Gå til innhold

Vond, stikkende smerte under venstre ribbein-side ved innpust, noen med lignende tilstand?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har det kanskje 3-4 ganger i året. Begynner med at det er vondt å puste, etter en dag eller to har hele smerten flyttet seg til venstre side. Er vondt å puste, og stikker på en måte nedover, og gjør mest vondt ved de nederste ribbeina... Det gjør også vondt bak ved skulderbladet, og hjelper av og til å bli massert på enklete punkter der.

 

Har vært hos legen med dette, og har fått påvist forhøyet crp. Har fått ekg-scan, og vært på sykehuset for mr (er det det det heter? når de sjekker en ut for lungeemboli). Fant ingen svar, men jeg tror kanskje det kan være muskulært?

 

Klarer meg ikke uten x antall paraceter når dette står på, og sliter med nattesøvnen...

 

Noen andre som har det slik``

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja

Jeg har strukket en muskel i høyre lunge

Og får smerter nederst med ribbeina når jeg puster inn og ved bevegelse. Vondt for å sove om natten også, og tar ibux når det står på

Det kommer og går. Bruker kroppen mye nå med 2 små barn under 2 år, som må løftes og sånne ting.

 

Jeg fikk time hos physioterapaut, som fortalte at disse musklene som ligger der er muskler som vi bruker hele tiden, og at det er derfor det tar laaang tid før det eventuelt går over.

Fikk med meg et ark med øvelser - men han kunne ikke gjøre noe i mitt tilfelle fordi jeg ikke hadde smerter som strålte ut mot ryggen.

 

Tenkte kanskje siden du hadde smerter mot ryggen også at det kunne være noe å prøve, en physioterapaut altså.

 

Men når det er sagt var jeg aldri å tok noen blodprøver med dette, legen kom frem til at dette var muskelstrekk i samtalen.

 

Håper de finner ut av det

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det HELT likt som det du beskriver! Flere ganger i året men har aldri gått til lege med det så jeg har ingen anelse om hva det er.

Der og da blir jeg litt bekymret når jeg kjenner de smertene.

Men husker mor sa til meg en gang for noen år siden at det ikke er farlig så jeg har liksom bare slått meg til ro med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at det ikke bare er jeg som har det slik! Nå har jeg egentlig slått meg til ro med at sånn har jeg det av og til, men syns det var rart at de har funnet forhøyet crp to ganger når jeg har vært hos legen. Men nå er det heldigvis på vei nedover, men ganske slitsomt å ha det slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, jeg har det også sånn, senest i går. Men det varer ikke like lenge som hos deg.

Hos meg kommer stikkingen liksom akutt og varer intenst i ca 10 minutter noen få ganger i året. Det er under venstre pupp, og det er veldig tungt og vondt å puste mens det står på.

Har aldri sjekket det opp, men jeg vet at jeg fra før har forhøyet crp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...