Gå til innhold

Bæresele! Erfaringer?


Sadie *Mamman til Johanne*

Anbefalte innlegg

Vi tenker å kjøpe bæresele som vi begge kan bruke uten for mye knyting og styr hehe. Ikke så praktisk anlagt gitt. Så nettopp denne på nett

 

http://www.babykos.no/index.php?valg=gruppe&gruppe_nr=800

 

Noen som har erfaring eller meninger? Har også hørt at manduca skal være god og at babybjørn ikke skal være fullt så god, men det viktigste for oss er at den

1. kan brukes av oss begge uten for mye omstillinger

2. kan brukes helt fra barnet er nyfødt evt med noe slags innlegg

3. at barnet kan sitte mot oss så lenge den trenger men at den også kan sitte fra oss og se rundt seg :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde den nyeste typen til babybjørn da førstemann var baby, og synes den var bra. Men kunne ikke begynne å bruke den før barnet var sterkt nok i nakke/rygg, var ihvertfall ubehagelig og veldig slitsomt for henne... Men enkel å ta på, god støtte slik at man orker å bære barnet en stund og sitter like fint begge veier.

 

Dette er snart 2 år siden da, kan ha kommet mange bra siden den gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde babybjørn til gutten vår som er 1 år nå. Var ikke særlig fornøyd med den. Han satt godt i den, men jeg syntest den var tung og bære. Sambo likte den ikke, og det var en del justeringer for og finne en god bærestilling. Fordelen er jo at han kan sitte begge veier. Har vel ikke brukt den etter han var 6 mnd, syns han ble for tung.

 

Manducaen er god og bære, da bærer man vekten på hoftene. men han kan ikke sitte begge veier i den. men du kan bære han på ryggen og jeg tenker at man derfor sikkert kan bruke den lenger.

 

Tror ikke jeg kommer til og bruke bæresele mye denne gangen siden han blir født i september. Blir vel da helst om man er ute og reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker personlig best sjal...Selv fant jeg stor glede i ringslynger, siden de var så enkle..(bare ta over hodet og stramme)

 

Syr sjal på bestilling om du er interessert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..den selen har jeg aldri hørt om før faktisk! De mest populære formsydde selene, som ikke krever noe knyting, er Ergo, Beco Butterfly 2 og Manduca (

 

Av dem igjen er det vel Manduca som er aller mest populær, fordi ryggpanelet kan forlenges og dermed brukes leeenge (til barnet er ca 20 kg). Pga spedbarnsinnlegget kan den også brukes helt fra nyfødtstadiet, men den er visstnok aller best egnet fra 2-3 mnd ifølge mange brukere.

 

Manducaen kan brukes av både mor og far, og man strammer den bare som en vanlig ryggsekk- ikke vanskelig å tilpasse den enkelte bærer m andre ord.

 

Det er ingen av de ergonomisk riktige bæreselene hvor baby kan sitte vendt fra bærer- ønsker man den muligheten er det babybjørn el lign sele som gjelder. Babybjørn er imidlertid ikke noe god verken for baby eller bærer (spes ikke ettersom baby blir tyngre), men har hørt at den aller nyeste modellen skal være noe bedre, så den kan du jo evt sjekke ut=)

 

Jeg har selv en Manduca, og selvom jenta mi er verdens største nysgjerrigper stortrives hun i den, vendt mot meg. De har jo god utsikt ut til sidene, og ingenting er koseligere enn å bære baby tett inntil brystet og kooose mens man går på tur- og når de blir litt større sitter de også fint bakpå ryggen.

 

Bare husk å KRYSSE selene bakpå ryggen ved magebæring- det er hundre ganger bedre enn å ha selene rett ned=)

 

Lykke til i bæresele-jungelen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har selv også to stk manduca ...og lurer på en ting...hvordan få de oppi når de skal sitte på ryggen?

snakk om 2åring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Moro å høre. Gleeeder meg! :o) Nå har vi jammen bestemt både hvilken bæresele, hvilken vippestol, hvilken vugge OG hvilken vogn vi skal ha. Dette går fremover. Blir moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oii..vippestol har jeg ikke engang tenkt på jeg. Huff!!! Jeg er så grønn på detta her! Sadie, hvilken anbefaler du? (= ..eller noen andre som har noen anbefalinger..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vogn ble det til slutt, Sadie? Emmaljungaen?

 

Vi sikler på stolen coco babysitter i mørkt tre (se www.barnashus.no) men den er bare så himla dyr! Hvorfor er det sånn at alt jeg finner og vil ha er så dyrt??? It's a curse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ganske nettopp på det jeg også. Svan Bouncer kommer best ut i test på foreldre og barn, men den koster 1200! Vi har sett på en fra babybjørn også som er relativt ny og den ser bra ut. Husker ikke i farta hva den heter - de har en del forskjellige varianter der noen er bedre enn andre. Her fant jeg den: http://barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnestoler/vippestoler/balance-air-vippestol.html

 

Ja, det blir emmaljunga. Har enda ikke kjøpt den, men har jo sverigeplaner. Den Svan Bouncer er jo også et svensk merke så kanskje den også er billigere der borte. På en annen side er det visst lettere for babyen å vippe selv i den fra babybjørn fordi den er litt lettere. Så fin den er den dere ønsker dere, Hjertelyd. Sukk.. det er så mye fint å velge i. Men det er jo egentlig bra! :o) Er veldig koselig å få lov å kjøpe babyting. jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan absolutt anbefale den Babybjørn-vippestolen; den er kjempegod og ganske stilig=) Babyen kan vippe selv i den, og siden den blir helt flat sammenlagt og ikke veier så mye kan den enkelt tas med når man skal på besøk osv (følger m en liten bærepose). Den er helt super, og finnes mange pent brukte på finn, til under halvparten av prisen (kjøpte min for 400 kr, så ikke at den var brukt en gang;)

 

Hvilken vogn og sele blir det, Sadie? Jeg vurderer å kjøpe et bæresjal til å bruke de første par mnd, men det må isåfall bli et "ferdig-knyttet" et siden jeg er så KLØNE når det gjelder knyting og slikt:p Blir vel uansett ikke så mye bæring utendørs de første månedene, siden det er høst/vinter og sikkert ganske kaldt, men ser for meg at jeg kanskje vil få bruk for det innendørs, hvis baby nekter å ligge alene i vugga si og jeg må hjelpe storesøster / rydde huset osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal kjøpe fisherprice sin rosa vippestol....

har speedie vogn med dreami xl bag

bestilt dan sofie vuggen

har også grindseng og vanlig vugge men tar så stor plass

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm..hvilken vugge er det, dan sofie? Er litt på vuggejakt for tida serru;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den minste vuggen jeg har funnet...Kan reguleres slik det bare er grindseng, eller bare vugge. Smal og nett. Kan brukes opp til 8-9mnd alderen iallefall pga høyere kanter.

en av få senger vi fikk plass på rommet...og vi synes den var nydelig.

Fått veldig mye skryt fra den hittil.

Den har også hjul under slik du kan trille den med deg rundt omkring i huset. Praktisk når den er så liten og nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...