Gå til innhold

Det ER en sammenheng mellom MMR og autisme


Helseinterressert

Anbefalte innlegg

Helseinterressert:

"Det er faktisk de som hevder at vaksiner er trygt som har byrden med å bevise sine påstander."

 

Nei, det er ikke riktig. Ikke-eksistens kan fortsatt ikke bevises (jfr. eksemplet om rosa enhjørninger - man kan ikke bevise at de ikke eksisterer heller). Der det er en sammenheng, vil det kunne påvises en sammenheng. Hittil har all forskning generert en så stor masse negative resultater (nemlig at en sammenheng ikke kan påvises) at konklusjonen er at det er trygt, og denne konklusjonen står inntil vitenskapen kommer med belegg for en evtl. eksistens av en sammenheng mellom MMR og autisme. Den som påstår at MMR kan føre til autisme har faktisk bevisbyrden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amish-gruppene i USA vaksinerer ikke sine barn. Derfor er det interessant å se på disse gruppene. Autisme er så og si ikke-eksisterende her.

 

Her er litt tall å tygge på:

http://imcv-wi.org/compare.aspx

 

Helseinteressert:

Jeg støtter deg i at det aller viktigste vi kan gjøre er å forske på helsehistoriene (over tid) til 100% vaksinerte kontra 100% uvaksinerte.

Og da menes helt vaksinefrie barn som ellers har like oppvekstvilkår som de vaksinerte. Her ligger svært mye ugjort.

 

PS: Selv vil vi så gjerne bidra i et slikt prosjekt. Vi er alle tjent med kunnskapen som kommer fram. Men det må være et nøytralt prosjekt. Dvs. at vaksineprodusentene, økonomiske og politiske interesser holdes unna!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At 100% u-vaksinerte Amishbarn ikke utvilkler autisme er svært interessant:

 

Ja det må også nevnes at Amish-barn vokser opp i et eksklusivt miljø, med kosthold basert på friske råvarer, sunn mat, utbredt amming (det første året) og uten ytre stressfaktorer som finnes i vår moderne livsstil.

De vokser rett og slett opp så naturlig og fritt som mulig - helt uten medisinsk innblanding. Og igjen, de er 100% vaksinefrie! Inspirerende :-)

 

http://www.rense.com/general85/cant.htm

 

http://www.infowars.com/articles/science/autism_none_for_unvaccinated_amish.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bullshit"? Vel, det kommer an på hvor store skylapper du har. "Interessant" og svært viktig å forske videre på, sier jeg.

 

På din link vises det til at flere Amishfolket nå vaksinerer. Ja, da blir det jo interessant å se hvilke av Amishbarna som videre utvikler autisme. De vaksinerte (siden flere unge vaksinerer) eller de uvaksinerte?

 

Litt mer å tygge på:

http://editor.nourishedmagazine.com.au/articles/why-dont-the-amish-have-autistic-children

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig hvor mye du er villig til å lyve.

"Amish-folket vaksinerer ikke" - bullshit.

"Amish-folket har ikke autisme" - bullshit.

Det blir ikke sannere av at du anklager meg for å ha skylapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, det er funnet både vaksiner og autisme hos amish:

 

Amishfolket i USA har i følge loven rett til å avstå fra vaksiner av religiøse grunner. Statistisk sett skulle de hatt 134 autistiske barn, hvis en skal legge USAs gjennomsnitt til grunn. Amishfolket har bare 3 (tre) autistiske barn. Ett ble innført fra Kina, som adoptivbarn, og ble vaksinert både ved utreise fra Kina og ved innreise til USA. De to andre barna er av foreldre som lot seg overtale til å vaksinere barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, skylappdama, kan du snart svare meg? Hvorfor er det ok at du referer til en (liten) studie mens du ignorerer min (store) studie på samme tema? Det kan ikke være et sett skylapper du er utstyrt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sliter du, Helseinterressert. Det du sier henger ikke sammen. På den ene siden skal vi stole på Goldman-studien, på den andre siden kan alle vaksiner gi autisme. Hvis du så mener at MMR og autisme henger sammen, hvordan forklarer så DU korrelasjonen i artikkelen din?

