Gå til innhold

lekkasje av fostervann


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

leser jo at en kan se viss det er lekkasje, det er litt rosa på truseinnlegg, men ser en det godt, slik at det ikke er tvil om at det er fostervann det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du vet når det er fostervann. Jeg lekket i 3 dager med min første. Og forstod det ganske fort at det var fostervann. Men litt rosa er jo kanskje litt av slimproppen som har gått. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo være ganske klam og litt fuktig mellom bena når det er såpass varmt, så var liksom redd jeg ikke skal merke det viss jeg lekker.

 

Leste bare at vannet kunne være litt rosa, kan godt være pga slimproppen det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tenkt det var fostervann, men ring til føden og gjør deg helt sikker. Når det først lekker fostervann, så lekker det nok til at det ikke kan forveksles med å være klam eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var noen her som faktisk har lekket fostervann, så lurer jeg på om man akutt kan få problemer med blæren? eller om det er vann?

har lekket hele 3 ganger nå når jeg reiser meg osv...

kjennes ikke ut som jeg har tisset på meg, og ikke er det så mye som da fostervannet går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat opplevd å lekke fostervann, og jeg merket det helt klart på lukta.Det lukta rett og slett som en blanding av sæd og svinesteik (helt sant!) Så om du merker voldsom vandig utflod, og en søtlig lukt i tillegg bør du absolutt få det sjekket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, lukter litt svak klorin spørr du meg. Ja, jeg merket fostervannet lekke spesielt når jeg reiste meg, og det følte nesten som om jeg tisset litt på meg. Men det renner nok til å fylle opp noen bind på noen timer. Jeg ble ganske lei av å renne slik, men er ikke nødvendigvis noe akkut ved det. Som sagt, så kom ikke sønnen min før tre dager etter. Eller nesten 4 dager etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lakk fostervann, hos meg var det helt blankt og syntes ikke i truseinnlegget engang. Lakk når jeg reiste meg eller nøs og hostet.

 

Jeg ringte føden og de ville ha meg inn på kontroll. Fikk beskjed om å komme tilbake morgenen etter for å settes igang pga infeksjonsfare.

 

Ville tatt en sjekk jeg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hadde litt lekkasje av fostervann i forrige svangerskap,ringte føden med en gang da det var såpass mye at jeg skjønte at det måtte være fostervann. De ville jeg skulle ta med truseinnlegget så de fikk tatt prøve og sjekket om det var fostervann,noe som det da var.

 

Tror nok det kan være lurt å ringe føden å høre hva de mener.

Siden fødselen min ikke startet av seg selv innen 1 døgn,ble jeg satt på drypp p.g.a infeksjonsfaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha "skvettet litt" uten grunn (ingen nys el.l.) fikk jeg mistanke om lekkasje av fostervann (ingen farge) og ringte føden igår. De ba meg bare følge med og ringe tilbake hvis det økte i mengde, skiftet farge, og kom i kombinasjon med sterke murringer, smerter eller rier.

Jordmor mente også at utfloden på slutten ble mer vann-aktig (og mindre hvit/opak), og at det kunne være det.

 

Aner forresten ikke om jeg er moden ennå (38+1). Har ikke kjent smerter i livmorhals/livmortapp bortsett fra stikninger nå og da, men har rett og slett kjent at jeg har følt meg litt pirret, en kåthetsfølelse. Lurt veldig på om dette har noe med modning å gjøre. (Sex har vært helt uaktuelt i svangerskapet fordi mannen min ikke har orket tanken, det har vært en mental sperre.).

 

Førstegangsfødende med radar ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er mitt 3.svangerskap(er i uke 38+4 nå) og føler meg ikke spesielt mye klokere nå enn de andre gangene,kanskje roligere,men langt i fra utlært:) ting var ganske forskjellig med nr.1 og 2 så jeg er veldig spent hvordan det blir denne gangen:)

den berømte slimproppen har ikke gått enda..husker ikke når den gikk sist..når er det den skal gå ca?noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...