling like før de gikk konkurs. Pengene fikk jeg da tilbake uten problemer.

 

Jeg er også nødt til å bruke kredittkort på tjenestereiser, ellers må jeg jo legge ut av mine egne penger og det ønsker jeg ikke. MEN jeg bruker aldri penger jeg ikke har. Jeg bruker ikke kredittkortet som et sted å låne penger, kun når jeg ulike pårsaker ikke ånsker at det skal trekkes direkte fra Visakortet. Jeg gjør også alltid opp kredittkortregninga med en gang, ellers er den lett å glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800 kr. Skal betale det neste gang jeg får lønn. Bruker kun kredittkortet i krisetilfeller, eller nå det lønner seg (f.eks. ved bestilling av reise)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Ser det er en gammel tråd, men håper noen kan svare allikevel. Har nesten 200000 i kredittgjeld, og det krymper nesten ikke. Vurderer å søke lån for å betale ut gjelda, men er litt skeptisk til å ta opp mere lån nå... Ser her http://www.kredittkortgjeld.org/banker.html at mange banker har denne muligheten, men er det realistisk at man kan få et billigere lån på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vanlig lån i banken har jo myyyye lavere rente, så det vil lønne seg.

sjekk med banken din og se hvor du får lavest rente.

Anonymkode: 4b154...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kjipern skrev:

Ser det er en gammel tråd, men håper noen kan svare allikevel. Har nesten 200000 i kredittgjeld, og det krymper nesten ikke. Vurderer å søke lån for å betale ut gjelda, men er litt skeptisk til å ta opp mere lån nå... Ser her http://www.kredittkortgjeld.org/banker.html at mange banker har denne muligheten, men er det realistisk at man kan få et billigere lån på denne måten?

De har vel omtrent samme rente, så eneste fordelen med et slikt lån er at man betaler til et sted i stedet for fler. 

Anonymkode: 40e1b...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 000 nå, men det er sommerferien som er bestilt. Betales når regningen kommer. 

Hør med banken din om muligheten til å samle alt på ett lån for å redusere renter og gebyr. Lån uten sikkerhet er alltid dyrt. 

Anonymkode: 21cd5...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle dere! Jo, får vel prøve i banken først, men vi leier leilighet så ser for meg at det blir vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎09‎.‎2010 den 9.41, Anonym bruker skrev:

ca. 100 000. men fra og med neste uke så er det 0!!!! har aldri hatt betalingsproblemer og klarer fint å betale på kortene men det er sure penger siden renta er så høy. nå går pengene rett i sparekassa i stedet;)

 

Hvorfor er det 0 fra neste uke?

Anonymkode: 606b5...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel noen tusen, men de skal betales nå. Gjør det alltid sånn. Bruker kredittkort til netthandel, i utlandet ol, og så betaler jeg inn stort sett med en gang etterpå. Aldri betalt en krone i renter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...