Gå til innhold

Stripping og akupunktur..?


Isabella.04.10

Anbefalte innlegg

Jeg går ikke til jordmor, kun til lege.. og lurer på hvor man går for å få akupunktur.. og stripping (hva er det egentlig??) Hvordan bestiller man time, og bruker det å være lang ventetid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått akupunktur hos privat jordmor. Mot kvalme de første ukene + modningsakupunktur fra uke 38. Det var ikke lang ventetid, fikk time noen dager etter at jeg ringte, men det spørs gjerne hvor du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får akupunktur og stripping på sykehuset hvor jeg skal føde.

Hadde en litt kjip fødsel sist, så de er veldig imøtekommende og øsnker at jeg skal få en hyggeligere opplevelse denne gangen.

Begynte i uke 37, skal to ganger i uken.

Hun prøvde å strippe i dag, men den lå så langt bak at hun fikk rett og slett ikke tak i den, så håper på bedre lykke til torsdag.

Ellers så stripper den vanlige jordmoren jeg har svangerskapsoppfølging hos, men nå tar jo sykehuset seg av resten for min del:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten.

Ved stripping så tøyer/maserer jordmor/lege livmorhalsen:o)

Ubehagelig ja, men så abolutt verdt det syntes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg søkte på gulesider etter akupunktur også skrev jeg inn kommunen jeg ville gå i, også fikk jeg opp en liste, ringte til en hyggelig dame og fikk time etter ca 5 dager. Begynte i uke 36+6, skal til min andre time i morgen uke 37+6. Betaler selv, 500kr for første gang, 350kr for hver time etter første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Mamastork (tlf 51893821) som ligger rett ved Hansenhjørnet tilbyr modningsakupunktur. Er effektivt tror jeg ;o) Var der torsdag før palmehelgen, og mandag og tirsdag i palmeuken og fødte på påskeaften :o) (Hadde termin i dag egentlig, menstermin 10 april), Det begynte å skje saker og ting tirsdags kveld (tegningsblødning), og vannet gikk natt til langfredag. Dessverre kom ikke riene i gang av seg selv, men med igangsettelse med to modningspiller påskeaften, tok det 5 timer fra jeg kjente første ri til beibien var ute. Intenst, men heldigvis kjapt. Jordmor var overrasket over hastigheten i åpningsfasen (førstegangsfødende), og jeg har egentlig bare vært 3 timer i aktiv fødsel. (Vet jo ikke om det er modningsakupunkturen som har hjulpet, men velger å ha tro på det ;o) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempebra svar!! Mamastork er den plassen jeg gikk til UL, så dette passer meg helt suuupert!! :D Skal ringe dem i morgen og satser på fødsel fort som f. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...