Gå til innhold

Tenkte oss en tur over grensa til helga. Hva bør man handle av mat og hush.produkter i Sverige da?


ormeynglet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er det en stund siden vi var over å handlet, men vi pleier å handle inn kjøtt, kyllingfilè, kjøttpålegg, kjøttdeig o.l

 

Mener også at hårfagen er billigere i sverige, så hvis du skal farge håret, så kjøp det der.

 

Godteri er også billigere, samme er alkohol og røyk :o)

 

Sikkert mye annet også, men er ikke sikker på hva :o)

 

 

God tur over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnemat og grøt er billigere der enn her, de har litt flere valgmuligheter også. Vi har pleid kjøpe en hel haug med babyglass, fruktpureer osv. Har gjerne kjøpt noen smokker også jeg da, de har mange av de samme merkene som oss men med litt andre farger og motiver.

 

Ellesr går det vel i kjøtt, pålegg, brus og snop. Pass på hva du kjøper av kyllingfileter, de billigste er nærmest uspiselige synes jeg, de er skikkelig "vannete" og ekle i konsistens og smak. Men selv luksusvarianten av kyllingfilet er billigere i Sverige enn de vi finner i Norge.

 

Krydder er billig i Sverige, og jeg pleier kjøpe kakepynt/strøssel, morsomt med litt forandring på muffinsene ;)

 

Hygieneartikler som bind, sjampo, deo, såpe osv er dyrere i Sverige enn hjemme så den hylla kan du styre unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, også må du kjøpe sånne mellommåltids-barer. Der (og i resten av verden) har de fleste frokostblandinger også en bar som du kan bruke som mellommåltid. De er kjempegode, f.eks har Kellogs mange gode..

 

Lurer på hvorfor i alle dager vi ikke har de i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så erfaren på Sverigeshopping men ville bare si til Kristin 1974 at du virker somDEN supermamman;) Du har liksom peiling på detmeste hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handler ikke så mye i Sverige lenger som vi gjorde før, men da vi er der kjøper vi karbonadedeig. Kyllingfilet er billigere i Norge. På Kiwi får du 2 kg kylling til 119 kr. Den i Sverige som kan måle seg på smak og kvalitet koster 159 kr for 2 kg.Ellers kjøper vi kalkunfilet og av og til svinefilet. Vaskepulver er billig (6-7kg dunk) og som noen sier, hårfarge er billgere og barnemat. Vi har også en colaholiker i hus og kjøper colabrett (selv om dette egentlig ikke er billigere enn flasker i Norge). Ellers er jo godteri, røyk og polvarer billig. Sikkert mye annet også, men vi handler som sagt ikke så ofte i Svergie lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DOPAPIR er faktisk MYE billigere i Sverige.

Ellers handler vi kjøtt, men ikke lenger kylling, Neutral vaskemiddel (4 for 100,-), snop og ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er på tur i sverige kjøper vi barnemat, diverse kjøtt(ikke kylling), vaskepulver, maskinoppvaskpulver, brus, litt snop, krydder, kraft på flasker(fond)

 

Vi reiser aldri på sverige-tur for å spare penger for totalt sett sparer vi ikke noe på det, men vi reiser for turens skyld eller handler på vei hjem hvis vi har vært på en lengre tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips! Neutral skal definitivt handles inn og maskinoppvask og vaskepulver. Da har jeg en pekepinn på hva som lønner seg å handle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andebryst! Det er den eneste virkelig dyre varen i Norge som er helt latterlig billig i Sverige. Ellers: karbonadedeig (selv om jeg synes den er dårligere), kjøttpålegg av alle slag og ost. Personlig gidder jeg ikke dra med meg 1000 ting for å spare en hundrelapp, men nevnte varer er det mye å spare på :-) God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å handle inn kjøttboller - deler opp en pakke på 1kg i 2.

Kjøper den billigste, ca 30kr. Nå var det tilbud sist vi var der, på 20kr pr pakke.

 

Vi kjøper inn masse kjøtt og kyllingfilet faktisk.

Vi synes vi sparer masse penger. Fryseren vår er full, vi har penger til overs og maten varer frem til midten av oktober.

Har delt opp i porsjoner.

 

En handletur i Sverige koster for oss 1700,- og da har vi for OVER en mnd.

Dette er INKL babymat, saus, pålegg og lign, neutral..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du bruker A-krem bør du kjøpe det, over halve prisen i sverige!

 

Vi pleier å kjøpe karbonadedeig, kyllingfilet, bacon, saus, dopapir, tøymykner, oppvasktabletter, polarbrød, caprisone (hvis det skrives sånn?) sikkert mer som lønner seg også, når man først er der...

 

Så lønner det seg å handle på svinesund istede for på nordby, alt er billigere der, selvom det er maximat begge deler...

 

Ellers er jo godis og røyk og snus billigere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er vår normale handleliste i sverige:

 

karbonadedeig

Biff

Ost (hushaltsost eller hvordan det skrives)

Omo vaskepulver

Palmolive såper (sånne store)

bacon

spearribbs

flesk

hundegodt (på dyrebutikken på norby)

brus (vanlige store flasker. Bokser er faktisk ikke mye billigere enn 1.5 litere her hjemme)

caprisone

godteri

krydder

kyllingfilet

kjøttpålegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til mye av det andre som er nevnt, kom jeg på at jeg også kjøper C vitamin brusetabletter og skyllemiddel.

Har også hørt at endel apotekvarer er billigere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte øyelapper! Det pleier vi bestandig å kjøpe når vi er i Sverige! De koster 80 kroner i Norge mot 50 i Sverige. Guttungen vår bruker øyelapp fem dager i uka pga skjeling så det lønner seg å kjøpe med der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...