Gå til innhold

Andre som sliter med å få minstemann til å spise grøt?


Kate2

Anbefalte innlegg

tassen min har allerede rukket å bli 5 mnd. og jeg har for en liten uke siden begynt å introdusere ham for grøt. men han synes grøt er helt forferdelig! maisgrøt var det første jeg prøvde, men etter noen dager gav jeg opp ettersom han lagde grusomme grimase og spyttet det rett ut.

 

Jeg har også prøvd ris og havregrøt med aprikos og banan, han likte heller ikke den noe særlig men fikk litt mer i ham en med maisgrøten.

ender opp me å få totalt en til to teskjeer med grøt!

Er det vanlig at barna reagerer sånn?

jeg synes det er helt forferdelig å gi ham det når han ikke liker det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her så går det mest i Risgrøt med banan og fersken.... den smaker faktisk ikke så aller værst heller :-)

 

Vi måtte prøve oss litt frem til en konsistens som lillemor liker....er den for løs så gidder hun ikke, og er den for tykk så bare presser hun den ut gjennom trutmunnen hehe.

 

Det er bare å ha tålmodighet og fortsette å gi grøt, noen kan bruke mange uker på å bli vant til det :-)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her spytta også snuppa ut i begynnelsen. Hun skjønte rett og slett ikke at hun skulle svelge. Men pappaen knekte den koden, han holdte skjeen i munnen litt, helt til hun begynte å suge på den, å da svelgte hun unna som bare det :)

Tror alle unger knyser på nesen og gir utrykk for at de ikke liker det. Når de får noe de ikke har smakt før eller er vant til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spiser forresten Risgrøt med banan. Maisgrøten falt heller ikke i smak her. Spiser også middagsglass, grønnsakspure og gulrot/potetpure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...