Gå til innhold

Gratulerer med 2åring dere, som tiden går


tvkrus

Anbefalte innlegg

Her er det full fart hele tiden. Snaker ikke så mange ord ,men vet hva han vil. Er veldig glad i biler og tog . Fikk en stor lastebil til busdagen sin den var med i senga.

Liker seg ute og trives i barnehagen.

 

Vitale mål på 2årskontrollen

11370g og 84cm

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye der også! Vi hadde toårsbursdag 4. mai og det var stor stas altså! Vi har hatt to feiringer og Oliver er en meget heldig (og kanskje litt bortskjemt?) gutt. Vi har ønsket litt større ting for han, så han har fått både sandkasse, sklie, "plaskebord", rengjøringsvogn med støvsuger og endel annet av mindre ting. Biler og baller og sånt:D

 

Oliver er ikke den som er flinkest på ord, men skravla går i ett fordiom. Han synger mest da på sin egen måte. Går som regel i mikkel rev eller bæ bæ lille. Han vet hva han vil og hva han vil kjempe for. Det syns jeg er en veldig pen måte å si at han smelter sammen på gulvet i en hylende bylt:P Men han er stort sett en veldig snill og flink og rolig gutt. Han har fått mye skryt av andre for at han er så rolig, "har så rolig og avslappet lynne". Det kan nok også komme fra oss foreldrene som er rolige fra starten av. Og så det at han er verdens flinkeste til å hjelpe til. Jeg pleier å spøke med at vi fikk jo unge kun for å ha hushjelp! Noe som jo IKKE er sant, men av og til kan det virke som det han vil gjøre og syns er gøy er å rydde tallerkener av bordet, kaste matrester og sette i oppvaskmaskinen, han tørker seg på henda og i ansiktet perfekt, han er fisefin med det å få æsj på henda og resten av kroppen. Han vil koste etter seg og støvsuge og vaske og.. det meste sånt. Jeg regner nesten ikke med at det varer evig, så får bare rose nå når han holder på:D

 

Han er en actiongutt som skal ha med seg alt av fart og spenning, og er en av de mest høylydte i barnehagen på den måten at han snakker og skravler og synger om hverandre uansett hva han gjør. Han teller til tre eller fire, ikke sikker på hvor langt han har kommet der. Han skjønner hvertfall hva det er for noe. OG... han har vokst så høyt at han når opp til dørklinkene og kan åpne en dør. Han er lav fra før og plutselig her i dag så jeg at han har nådd opp. Skumle greier altså.

 

Han er en logisk tenkende gutt som tar ting UTROLIG fort altså. Vi har ikke vært på toårskontroll enda, skal ikke før i begynnelsen av juni. Men alt er ikke bare fryd og gammen, senest ved middagsbordet i dag hadde vi en "ørliten" tantrum (hva i alle dager heter det på norsk?). Ingenting var riktig. Han ville ha meg bort, men når jeg gikk så ville han ikke det heller. Han ropte etter å få fiskepinner, men når han først fikk de på tallerkenen ville han ikke ha de. Han hyyyylte etter drikke, men veltet glasset i sinne når han fikk det. Vi rakte oss for å ta av han brillene for at han skulle få furte og gni seg i øynene lettere, men det var feil det også. Når vi tok hendene bort igjen så ville han ha de av og i raseri fungerer ikke det så bra... Men så har han vært i barnehagen i dag og pappan sa han var kaputt når han hentet han. I tillegg så var jeg og han ute i hagen og lekte i sandkassen og sklien en halvtime før middag, så det er vel ikke så veldig rart at lunta var brukt opp for dagen:)

 

... det endte met at jeg gikk for å kaste søppel og gikk ut av rommet. Da var mammamonsteret borte og to minutter etter var alt greit igjen. Så farlig var det nok ikke:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal feire 2 års dag om noen dager. Blir stor stas, for gaver er gøy.Her er det traktor for alle pengene. Alt dreier seg om dette kjøretøyet. Han har helt dilla. han har begynt og lære seg navnet på de forskjellige modellene, og den store han har ute, sier han er en Deutch ( men det er egentlig en Fiat, så er vel en deutch han ønsker seg). Han ser alle traktorene som er langs veien, til og med de laaaaaaangt unna.

 

Han prater masse, har utrolig mange ord og kommer nye hver dag. Trives godt i banrehagen. Han har ikke lært seg navnet på tantene, så han kaller alle for may. Kan navnet på flere av barna.

 

teknisk innsikt har han også, klarer og sette på den lille bærbare dvd spilleren selv!

 

Vi gleder oss til bursdag, da blir det trehjul sykkel ( må prøve og stimulere andre interesser enn traktor)

 

gratulerer med dagen alle 2 åringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...