Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Anastasia?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vi har et utenladsk etternavn :)

Er egentlig norske, men en mor som er født i usa (min mor) kom til norge som syvåring. Etternavnet vårt kommer fra min fars side og det er fransk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle til å si at tenk på barnet når det blir eldre og begynner på skolen, men det er jo så mange spesielle navn nå at det sikkert er Karin og Eva som kommer til å bli mobbet om noen år.

 

Anastasia er en fint navn altså, om man er russisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har et poeng siste anonym... liker vanligvis ikke sukkersøte navn jeg heller. Kan jo være vi hadde kalt henne "Nastia" eller lign.

Hva med Alicia (litt sukkersøtt det også da) eller .... noen forslag?

 

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vår datter heter Anastasia- vi har visst utrolig lik bakgrunn- jeg har også amerikansk mor og et fransk-aktig etternavn (fra min mann).

 

For å være ærlig- jeg elsker navnet- hun heter Anastasia Sophia- men vi har fått veldig blandete tilbakemeldinger på det (utrolig hva folk kan lire av seg om et navn en faktisk har valgt til barnet sitt...)

 

Noen tror til og med vi har funnet det på...(!!!)

 

Så jeg vet ikke om jeg ville anbefalt det- som sagt, det er et fonetisk nydelig navn men er litt vanskelig i Norge. Mange koselige kallenavn- vi liker Anushka og Sasha.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt - det med bakgrunnen vår :)

 

Ja, vet også av erfaring at folk kan si det utroligste - selv ETTER navnet er valgt. Da mener jeg at har du ikke noe fint å si, så la vær!! Og at noen tror dere har funnet det opp (?) er jo HELT utrolig!!!

 

Anastasia er kanskje et navn som folk flest enten faller for eller bare ikke liker. Men likevel er det ofte slik at hvis det er en sjarmerende person som bærer navnet så blir navnet likt deretter... Skjønner du hva jeg mener?

 

Det var noen skjønne kallenavn dere har på dattera deres :) Dere er tøffe som uansett valgte det dere synes var fint. Anastasia står hvertfall fortsatt på mi liste, så får vi se hva det blir til. Jeg synes navnet er helt NYDELIG hvertfall :))

 

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer best dersom du har russiske aner, gjerne i tsarfamilien...

dessverre syns jeg det klinger litt ressurssvakt når det sitter på en gjennomsnittlig norsk unge. Litt som syttitallets Roy-Patrick og Kent-Steve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 7 år senere...
På 5.9.2010 den 18.59, Anonym bruker skrev:

jeg er forelsket i det navnet, men kan det brukes i norge?

Jeg elsker navnet heter det selv kunne ikke tenk meg å hete Lise Tea Mia Celine og vanlige navn Anastasia er et nydelig navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Anabelle istedet? Anastasia blir litt for russisk for meg også selv om du skriver det er gresk. Meeeen jeg burde jo feie for min egen før som har et engelsk navn til min egen 😉😄

Anonymkode: a040a...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Greit hvis søsteren heter Drizella og stesøsteren Askepott. Ellers ikke. 

Anonymkode: f335f...3bb

😂😂

Anonymkode: 8a268...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...