 

Du ser dessuten ut til å glemme at vaksiner har noen fordeler. Dessverre er vaksinenes paradoks slik at de utrydder grunnen til sin egen eksistens, og dermed blir offer for historieløse konspirasjonsteoretikere som deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg av deg personangreptaktikken takk.

 

Jeg har ikke noe behov for å forklare noe som helst, jeg registrerer bare at autisme har steget med 677% i danmark og ifm MMR vaksineringen og etterlyser mer studier for å se på hvilken rolle vaksiner spiller i dette.

 

Statistisk sett skal også 24 helt uvaksinerte barn bli autister i Norge og jeg vil vite om så er tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men som sagt: det henger jo ikke sammen det du sier. Du sier at alle vaksiner kan gi autisme, men kommer stadig tilbake til en korrelasjon mellom MMR og autisme. At det er i forbindelse med MMR-vaksinen er dine ord. Hvordan spiller de andre vaksinene inn da isåfall?

 

Og du? Kan du ta en kikk på tabellen på side 71? Vær så snill og fortell meg når du synes økningen i autisme dukker opp,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har problemer med at du sprer usannheter, ja.

Dersom du med skylapper mener kritisk sans til ikke uten videre å godta hva som helst jeg snubler over på internett, ja, da har jeg vel det. Jeg kaller det et bullshitfilter, og det har du ikke. Men det er jo ikke noe nytt ved det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Link:

http://www.chiroeco.com/chiropractic/news/6344/42/autism-and-mercury/?skeyword=vaccines

 

Klipp hentet fra artikkelen på denne siden (- og som treffer rett på spikeren. Vi må sette 100% uvaksinerte opp mot 100% vaksinerte. Det er her det virkelig blir interessant!!!):

 

"If there were real scientists in the medical community, they would compare the health of a population that does not get vaccinated to one that does. Maybe the problem isn’t mercury—there is a lot of other crap in vaccines.

 

Also, wouldn’t is be interesting to see the amount of ADHD, autoimmune diseases, MS, Parkinson’s, allergies and asthma in the unvaccinated population when compared to those who get vaccinated. If you have a controversy like this, what is needed are genuine scientific studies that look for the truth and don’t just protect moneyed interests"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og du kværner på med samme uvitenskaplige våset ditt. I denne artikkelen er det ikke én referanse til forskning. Og tror du ikke at Wakefield nevnes igjen? HAN HAR FUSKET MED FORSKNINGEN SIN, noe som har ført til at hans "funn" er null verdt. Hvor ofte må man minne om det?

Det finnes ifølge kiropraktoren altså ikke ordentlige vitenskaplere ("real scientists") i medisinen. Sterke ord fra en kiropraktor. Han er jo nesten en lege. Hvilken tyngde har en kiropraktor i en diskusjon om vaksiner? Vel, omtrent som en rørlegger som skal uttale seg om elektriske installasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det faktisk MMR og autisme vi diskuterte, siden det ble påstått nokså spesifikt (og som du selv dessuten har støttet muligheten for) - og da er det vel igrunn MMR man bør teste. Helseinterressert har dessuten brukt en hel del tid på å underbygge påstanden om at det har en sammenheng, siden studien han heier på viser en slags korrelasjon mellom MMR og autisme i Danmark (at autismeøkningen kommer i forbindelse med diagnoseendringen 7 år etter vaksinen later han ikke til å se, men det får så være).

 

