Gå til innhold

Hvorfor vil han aldri mer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kort fortalt:

Det begynte under svangerskapet med at han sluttet å gi meg noen form for nærhet. Ingen kos, klemmer, blikk, sex osv..Og før det var jeg en han tilba både med oppmerksomhet og sex. Jeg ble selvfølgelig såret og det gikk utover selvbildet (akurat som om man ikke har dårlig nok selvbilde med alle de ekstra kiloene). Men istedenfor å klage over at han aldri tok initiativet begynte jeg å gjøre det, men han avviste meg alltid.

Dette var en veldig tung periode for meg; se for deg at du er kjempeforelsket i kjæresten din, men han adri ser på deg eller vil ha deg, og de gangene du tar initiativ blir du avvist. Og man prøver å vente på at han kan komme til deg, men så er man så forelsket og glad i den personen at man ikke klarer å vente mer enn et par dager før man prøver seg igjen..for å bli avvist igjen.

 

Nå har vi fått en nydelig datter på over 1 år, men sex har vi ikke hatt mer en et fåtall ganger. Jeg har sluttet å prøve meg, noe som han nok synes bare er bra.

Vi har snakket om dette, og jeg har spurt om han ikke er forelsket i meg mer, for det er den eneste grunnen jeg kan se til at det er slik, men han sier at han er forelsket, bare litt sliten/ sulten/ trøtt eller hva nå det skal være. Men hva kan da grunnen være? Lyver han? Jeg tror ikke han er utro, ser ikke når han skulle fått tid til det og han er ikke typen til det.

Nå er vi på randen til å gå fra hverandre.. noe jeg absolutt vil unngå, men jeg kan ikke se for meg et helt liv uten kjærlighet og ømhet fra en mann... Trenger tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Syns du skal si akkurat dette til mannen din. At du nødig vil gå fra ham, men at et helt liv uten nærhet, sex og kjærlighet er altfor hårde premisser - da må du velge et liv uten ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Under graviditeten og den første tiden etter fødselen er det egentlig helt håpløst å skulle være mann i et forhold, spesielt når det gjelder det seksuelle. Hele mannens identitet rundt sexlivet må bygges opp igjen etter alle forandringene, så gi han tid til det.

 

Begynn pent med å gi han nærhet. Gå til sengs samtidig, gi hverandre varme og hold rundt hverandre. Bli kjent med hverandres kropper igjen, rett og slett.

 

Jeg har inntrykk av at det er ganske normalt å slite med disse tingene etter en fødsel, så det kan også være lurt å ta kontakt med en terapeut dere kan snakke med begge to. Kjærlighet og ømhet kommer tross alt som et resultat av trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...