Gå til innhold

Noen i helsesektoren som har litt peil på F3 dager ol


saratussen

Anbefalte innlegg

Jeg hadde F3 dag som jeg sa jeg kunne jobbe i stede for å ta fri, hvordan gjør dem det da med betaling? hadde jeg tatt fri, så måtte de jo leid inn en vikar som skulle hatt lønn, pluss 133% tilegg pga helligdag pluss at jeg skulle hatt min lønn for vakta, nå ser det ut til at jeg kun får vanlig lønna mi pluss tilegget, før har de sett meg opp på ekstra vakt når jeg har hatt fri men ikke nå.... Hvordan fungerer sånn hos dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest irismor

Skjønner ikke helt spørsmålet ditt men skal prøve.

 

Hvis du jobber en rød dag så skal du ha vanlig lønn (grunnlønn) og tillegget på 133%. Du skal ikke ha noe mer enn det. Hva mener du med ekstravakt? Hvis du har en F3 dag så er det jo fordi du skulle ha jobbet den dagen etter turnus, du er da tildelt fri den dagen altså F3.

Hvis du tar fri får du ikke helligdagstillegget på 133% kun grunnlønn. Men jobber du istedenfor å ta fri så får du gunnlønn og 133%. Du skal ikke ha noe mer enn det. Men hadde det vært en dag i turnusen din du har fri fra før og så velger å jobbe på den røde dagen. Ja da skal du ha ekstravaktbetaling og 133%. Men så lenge det i utgangspunktet er din arbeidsdag så blir det grunnlønn og 133%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig fri men valgte å jobbe ekstra denne dagen,før fikk jeg det som ekstravakt.. jaja da sparte jeg dem for penger for det hadde blitt dyrere får dem hvis jeg ønsket fri så de måtte leid inn vikar for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var en F3 dag så får du jo allerede betalt for denne dagen, så du har bare rett på 133% i tillegg. Ellers hadde du jo fått betalt for vakten to ganger, + 133%. Det er jo riktig at det er billigere for arbeidsgiver at du jobbet denne dagen, men regner jo med at de i utgangspunktet gav deg fri fordi de så at de hadde nok folk den dagen. Rart hvis de gir deg F3 dag for så å ta inn noen andre på ekstra-vakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Jeg hadde egentlig fri men valgte å jobbe ekstra denne dagen,før fikk jeg det som ekstravakt.. jaja da sparte jeg dem for penger for det hadde blitt dyrere får dem hvis jeg ønsket fri så de måtte leid inn vikar for meg..

Grunnen til at det ikke er noen "regler" for dette, er at du ikke hadde lov å jobbe denne dagen. Det var derfor du hadde F3. Når du da allikevel jobbet ble det for mange helge- og helligdager i perioden som du jobbet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Grunnen til at det ikke er noen "regler" for dette, er at du ikke hadde lov å jobbe denne dagen. Det var derfor du hadde F3. Når du da allikevel jobbet ble det for mange helge- og helligdager i perioden som du jobbet.

Når du får ein F3 dag, hos oss er det vi som har vakten som har første rett på å jobbe den, du har grunnlønna di som vanlig, når du går helligdag så får du 133% på vakten du går og du får kvelds/nattillegg utenom men ikke 133% på tillegget kun på timelønna. Visst du velger å jobbe F3 dagen din så får du den ekstra. Altså dobbelt opp + helligdagstilleg, fatter ikke at noen sier nei her, fikk nettopp svar angående dette. Jobber på bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...