Gå til innhold

Seteleie


Gjest

Anbefalte innlegg

 

 

Hei!

 

Er gravid i uke 37 og babyen ligger i seteleie.

Noen som har noen erfaringer???

 

Er gravid for første gang så alt er helt nytt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei,

 

Det ble planlagt keisersnitt på meg siden bekkenet var for smalt for setefødsel. Har de ikke målt ditt enda?

 

PS. Keisersnitt ruler!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lille_tullo.

 

Min baby ligger også i seteleie, går i min 37'ende uke jeg også. Har du vært til kontroll på fødeavdelingen for å sjekke bekkenmål og barnets størrelse?

Jeg skal til jordmor og deretter fødeavd. på fredag/mandag hvis babyen ikke har snudd seg til da. Føler også at dette er nytt og litt uoversiktelig og ikke minst litt skremmende. Det hjelper vel å få en del svar på kontrollen på sykehuset, forhåpentligvis.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en egen tråd om dette på 3. trimester. ("Flere aprilmammaer med seteleie fortsatt?") Du kan jo lese litt i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hva det er verdt, kan jeg fortelle at min venninne akkurat har hatt en drømmefødsel med ei jente som lå i seteleie. Så det trenger ikke bare være skummelt. Hennes bekken ble målt og det var stort nok til å kunne føde vaginalt. Det gjorde hun og med en effektiv epidural hadde hun kun smerter i 14 minutter og det var de 14 minuttene det tok å presse ut ungen. Så fortvil ikke, men jeg har full forståelse for dem som blir bekymret over at ungen ligger i seteleie. Som om man ikke har nok med å tenke på vanlig fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...