Gå til innhold

Trykt hjemme igjen:)


Ccathrine

Anbefalte innlegg

Onsdag kveld lurte Lucas oss med at han skulle bli Mars baby, men heldig vis falsk alarm. 6uker igjen så det hadde blitt litt tidlig.

 

Min historie:

Natt til Onsdag våknet jeg med forstoppelse, en mage som værket. Hadde det ikke vært fordi at jeg har hatt forstoppelse før, og magen bråkte som en gal hadde jeg vært sikker på at gutten skulle komme. Endelig ferdig med å tømme baken kryper jeg utmattet og utslitt tilbake i sengen. Når jeg våkner igjen senere på dagen er jeg fortsatt utslitt og en rygg som værker som en gal, smerter som pulserer og som av og til kommer fram i magen. I 11 tiden på dagen går jeg å legger meg igjen, med en varme flaske i ryggen som dempet smertene. Å jeg sov til kl var 17.00 før jeg våknet. Men smertene fortsatte ut over kvelden, jeg hadde holdt meg i sengen meste parten av dagen pga smertene. Men i halv 12 tiden på kvelden ble smertene u-utholdelige. Det var som et stramt belte irundt hele livet og over helle magen, tårene trillet og jeg fikk omtrent ikke ut et ord. Å inn på føden bar det med oss. Etter å ha tilbringt natten på føden kunne vi puste lettet ut. Men legen ville holde meg der til kl 4 på dagen siden magen gjorde vondt når jeg satt. Men det store spørsmålet var jo, hvorfor disse smertene. Å svaret kom på UL, Lucas hode har ikke festet seg, men hode ligger slik at når han beveger på det kan han stimulere fram veer. Så det lege og jordmor kom fram til var at på kvelden hadde sikkert hele gutten snudd på seg og ikke bare hode. Har fått beskjed om at jeg kan leve et normalt liv men ikke overdrive fram til fødselen, også fikk jeg god opplæring i hvordan frokosten min skal være og litt andre mat vaner ut over dagen, slik at jeg ikke får flere forstoppelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hørtes ikke så kjekt ut! Men enda godt at det var falsk alarm da! Du får trøste deg med at du nå sikkert har fått en liten forsmak på hvordan de ekte riene blir, og dermed er mer forberedt enn oss andre som gjør dette for første gang, og ikke har peiling! Hehe.. Lykke til videre iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite kjekt var det. Å nå har jeg en samboer som henger over meg "hva er det" bare jeg sier au. Jeg har tenkt masse på keisersnitt og har søknad inne, men etter denne "opplevelsen" har jeg blitt mye tryggere på meg selv, samboeren og føden, så jeg tror nok jeg tar vanlig fødsel til slutt. Vondt var det, grusomt vondt, men når smertene blir sterke nok er det akkuratt som de stopper opp før de begynner å ta av igjen. Det vondeste er når smertnene stiger og synker ikke når de er på topp syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auauau!

 

Men så bra at han ikke kom 6 uker for tidlig! Selv om jeg, som har like lenge igjen som deg ca, nå med 5,5 uke igjen tenker at hvis hun kommer nå så går det bra og slapper godt av med det.

 

Jeg er sykemeldt pga mange vonde og harde kynnere siden det kan fremprovosere en tidlig fødsel, og etter at jeg ble sykemeldt henger Mannen også over meg og lurer på hva det er hver gang jeg sier au! :D Og siden jeg er høygravid med bekkenløsning og alle de andre gravideplagene så sier jeg jo en del au ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Ja det blir en del Au'er om dagene ja...

Jeg har gått 100% sykemeldt siden starten av januar. Får ikke jobbe mere:( Men med min far som sjef lurer jeg meg til noen timer her og der. Hvis ikke hadde jeg blitt gal. Sånn som når bilene er hjemme hender det seg at jeg kjører de til losse plass også får guttene ta seg av dritt jobben:)

 

Jeg har termin 24 så er 5.5uke igjen på meg å nå:)

De sa på føden at hvis fødselen starter etter uke 34 gjør de ingen ting for å stoppe den. Jeg kom inn akkuratt på uke 34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...