Gå til innhold

ANG. ØVELSESKJØRING I DANMARK


>>>>>>m<<<<<<

Anbefalte innlegg

Har fått et sterkt inntrykk av at dette ikke er lov i Danmark etter mye googling, men er det noen som vet hvor jeg kan finne konkret informasjon om dette på nett? Evt hvor man kan finne ut hva man kan gjøre for å få det til dersom det i det hele tatt er mulig?

 

På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Privat køreundervisning er forbudt i Danmark, find en køreskole, de kan svare på alle spørgsmål, herunder også pris.

 

Mer vet jeg ikke, selv om jeg er dansk - så finn en kjøreskole i DK og spør de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er ulovlig for deg som norsk statsborger å øvelseskjøre i utlandet. Tok selv lappen for 1 års tid siden og dette var ett av spørsmålene på teorien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på - med dansk personnr er det ok å øvelseskjøre i DK, med svensk personnr er det ok å øvelseskjøre i SE,det kommer ikke an på nasjonalitet - som statsborger i et av de nordiske landene er det bare å melde (gyldig) flytting, så får man personnr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår det i HIs innlegg så mener hun å øvelseskjøre på ferie i DK, det var slik jeg tolket det.

Så med norsk personr og norsk bil er det problematisk. Kanskje HI må spesifisere litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er IKKE lov å øvelseskjøre i Danmark, om du er dansk, svensk eller fransk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Ok, slik er det: (Jeg er norsk som bor i Sverige).

 

1. Jeg og alle andre svensker over 25 år kan fint øvelseskjøre i Norge (Da slipper man denne teite teorikursbeviset)

2. Jeg kan alle andre svensker kan IKKE øvelseskjøre i Sverige med mindre både jeg og han som sitter ved siden av har et laaaangt kurs først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...