Gå til innhold

sove på magen?


soldeig

Anbefalte innlegg

Er det noen som veit hvorfor barn ikke skal sove på magen? Veit det er pga krybbedød, men før skulle barn bare sove på magen..

 

Jeg sliter med å få lillegullet på en mnd til å sove på ryggen. Uansett hva jeg prøver på, så vil han ikke sove på rygg. Ender med at han blir overtrøtt og vil hvertfall ikke sove. Men legger jeg han på magen sovner han med en gang. Men snur jeg han, våkner han igjen. Syns dette er ganske frustrerende :P

 

Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvorfor de ikke skal ligge på magen.. Gutten vår er og glad i å ligge på magen, og har fått beskjed av barnepleieren på sykehuset at han kan ligge å sove på magen så lenge jeg har han under oppsyn.

Har du prøvd å legge h*n på siden da? Det og er blitt populært her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi fikk beskjed på helsestasjonen at det er noen få barn som ikke tåler å sove på magen, og at de derfor sier til alle at barnet skal sove på ryggen. Dvs, at de aller fleste barn tåler egentlig å sove på magen, men de vil ikke ta noen sjanser.

 

Gutten her er veldig glad i å ligge på siden. Det var heller ikke anbefalt i følge helsesøster, men var greit så lenge det var under tilsyn.

 

Lykke til med å snu poden :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...