Gå til innhold

NAVN???? Hva skal Desemberbarna hete?


smaajento2

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne så har begynt å tenke litt på navn eller??? :)

Eller til og med har bestemt seg?

 

Vi fikk vite at vi venter ei jente for 2 dager siden, å har tenkt både gutte og jente navn... men vi tror nok det blir Jessica (med svensk uttale) :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Djessika? :) Fiiint

 

Vi venter gutt nummer to.. Junigutten vår på fire heter Simon - og vi vil gjerne ha et navn som kan brukes på engelsk også.. Har vurdert:

Caspar, Robin, Aron, Jasper, Colin, Lucas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at vi må finne guttenavn også.. :)

 

Men syns guttenavn er SÅ vanskelige... hehehe... Er liksom ikke noe jeg er "forelsket" i ennå... håper det dukker opp ett snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber i barnehage å kommer jo over endel navn...

 

prøver å styre unna motenavnene lukas, linnea, annina, bastian, mattias osv er såå vanvittig mange barn i 0 til 5 år som heter det...

 

vi hadde vel fått vite at vi skulle ha to søte jenter, da gynekologen ble litt usikker på kjønnet på tvilling2 så nå er vi litt uskire på 2 jenter eller en av hver.. moro er det uansett :) vi hadde klart navn på 2 jenter men nå begynner jo hele prosessen på nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forskjell på uttalen på Jessica??

 

har ca 15 jentenavn hehe. men kan ikke helt bestemme meg.. tror mellomnavnet blir Angelica.. (kan uttales på norsk og svensk hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Vi vet ikke kjønnet men sålangt er guttenavnet Storm-Keino og forslagene til jentenavn er bl.a Kaja, Mirella, Aina, Anja, Ronja, Rina, Mariell, Mathea, Vi har bare ikke funnet the special one enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra første stund har jeg sagt Erik etter min bestefar.

 

Mannen har også lyst til å oppkalle etter besteforeldrene, men babyens besteforeldrene. Min pappa heter Kjell og hans heter Olav så da kom den "smarte" mannen min på KJEROL!!!!!! :/

KJ for Kjell

ER for Erik

OL for Olav

 

Tror jeg får d som jeg vil.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 gutter fra før som heter Trym Aleksander og Storm Ãrinn (uttales ærinn) jenta i magen skal hete Mira Sabine om hun passer navnet når hun kommer ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt bestemt meg, men

 

Isabella Moria

Jade Isabella

 

er det beste jeg har funnet på så langt.... Men jeg må jo se om hun passer navnene først, da!

 

Blir i alle fall Isa til hverdags ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamina, Jamila eller jamilia.... Med Sophie som mellomnavn!!! Faren er fransk talende afrikaner, så vil ha noe som kunne sies i begge land:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bestemt oss for Elias.

Vi vil ha et mellomnavn også, men har ikke bestemt oss enda.

Alternativene er:

Elias Andre

Elias Aleksander

Elias Kristoffer

Elias Nikolai.

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi synes Leon er veldig fint, men er redd det er litt "motenavn" for tiden. Har ikke så lyst til det.. Synes det er vanskelig med guttenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi vet ikke ennå om det er gutt eller jente, de klarte ikke å se det på ultralyden:(

 

Synes jentenavn er mye lettere å finne en guttenavn. Fra før har vi Gustav Johannes og Gard Andreas, hvis det blir ei jente skal hun hete Gina, noen som har forslag til mellomnavn som passer?

 

Blir det en gutt skal han hete Gorm, litt spesielt, men et robust og litt uvanlig navn. Problmet der også er mellomnavnet, tar i mot forslag med stoooor takk:)

Vi har liksom hengt oss opp i G og nå er det gådd sport i det, så et G navn må det bli uansett kjønn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker ennå, men et "godt norsk" navn i den gammle klassen.

 

Jørgen, har "tvidd" meg det i familen da ei kusine tok både martin, magnus og johan som er familie navn. Men nå føler jeg meg nesten litt låst til navnet og forpliktet til å bruke! Men det jeg er den første med mulighet til å bruke d, så jeg har ikke "tatt fra noen" muligheten til å bruke det, for så å droppe det selv... Er en gammel onkels navn, han var mer bestefar for meg en han som egentlig var det, å jeg har bl.a arvet ei hytte på fjellet etter han.

 

Olav, oldefar og onkels navn, onkel er også min Gu`far , han har båret med til dåpen å ført meg til alters (pappa er død), så i tillegg til at jeg liker navnet hadde det vært betydningsfullt å kalle han opp.

 

Tollev, mer perifert familie navn

 

Eivind og Edvin, brukt i begges familie men mere perifert, men liker navnene.

 

Noen har nå foreslått Peter, som er mannens ene oldefar, men "jeg ikke like", noen meninger?

 

Har felipet med sammensling av min far og den kommende farfars mellom navn som ville blitt Karstein Herleif!!! hihi, ingen av dem har brukt mellom navnene sine, og de klinger ikke akkurat, syns vi!

 

Alle bruker som regel å mene noe om navn, meninger mottas men ikke nøvendivis etterfølges;)

 

Mannen min kaller knerten for Jørgen, så vi får se!

Han mener Olav ikke passer på en liten gutt;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om og men her siden vi først hadde blitt enige, men så ombestemte jeg meg, noe gubben ble litt panisk for. Men har nå kommet til et navn jeg trur gubben har bestemt seg for. Jørn Ola. Til daglig Jørn. Men er plikta til å ta med Ola siden det er tradisjon i familien hans at gutta har Ole eller Ola i navnet sitt. Og søstra til gubben har tatt Ole til sin gutt, så da må vi ha Ola.

 

Men... Jørn Ola er jo ikke så ille så lenge vi bare kommer til å bruke Jørn:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om og men her siden vi først hadde blitt enige, men så ombestemte jeg meg, noe gubben ble litt panisk for. Men har nå kommet til et navn jeg trur gubben har bestemt seg for. Jørn Ola. Til daglig Jørn. Men er plikta til å ta med Ola siden det er tradisjon i familien hans at gutta har Ole eller Ola i navnet sitt. Og søstra til gubben har tatt Ole til sin gutt, så da må vi ha Ola.

 

Men... Jørn Ola er jo ikke så ille så lenge vi bare kommer til å bruke Jørn:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om og men her siden vi først hadde blitt enige, men så ombestemte jeg meg, noe gubben ble litt panisk for. Men har nå kommet til et navn jeg trur gubben har bestemt seg for. Jørn Ola. Til daglig Jørn. Men er plikta til å ta med Ola siden det er tradisjon i familien hans at gutta har Ole eller Ola i navnet sitt. Og søstra til gubben har tatt Ole til sin gutt, så da må vi ha Ola.

 

Men... Jørn Ola er jo ikke så ille så lenge vi bare kommer til å bruke Jørn:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...