Gå til innhold

Div. info om stønader for aleneforeldre! HOLD OPPE :)


serin@

Anbefalte innlegg

Ville bare si at man ikke er nødt til å være i jobb eller noe for å få stønad til barnetilsyn!! Jeg er ikke i noen full jobb og jeg mottar det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Man kan søke om to år ekstra overgangsstønad ved barns sykdom, eller hvis forsørger har en forbigående sykdom (som ikke forventes å vare over to år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto jeg rett at som alene mor uten jobb kan en søke på både OS og Engangsstønad? Men engansstønad får man bare når man ikke får foreldrepenger ikke sant? Jeg er uten jobb men jeg får dagpenger dermed har jeg krav på foreldrepenger. Kan ikke søke på Engansstønaden regner jeg med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du får ikke engangsstønad men foreldrepenger - og husk - du tjener masse på det!!!!!!! (selv om jeg skjønner at det er kjekt med et stort beløp du kan bruke til shopping før babyen er født..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett spm. Jeg er litt usikker enda hva planene er. Jeg lurer litt på å dra til Spania når jeg skal ha permisjon og får foreldrepenger men det er ikke sikker enda. Spørst hvor enkelt det er å finne en plass å bo der som ikke er så forferdelig dyrt. Men om jeg søker på foreldrepenger og OS samtidig i uke 26 og skal reise til Spania i permisjons perioden, må jeg jo si fra til Nav om det men kan jeg søke på OS igjen senere når jeg kommer tilbake? Får man barnetrygd når man er i utlandet i permisjons perioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hallo!

 

Jeg venter trillinger ogblir alene mamma. Derfor er økonomien min lav.. og jeg er litt usikker på hva som vil skje..får egentlig ikke noe serlig info av nav faktisk. Så jeg lurer på gjelder alle disse bidragene for 3 barn også? Hvor mye støtte får jeg med trillinger? Vet noen om jeg har rett til avlastning eller noe fra kommunen?

 

KJEMPE bra innlegg forresten, er mye til hjelp!! :)

 

Ha en god dag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 8 måneder senere...

Annonse

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

På tide å fornye litt i informasjonen ? Spesielt bidragsveiledaren til NAV kan no reknast med fleire barn.

 

Anonym poster: f6578616637faacc8dfe68a66066c1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...