Gå til innhold

Hjerterytme


BettyB

Anbefalte innlegg

jeg har ei lita jene i magen med en hjerterytme på over 160. å jeg har fått beskjed om at det er allt for høyt, men de gjør ikke noe med det.

Jeg er desverre utsatt for masse ytre stress som jeg ikke får gjort noe med.

Er det flere som har barn i magen med for høy hjerterytme, eller er det noen som vet hva man kan gjøre, eventuelt hva som er prognosene framover. Jeg har ikke termin før 30 april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde det var normalt å ligge på 130 til rundt 160 jeg. Har hørt om flere som har høy hjerterytme til tider, noen ganger mye høyere enn 160. da jeg lå innlagt på obsposten med forigemann syntes jeg å huske at hjerterytmen varrierte mye under alle sparketestene og at det er normalt. Kunne gå både under 130 og over 160.Min har ligget på rundt 140 hvert gang men ene dagen var den på 160 da spurte legen om hun sparket, for når babyen er aktiv er hjerterytmen høyere. Ville ringt å spurt slik at du slipper å tenke på dette. Jeg tror ikke dette er noe å bekymre seg for, sikkert bare en aktiv liten krabat. Ikke sikkert den alltid er så høy heller, bare lurer mammaen litt på kontrollene:) De begynner tidlig å bekymre oss disse små:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille har også ved en kontroll hatt en hjerterytme på 160, ellers har hun ligget på alt mellom det og 140. Jeg trodde også dette var normalt, mange forsøker også å gjette seg til om det blir gutt eller jente ut fra denne. (høyt = jente, lavt = gutt!)

 

Jeg ville nok tatt en kort telefon til sykehuset jeg også, bare så du kan få slappet av litt så ikke du blir stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det normale er nok mellom 120-160 for de små. Har vært på 2 kontroller på sykehuset fordi det lå på 180 første gang (22 feb) og i går på 190 (24 mars). Ble lagt på registrering i 30-45 minutter begge gangene. Det tok sin tid før de ville kalle det normalt. Jeg fortalte min bekymring i går, at man tenker i de baner at det kan være hjertefeil på den lille når det er slik. Men da fikk jeg beskjed om at det var andre symtomer på det. Jeg har termin 1 april men regner med at jeg går over tiden denne gangen også. Er ikke moro når det blir slik, men det var mye av dette. Har ikke vært borti dette tidligere jeg nei, og dette er mitt 4, men de hvet vel best.

Håper alt ordner seg for oss alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må roe deg ned da BettyB, ikke bra å stresse... :) Jeg hadde en aktiv baby med nr 1, det gikk helt fint, men ble veldig øm da hun sparket en del...Særlig ribbeina når jeg skulle legge megg og sove.Nå denne gangen er babyen myye roligere. Hjertelyden har ligget på 140 nesten hver gang. En stabil liten snuppefrøken eller bare godt sovehjerte?! ;)

Tiden får vise:)

Lykke til for deg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp hos jordmor og fikk målt hjerterytmen til jenta til mellom 150-160. Det omtalte hun som kjempefint! Gutten jeg har fra før hadde også ca 160 mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...