En studie av fullstendig uvaksinerte vs vaksinerte er som sagt ikke meg i mot, men det vil være vanskelig å gjennomføre; både fordi det er såpass få uvaksinerte (ja, du sier dere er mange, men det er fortsatt få sånn rent populasjonsmessig), slik at det kan bli vanskelig å få nok statistisk styrke til å bevise noe som helst. I tillegg kan man ikke regne med at dem som er fullstendig uvaksinerte er helt sammenlignbare med resten av befolkningen, fordi - som du selv skriver - valget om å ikke vaksinere gjerne er knyttet opp mot en livsstil hvor man legger vekt på mye amming, sunt kosthold og andre helsefremmende faktorer. Om man da finner en forskjell i helse, kan det altså skyldes helt andre ting enn vaksinene; og man finner altså ikke ut om det virkelig er ikke-vaksineringen som er årsaken. Dette vil selvsagt en forsker forsøke å ta høyde for, men det er ikke helt enkelt. Et annet problem er at man for eksempel måler helse ved hjelp av å telle for eksempel antall legebesøk per barn, og der ville jo dine barn bli underrepresentert, mamma-x-3 - siden de blir sendt til homeopaten istedet. Dermed vil ikke konsultasjonen bli "telt med" slik som et legebesøk ville, og igjen skaper man en skjevhet. For ikke å snakke om at de uvaksinerte barna i aller høyeste grad er beskyttet mot smitte av farlige sykdommer, fordi store deler av befolkningen rundt dem er vaksinert.

 

Skjønner du hva jeg vil frem til?

 

Og mens vi venter på Godot får vi nesten se etter i den forskningen vi har til rådighet. Det er ganske mye altså. Mye klinisk erfaring har vi også. Vi vet til og med at det ikke er farligere med MMR sammen enn enkeltvis. Ja, og vi vet at det er bra å ikke få polio for eksempel. Eller stivkrampe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med fhi innrømmer at polio ikke gir symptomer i 90% av tilfellene, dvs polio er totalt ufarlig for de aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, ja, så at 1 av 100 blir lammet, det er jo bare småtterier. At 5-10 av 100 får hjernehinnebetennelse, pytt pytt. Hvorfor arrangerer dere ikke like godt en poliosmittering? Jeg er sikker på at det er temmelig transformerende for barna. Kanskje spesielt for dem som blir så transformert at de ikke kan gå etterpå.

 

Du har neppe møtt noen som har hatt polio. Det har jeg, og tro meg, du vil ikke ha polio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått med deg at millioner av barn fikk poliovaksine forurenset med det kreftfremkallende SV40 viruset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, ja, for 55 år siden?

 

Det er forøvrig et åpent spørsmål om det faktisk ER kreftfremkallende. Ikke at det er grunn til å ikke ta det alvorlig, for det er det. Men at noen gjorde en vaksinefeil for 55 år siden gjør absolutt ingenting med min frykt for at barnet mitt skal få polio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du vi noensinne kan bli kvitt fadeser?

 

Jeg vil presisere at her også er man svært usikker på at dette er farlig: "the pig virus is not known to cause illness in humans, saying "it is found in everyday meat products and is frequently eaten with no resulting disease or illness."" - men igjen, all grunn til å ta alvorlig. Men fadeser skjer altså, ikke bare med vaksiner. Bare se på Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på toyota og vaksineprodusentene er at vaksineprodusentene aldri har blitt bøtelagt for å sette menneskers liv i fare i form av vaksiner så vidt meg bekjent. Er ikke alle som har mulighet til å fraskrive seg ethvert ansvar slik de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen bruker du forutsetninger du ikke har dekning for. Vi kan være enige i at produksjonsfeil kan sette menneskers liv i fare. At vaksiner i seg selv er å sette menneskers liv i fare, er vi ikke enige i (og det er ikke mye til kontrovers i den vitenskapelige verden rundt dette heller, hvis vi ser bort fra Wakefield og et par til). Jeg er overhodet ikke kjent med om det er gitt straffereaksjoner eller ei for slike feil. Men dersom du tenker på overskriving av ansvar i forbindelse med svineinfluensavaksinen, så var det et (selvsagt) nødvendig premiss, som var avtalt lenge før svineinfluensaen dukket opp. Grunnen er selvsagt at det i en hastesituasjon blir mindre tid til testing enn normalt. Dette gjelder utelukkende i slike hastesaker. I tillegg gjelder ikke dette fritaket produksjonsfeil. Og i barnevaksinasjonsprogrammet (som jo er det vi har diskutert her) er ikke produsentene fritatt for dette ansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du dokumentere din påstand ang produsentens ansvar ift barnevaksiner og erstatningsansvar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...