Gå til innhold

Kutte ut melkeprodukter, er det laktose jeg må kutte ut da?


Makkapakka

Anbefalte innlegg

Min datter har kolikk.

Har tenkt å kutte ut melkeprodukter for å se om det hjelper.

 

Er det laktosen i melken (melkeproduktene) som jeg skal prøve å ikke få i meg da? Eller er det andre stoffer også?

 

Prøvde nemlig soyamelk i dag, men det smakte grusomt. Men kan jo evt. prøve laktosefri melk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei

Min sønn på snart 5 år hadde kolikk...kuttet alt av melkeprodukter. Det hjalp til en viss grad, men da han var 5 mnd fant vi ut at han var allergisk mot melk og egg...( hadde ikke kuttet egg!)

 

Vi merket allergien da han fikk prøve nan i 5 mnd alder, den kastet han opp og han fikk elveblest i ansiktet der oppkastet traff.

 

Rismelk smaker bedre enn soyamelk..(.noen barn er allergisk mot soya også) så det er et bedre alternativ dersom du ønsker å drikke...

 

Han er fortsatt allergisk og får elveblest bare han får det på huden ( vi kan ikke kysse han dersom vi har spist egg og melk!)

 

Lykke til. Rådet mitt er å kutte all mat som inneholder melk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Barn under 4-5år tåler i de aller fleste tilfeller laktose, da morsmelken inneholder det. Så de barna som ikke tåler melk tåler da ikek melkeproteinet. Soyaproteinet er veldig likt melkeproteinet, så barn som ikke tåler det ene av de, tåler heller ikke det andre, derfor er soya en dårlig erstatning. Prøv heller havremelk, den inneholder like mye kalsium som kumelk og smaker bedre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...