Gå til innhold

Hvordan fjerner jeg malingsflekkene fra gulvet?


jordbærsjokolade

Anbefalte innlegg

Mistet selvfølgelig en pensel full av maling på gulvet og det sitter som søren! Er sånn klikk gulv av sikkert dårlig kvalitet! har forsøkt å fjerne med whitespirit men det sitter fortsatt maling i sprkkene

 

Kanskje det er en god unnskylding til å skifte gulv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Evt kan du prøve forsiktig med et barberblad, men sikkert ikke lett å unngå riper. (skjønt, riper er kanskje bedre enn malingsflekker, haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Malingsflekker (vannbasert maling - som er det normale nå tildags) på gulv fjerner du med munnvann - f.eks Colgate cool mint.  Da lukter det godt etterpå etterpå -:).  Hell litt munnvann over flekken.  La det virke et par minutter, og deretter tørk bor flekken med en tørr klut. Jeg fikk dette tipset gjennopm et asiatisk tidskrift.  Helt utrolig effektivt.  I skrivende øyeblikk - har jeg fjernet en masse malingssøl på et parkett laminatgulv. Flekkene - gangmerker etter mine mailingsbefengte sko, samt drypp fra malingspensler både her og der - har "godgjort" seg på gulvet i 2 - 3 uker før jeg nå gadd å ta fatt på dette arbeidet. Det tok meg 30 minutter å få alt dette fjernet.  Lykke til - og for guds skyld, hold deg borte fra aceton, barberbland og white spirit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...