Gå til innhold

Det ER en sammenheng mellom MMR og autisme


Helseinterressert

Anbefalte innlegg

Beklager, se bort fra mitt forrige innlegg. Jeg svarte på noe gammelt ved en feiltagelse. Dårlig software i dette forumet som ikke lar deg sitere, slik at man viser hva man svarer på, og som ikke lar deg redigere det du allerede har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det fikk jeg med meg! Du forstår: det er ikke slik at denne litteraturen bevisst underminerer det som måtte være av uheldige funn. Jeg håper du ser det?

 

Viktig er det uansett å få med seg HELE konklusjonen, nemlig:

 

"MMR was associated with a lower incidence of upper respiratory tract infections, a higher incidence of irritability, and similar incidence of other adverse effects compared to placebo. The vaccine was likely to be associated with benign thrombocytopenic purpura, parotitis, joint and limb complaints, febrile convulsions within two weeks of vaccination and aseptic meningitis (mumps) (Urabe strain-containing MMR). Exposure to MMR was unlikely to be associated with Crohn's disease, ulcerative colitis, autism or aseptic meningitis (mumps) (Jeryl-Lynn strain-containing MMR). We could not identify studies assessing the effectiveness of MMR that fulfilled our inclusion criteria even though the impact of mass immunisation on the elimination of the diseases has been largely demonstrated."

 

og

 

"The evidence of adverse events following immunisation with MMR cannot be separated from its role in preventing the target diseases."

 

Leser du hele reviewet, finner du også at de nevnte bivirkningene er milde og forbigående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...