Gå til innhold

Privatleasing av bil... Erfaring, priser ol? (Nissan Qashqai +2)


Ettervinterkommervår

Anbefalte innlegg

Vurderer å lease en Nissan Qashqai +2 som privatbil. Bilen koster ca 300000,- ny.

 

Noen som vet ca hvor mye dette vil koste oss i måneden? Og i inngangspris?

 

Pluss og minus med privatleasing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg privat leaser i dag en bil til 420.000,-, hadde et innskudd på 50.000,-. Betaler i mnd p.t 3570,-. Betingelsene tror jeg varierer veldig fra leasingselskap til leasingselskap

 

Ikke den mest økonomiske løsningen i forhold til å ha bil, men det gjør at jeg kan ha ny og trygg bil til en relativt billig penge. Men husk på at når det har gått tre år, så må bilen leveres tilbake eller kjøpes ut. Skal den leveres tilbake, så blir den levert inn til takst og du må dekke skader som ikke inngår i normal slitasje.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kan det tenkes at jeg må betale for en bil med nypris på 300 000 da tror du?

 

Er det vanlig å bli tilbudt å kjøpe bilen ut?

 

Er det ting man må være obs på som kan variere fra forhandler til forhandler, evn noe man kan forhandle på sånn rent prismessig?

 

Betaler man et fastbeløp el kan det variere ettersom renten endrer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Hvor mye du må ut med er jeg usikker, men vil tippe i underkant av 3000,- ved et innskudd på mellom 30.000 - 50.000,-

 

Tror du har rett til å kjøpe ut bilen til restverdi. Jeg gjorde det med forrige bil. Og planer om å gjøre dette nå også, for ikke å tape alt for mye penger.

 

Du kan jo forhandle på prisen på selve bilen, det blir jo i utgangspunktet som å kjøpe en bil ellers, bare ikke du som er den egentlige eieren. Hvis du bestiller fra fabrikk, ikke tar en de har i butikken så kan du forhandle på pris på utstyr du putter på.

 

Noen forhandlere opererer med fastpris, tror toyota her det, vet de iallefall har kampanjer på det av og til. Men det mest vanlige er vel at måneds beløpet er rentestyrt. Jeg er ingen ekspert på dette, men har leaset bil i snart 6 år og er veldig fornøyd med det. Har brukt to forskjellige forhandlere/leasingselskap.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...